Hypancistrus zebra yngel (side 5)

For ordens skyld, du mener vel ikke at hvis noen i dag vil begynne med oppdrett av denne arten bør kjøpe VF?

Tråden er startet '06... Å importere en art som har blitt ulovlig eksportert syns jeg ikke høres helt forsvarlig ut (uansett om det ulogisk nok kanskje er lovlig). Man bidrar jo til å skape et marked for en truet art, i så fall.
Det er kanskje noe annet om en seriøs oppdretter tar inn for så å spre yngel ut i verden, men det beste hadde vel strengt tatt vært om alle lå unna fisken. :p
Kesol
For ordens skyld, du mener vel ikke at hvis noen [I]i dag[/I] vil begynne med oppdrett av denne arten bør kjøpe VF?

Hvorfor ikke?

Får du tak i ei gruppe med VF L046 som er eksportert før 2004 er det vel ikke noe problem å kjøpe dem? (Bortsett fra du må selvfølgelig se dypt i pengeboka for å få dem!)
Så klart, om de er eksportert før '04 er det jo ikke noe problem (eller, det ble jo til et problem siden forbudet ble laget, men det er i alle fall lovlig). Takk for at du spurte, så vi fikk klarert det.

(Jeg tenker ikke lengre enn at fisk lever til guppyalder, beklager :p)
I dag var det enda en egglegging. Regner med jeg har 30-50 yngel i forskjellig størrelse. Venter på ny reol med 200 litere som jeg kan fordele verdiene litt i.

Sånne der har jeg vanvittig lyst på. så de lå ute på bergen akvarium eller hva f det heter. 2,5 cm F1 til 1100krstk.

Lurte egentlig på om du sender når du først skal selge?
nubbe
Lurte egentlig på om du sender når du først skal selge?

Når jeg en dag i nær fremtid føler at jeg har mange nok til å selge kommer jeg til å sende, ja.

1100,- for 2,5 cm F1 i butikk er ikke dyrt.
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap