Og da var det gjort... (side 2)

kjøpte du fisken her nede i Askim?
Jepp. Hos kjæledyrsspesialisten. De hadde sånn tilfeldigvis en inne da jeg var innom (etter å ha lest mye om kulefisk de siste dagene). Har aldri før sett at det har blitt solgt kulefisk i Askim. Så i tillegg til at fisken ble solgt, var jeg også solgt...
Dyrehagen
Jepp. Hos kjæledyrsspesialisten. De hadde sånn tilfeldigvis en inne da jeg var innom (etter å ha lest mye om kulefisk de siste dagene). Har aldri før sett at det har blitt solgt kulefisk i Askim. Så i tillegg til at fisken ble solgt, var jeg også solgt...

Det går visst ikke an å sende private meldinger her men.. Dyrehagen, vet duom de selger http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=3345 her. Littvanskelig å se forskjellen mellom den og en vanlig pleco. Jeg spurte butikken på torget men desa at de ikke hadde den. På profilen så står det at det er ganske vanlig hos dyrebutikkene. Hvordan kan jeg se forskjellen mellom de?
du burde vel kanskje tatt dette en annen plass?
har ingenting med kulefisk å gjøre... lag et eget innlegg
Vet faktisk ikke akkurat nå. De har hatt tidligere, i mange forskjellige størrelser, men i begynnelsen av måneden hadde de kun pleco og noe de solgte som ancistrus gull, som senere har vist seg å være albino (til min skuffelse, jeg kjøpte to). Jeg antar at det de selger som ancistrus gull faktisk er vanlig ancistrus i albino form. Jeg ser at ihvertfall en av de jeg kjøpte har begynt å utvikle "barter". Jeg skjønner ikke helt at de påstår at de ikke har ancistrus på torget??? De har en haug av bittesmå, søte ancistrus i det nederste (eller var det nest nederste akvariet?), lengst til venstre i akvariereolen. Men de er veldig små. Jeg mener ganske bestemt at jeg så at de fortsatt hadde igjen da jeg var innom i dag. Men de er altså fortsatt veldig små.

Hmm...forskjeller på pleco og ancistrus... Størrelsen er en stor forskjell, men det hjelper deg neppe i butikken. Plecoer kan, i følge fiskebasen her, bli opptil 50 cm lange, mens ancistrusen stopper på 15 cm. Ancistrusen får etterhvert "barter". Det er hovedsaklig hannen hos ancistrusen som får barter, men damene kan også få litt, kanskje mer en antydning enn skikkelige barter. Hodeformen er en annen ting jeg ser forskjellene på. Jeg greier ikke helt å si akkurat hva det er, men jeg synes at ancistrusene har litt mer bevegelig og nedoverbøyd snuteparti. Det skal også være noe forskjell på finnene, men jeg er usikker på hva forskjellene faktisk består i.

Det ble et heller tåkete svar her. Ikke lett å sette ord på hva jeg selv ser

NB! Kjæledyrsspesialisten er ikke spesielt flinke når det gjelder mallekunnskap! De vet ikke alltid hva de selger, og de har solgt maller til meg som ikke har vært det de har solgt det som. De har til og med tatt feil når det gjelder vanlig ancistrus! Men manglende kunnskap er det stort sett i alle dyrebutikkene jeg har handlet i... (en anelse av bitterhet her...?) Men du kan ihvertfall stole på at begge dyrebutikkene i Askim vet forskjellen på ancistrus og pleco
fikk meg et par c. asellus for ikke så lenge sida. Jeg lurte på hvor du bestilte de sneglene? Om du har et par(eller flere) du kan selge til meg så kjøper jeg gjerne. Hittil har jeg mata dem med små pestsnegler jeg har fått fra kjæledyrspesialisten.
Fikk tak i snegler via en annonse her på akvaforum. Har akkurat satt i gang sneglefarmen, så det er ingen formering ennå. Jeg kan alltids avse noen når det begynner å bli flere, men jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta. Har de pestsnegler på kjæledyrspesialisten? Det visste jeg ikke!
Jeg har masser av pestsnegler. Jeg pleier å pelle ut så mange jeg finner med pinsett, sånn for å holde bestanden i sjakk, tar noen raid i blant. Disse pestsneglene er av typen flate posthorn-snegler.

Om du vil ha noen, så send meg en ferdig frankert konvolutt med ditt eget navn og adresse på, så skal jeg returnere den med pestsnegler i til deg
Send en email ved å klikke på profilen min her, så ordner vi resten på det viset.

(hvis du ikke allerede har fått nok pestsnegler da
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap