- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- gravide sverddragere....
gravide sverddragere....
Postet 05.11.06 kl 17:23
Postet 05.11.06 kl 20:46
Professor Holm
desverre er det sikkert ikke slik.
mine har vert gravide i en måned og de er enda ikke sprekkferdige.
mine har vert gravide i en måned og de er enda ikke sprekkferdige.
Postet 06.11.06 kl 15:42
Postet 06.11.06 kl 18:20
Professor Holm
hehe har litt oversjikt over dagene jeg(*)
Postet 06.11.06 kl 19:37
Postet 06.11.06 kl 19:55
Professor Holm
fint det den ene er i yngelkassa nå...
Postet 07.11.06 kl 14:02
Bare husk at fisken kan bli stresset av små yngelkasser, spesiellt over lang tid (mange dager) så ta og hold et øye med den. Det beste er (kanskje til neste gang, hvis du ikke allerede har da) at du får tak i en flyteplante av et eller annet slag (mange "vanlige" planter kan også vokse flytende i overflaten, ofte de med små blader, som Vasspest, Hornblad, Cabomba, Ptherophyllum etc), for da klarer mange yngel å overleve uten at du må bruke en slik fødetank. Lykke til
Postet 07.11.06 kl 14:50
Professor Holm
det går nokk greit.
en dag etter jeg puttet henne oppi kom jeg hjem fra pizza kveld med klassen.og kom hjem til fire små.
og så skulle jeg til kaninene mine,og da jeg kom inn igjen hade pappa drivi å sett på at hun hadde fødet to til.
til slutt hadde jeg åtte.
den ene var for tøff,svømte gjennom sprinklene og ble slukt.
en dag etter jeg puttet henne oppi kom jeg hjem fra pizza kveld med klassen.og kom hjem til fire små.
og så skulle jeg til kaninene mine,og da jeg kom inn igjen hade pappa drivi å sett på at hun hadde fødet to til.
til slutt hadde jeg åtte.
den ene var for tøff,svømte gjennom sprinklene og ble slukt.
Postet 08.11.06 kl 16:38
Professor Holmdet går nokk greit. en dag etter jeg puttet henne oppi kom jeg hjem fra pizza kveld med klassen.og kom hjem til fire små. og så skulle jeg til kaninene mine,og da jeg kom inn igjen hade pappa drivi å sett på at hun hadde fødet to til. til slutt hadde jeg åtte. den ene var for tøff,svømte gjennom sprinklene og ble slukt.
Så hyggelig da. Altså at du fikk yngel, ikke at den ene ble slukt
Postet 08.11.06 kl 17:08
Professor Holm
men dett som virkelig er ett spørsmål er når den siste hua skal føde.
Postet 10.11.06 kl 15:14
Postet 10.11.06 kl 15:35
Professor Holmmen dett som virkelig er ett spørsmål er når den siste hua skal føde.
4-5 uker etter parring er helt normalt
selv sitter jeg med ca 280 yngel i en egen 100l =) men jeg får sverddrager babys hele tiden da. har eget kar med 9stk :p og husk at hannen ikke trenger å befrukte hunnen for at hun skal bli gravid igjen =) hun sparer nemlig på "sæden" så hun kan gjøre seg selv gravid inntil to ganger til uten noen som helst hjelp av en hanne =)
Så uansett hvor mørkt det ser ut nå, så vil du kanskje oppleve å få nye yngel om ganske kort tid =)
Mvh
GIG
Postet 28.11.06 kl 08:01