Hypancistrus zebra yngel (side 4)

Geir Kristiansen
Er det mulig å tegne seg på interesseliste for kjøp?


Jeg fører ikke lister, men ta kontakt utpå sensommeren/høsten.

De første 30 jeg høster fra hovedkaret skal jeg beholde selv til senere avl.
Fy søren, tenk å kunne si det en dag da... De første 30 jeg høster av hyp. Zebra! Drømme....
Håvard Støre Andresen
Kan nevne at jeg forer svært mye med frossen artemia. Både voksne og yngel spiser dette. Frosne bosmider og moina er også populært. I dag kunne jeg se små yngel i hula. Dette går på skinner:)


Da skal frossen artemia forsøkes. Det, som all mulig annen fiskemat, har jeg i fryseren. Jeg smiler fortsatt ved tanken på at sebraene mine foretrekker flakfor... hehehe!

Jeg skulle veldig gjerne tatt en tur til Stavanger og tittet inn i en viss sebrahule akkurat nå

Var innom dyrebutikken på Løren i dag (skal være Norges største). Der kostet voksen sebra godt over 3000!
Vel, flinke oppdrettere, som Håvard, er med på å få prisene ned nå da. Mer tilgang, lavere priser he, he. Det er jo lov å håpe, men det tar nok en stund til før prisene faller noe særlig er jeg redd.
Dyrehagen
Jeg smiler fortsatt ved tanken på at sebraene mine foretrekker flakfor... hehehe!


De er vant med flakfor, artemia, så det er kanskje ikke så rart

Bare vent et par mnd med rekemiksen så du ikke risikerer at de kveles...
Gry
men det tar nok en stund til før prisene faller noe særlig er jeg redd.

Håper prisene holder seg høye noen år til
Knut Kjesbu
Bare vent et par mnd med rekemiksen så du ikke risikerer at de kveles...

Rekemix har jeg aldri brukt... Hva slags ferdige rekemix anbefaler du?
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Knut Kjesbu] Bare vent et par mnd med rekemiksen så du ikke risikerer at de kveles...

Rekemix har jeg aldri brukt... Hva slags ferdige rekemix anbefaler du?

Hva kommer du til å selge yngelen for?
nila-84
Hva kommer du til å selge yngelen for?

Kommer til å selge for det som er normalt på det aktuelle tidspunktet.

Sist jeg så H. zebra på Imazo sine innkjøpslister var prisen 998,- for 2.5 cm ungfisk.

Prisen på slik fisk privat ligger vel på rundt 700-800 tror jeg?
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=nila-84]Hva kommer du til å selge yngelen for?

Kommer til å selge for det som er normalt på det aktuelle tidspunktet.

Sist jeg så H. zebra på Imazo sine innkjøpslister var prisen 998,- for 2.5 cm ungfisk.

Prisen på slik fisk privat ligger vel på rundt 700-800 tror jeg?

Så kjekt at du bor i Stavanger dah Har lett etter disse på imazolista, men de har ikke vert der på mange månder. Tror ikke de har planer om å ta de inn med det første heller.
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Knut Kjesbu] Bare vent et par mnd med rekemiksen så du ikke risikerer at de kveles...

Rekemix har jeg aldri brukt... Hva slags ferdige rekemix anbefaler du?

Jeg har bare kjøpt og ikke lagd selv.
Dahls Dyrerike har til tider rekemiks inne som de lager selv, som jeg har positive erfaringer med, den inneholder lite vann og flyter ikke.

Så jeg bruker jeg også rekemiksen fra Åleds (100 gr)
Inneholder reker,fisk, calanius. spinat, havregryn soja og eggpulver for å nevne noe...og det ser ut som de liker den.

Men det er kun de voksne zebraene som får dette da
Gratulerer Håvard, med mange vakre Zebra'er Det er spennende å lese sånne tråder som dette, men ulempen er at man blit mer frista til å kjøpe noe man egentlig ikke har råd, eller plass til... Jeg får klare å la være å kjøpe helt til jeg kan få meg jobb :-P
Hvor mange forskjellige kull har du nå?
Emilie H.
Hvor mange forskjellige kull har du nå?

Tror det er det tredje eller fjerde som flyttet ut i dag.
Håvard Støre Andresen
Har de siste ukene hatt på følelsen av at en av de store [B]VF[/B] hannene jeg kjøpte i sommer har ruget på noe i hula si.


Eh...? :S
Vet det.

Syns bare det er synd at ellers seriøse akvarister bidrar til å skape et marked for en fisk det er eksport-forbud på.
Det må da være kjempepositivt!

Eksportforbudet er av nyere dato, så det er nok av lovlig importerte.
Tror du kan være trygg på ham
Nja. Det står eksport/import-forbud på Fiskebasen.
Men hvis det er av nyere dato finnes det vel VF i handelen fortsatt...

Men regnet vel egentlig han har kontroll på det selv. (Derfor jeg sa "eh" istedenfor "MILJØKRIMINALITET!" :p)
Håvard fikk sine VF lenge før det ble eksport forbud på disse.

Andreas Bjørvik
Jeg vil tippe at oppimot 100% av leksgruppene med Hypancistrus Zebra her i Norge er VF. Jeg vil også tippe på at alle disse er tatt inn til landet på 100% lovlig vis.
Å bruke ordet miljøkriminalitet i denne sammenhengen er helt vannvidd. De yngelen som blir solgt rundt omkring hjelper heller arten.

Eksportforbudet tredde i kraft i 2004. Arten er ikke rødlistet i CITES, men kun hos brasilianske myndigheter(IBAMA). Det er fullt lovlig å importere arten til Norge, men ikke eksportere den ut fra Brasil.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap