Noen som kan noe om pinnedyr?

Håper noen her kan hjelpe meg. Er så heldig og har fått 7 pinnedyr, små, men utrolig søte. Har disse på jobben.

Saken er nemmelig den at jeg kan ingen ting om disse dyrene, og trenger derfor all den informasjon jeg kan få.

Er det noen som kan hjelpe meg?
Man bør holde dem i et rimelig finmasket terrarrie, for om du får småpinner kommer de seg ut over alt!

Ellers elsker de bringebærblader og den ugiftige typen av eføy. Salat o.l. bør vaskes og tempereres før det gis til dem, de tåler ingenting av gifter og slikt.
De liker å bli lett dusjet også, luftfuktigheten er viktig når de skifter ham, så helt tørt bør det ikke være.

Eneste jeg husker fra mitt pinnedyrhold...
takk for svaret. tar gjerne i mot flere tips hvis det er noen som har det
Ikke bruk salat er mitt tips! Bruk heller bringerbær blader og sitronmelisse. Salat ødelegger eggene. Hold mellom 20 og 25 grader i terrariet og ikke la det stå i solen. 60-70% luftfuktighet.

Se forøvrig www.repti.net
Hvordan skaper jeg luftfuktigheten??
Heisann!

Jeg har selv pinnedyr. Jeg har dem i en boks med lokk. Lokket er med masse hull i. (Dette er et typisk smådyr bur man får kjøpt på dyrebutikk) Jeg har et stoffstykke som dekker hele toppen mellom lokket og selve boksen.

Pinnedyr henger i toppen av buret for å skifte skinn/ham eller hva det heter.

Mine pinnedyr får eføy som de vandrer rundt på. De spiser også bladene. Dette er usprøytet eføy som vokser ute i skauen. Jeg har akvarie sand i bunnen. Den holder på fuktigheten. Jeg har også en liten skål i bunnen. (Har brukt en telys holder fra ikea. En liten en. Den har jeg vann i så de alltid har tilgang. Ellers sprayer jeg blader og vegger hver kveld. Husk at de ikke liker å bli spraya direkte på. Bare på veggene rundt dem. Lyset har jeg på hele dagen, og skrur det av om natten. De står i stua hos meg.

Masse mer info kan du finne på : (engelsk)

[URL=null][/URL]

Jeg har et pinnedyr og har hatt det i et halvt år. Har den i en 7.5liters plastikkboks med riller i taket. Du trenger oxo noen kvister inni boksen som den kan stå på/klarte på. Jeg sprayer 40% av veggene og gir hun usprøytet rapidsalat. Har oxo masse egg. Eggene bruker 3måneder på å klekke fra de er lagt...
Jeg skaper luftfuktighet ved å ha våt bark i bunn. Forest Bark fra Exo Terra. Når jeg spruter inn van til de, bruker jeg kokende vann. Det er kaldt før det treffer de, så det er ikke noe problem
Høyer'n
Når jeg spruter inn van til de, bruker jeg kokende vann. Det er kaldt før det treffer de, så det er ikke noe problem

Men hvorfor bruker du kokende vann egentli?
Takk for ALLE gode tips...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap