Kan skalarer flytte wigglerser? (side 3)

Akvariedilla
Da mener du kanskje det butikkene selger som xl-scalarer? På mine kanter har de scalarer ned til under femmer-størrelse i salg....


Hva STINA mente med butikkstørrelsestor kan ikke jeg svare for, men mine er definitivt ikke av den størrelsen du finner i butikken til vanlig... Men nå sporer tråden veldig av her.
Terapitanktenker
Hva STINA mente med butikkstørrelsestor kan ikke jeg svare for, men mine er definitivt ikke av den størrelsen du finner i butikken til vanlig... Men nå sporer tråden veldig av her.


he he, for å rette opp.... butikkstørrelse for meg som jeg mente her er vel 5-7 cm i kroppsdiameter uten finner
Jeg klekker artemia på "gamlemåten" med flate fat oppe på lysarmaturet.

Jeg har prøvd oppnedflaske med luftpumpe, men synes dette er tungvindt og grisete(synes det spruter for mye)

Jeg har alltid god nok klekkprosent og forer to ganger daglig.

Har jeg først begynt med artemia, får jeg ikke mine til å ta annet for før de er 2-3 uker gamle.

Jeg har prøvd både med avskallet artemia, Liquifry og annet "dødt" for, men når yngelen er liten ser det ikke ut til at de sjønner at det er mat(dette er hvis jeg har begynt med artemia først).

De bare spytter det ut og mange dør av sult, hvis jeg venter for lenge før jeg gir artemia igjen.

Det er samme erfaringen som jeg har med ciklideyngel. Jeg hadde jo rundt 300 frittsvømmende yngel denne gangen, men jeg mista godt over halvparten de første 24 timene før jeg fikk sving på artemiaklekkinga, til tross for at jeg prøvde bløtgjort avskalla artemiaegg som jeg førte ned med sprøyte... Jeg bruker sånn ufoklekker til artemia, har to stykker som jeg fyller henholdsvis morgen og kveld. Veldig enkelt og greit, uten luft og vannsøl og styr...
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap