Alt for mange sandsnegler- hva gjør man? (side 2)

mona over gir jo en fin måte og kvitteseg med for mange snegler og vis du ikke vill koke de sa bare legg dem i en pose og i frysen sises og vere den mest humane måten for fisk og husk snegler er igrunnen et fint tillegsfor til fiska mine fisk spesielt cicklidene elsker når jeg har opprenskning av sneglene og de får et måltid eller to med snegler
humant å la de fryse ihjel, å la de pines mens mer og mer av kroppen deres fryses bort for hver time som går.
guttn
humant å la de fryse ihjel, å la de pines mens mer og mer av kroppen deres fryses bort for hver time som går.

trudde de daua for i frysern vis du ikke har noe vann i jeg vet ikke for jeg har aldri brukt den metoden men det er det som anbefales i back to nature akvarie guide
Snegler er vekselvarme, de går i en slags dvale når det blir kaldt, det meste av smertereseptorer og reaksjoner blir "bedøvd", tror ikke frysing er så ille måte å dø på, for dem..
Går det and å fange sandsnegler,og putte dem oppi malawikaret??? Spiser malawiane dei?? Eg har biltema sand i malawikarret,og ønsker IKKJE å ha sandsnegler der.....men som snæck til malawiane liksom??nam-nam??
jUli
Går det and å fange sandsnegler,og putte dem oppi malawikaret??? Spiser malawiane dei?? Eg har biltema sand i malawikarret,og ønsker IKKJE å ha sandsnegler der.....men som snæck til malawiane liksom??nam-nam??;)

Kan love deg at putter du sandsnegler oppi til malawiene blir de ikke snacks - men veldig mange etterhvert! Malawi tar ikke sandsnegler
Om malawiene skal ta dem, da må du knuseo g fjerne skallet på dem først. Malawiene har ikke munn bygget for å knuse sneglehus
sandsnegler holdes nede med pakistanbotia, jeg har fem stykker i min 530 liter, de er konstant runde av alle sneglene de spiser, men de vokser ikke så fort at de er til fare for eplesneglene. jeg har hatt mine pakistanere i 3\4 år, og de har bare vokst et par tre cm på den tiden, og det virker som de holder seg der. og jeg har fint plass til at de kan bli digre, men de blir ikke det. jeg finner i hvert fall store mengder snegleskall i tanken, både sandsnegler og pestsnegler. broren min har en stor praktbotia, og den tok eplesneglen, så jeg ville ikke satset på den. det finnes jo også andre typer botia, bl.a. en dvergtype, men jeg har ikke vært borti den. pakistaner er tingen.
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap