Fisk i pose og nye regler for håndbagasje! (side 4)

ok tusen takk for all hjelpen
glerder meg til eg skal til Oslo og kan ta med meg fisker heim.
Eg skal holde av god plass til dei
Hei. Slenger meg på denne Debatten. Eg reiser endel i jobb og. og med dette bruker eg litt fritid til å se i butikker og selfølgelig er eg lysten på å kjøpe litt fisk både fra butikk og privat fra forumene.
Men etter å ha kjøpt noen Store Reker i Stavanger og skulle fly hjem til Bergen med disse, så gidd eg ikkje vurdere å fly uten å vurdere å ikke sjekke inn 2 timer før.

Eg kom til sola med en liten isboks med vann og godt innpakket i papir og håndkle i en skoeske. Først henvendte eg meg til Sas Cargo avdeling og forklarte at eg hadde en isboks med akvariefisk og litt vann med meg, De sa etter endel ringing at dette var helt i orden. Så kom eg å skulle sjekke inn. då spør de så fint om det er flytende i baggasjen. Ja sier jo eg, og forteller at jeg har akvariefisk og at dette var klarert med Sas sine folk på Cargo.
Okey sier hun, eg går gjennom sikkerhets kontrollen og venter på flyet skal gå. I det eg går inn i flyet blir eg stoppet og sa at eg ikke fikk være med flyet pga mistenkelig bagasje.
Eg foklarte at dette var klarert og løp ned i bagasje dropen der hvor baggesjen var.
Der giddet ikke eg å diskuterte og så som eneste utvei å gå opp i sikkerhets kontrollen og diskutere med de. der viste eg rekene og de scannet de og sa at eg ikke kunne ta de med. men då sa eg at de at de måtte bare kaste de. men då ble hun jenten veldig usikker og i kampens heteså sa eg at då tar eg de med, så løp eg til flyet og rakk det såvidt.
Rekene overlevde og vi kom hjem. Men dette var ikke så enkelt.

Etter å ha spurt på flyplassen i Bergen fikk eg til svar at alle Dyr (Inkl Fisk) Skal sjekkes inn som dyr og skal transorteres i egnet forpakkning og må sjekkes inn hos SAS cargo minimum 2 timer før avgang.

Ikkje enkelt alltid.
Spørs om de var redde for at de skulle få en situasjon med "Shrimps on a plane"......


"Enough is enough! I have had it with these motherfucking shrimps on this motherfucking plane!" for en film dette ville blitt ^^
ok må du betale ekstra for å ha me fisker/reker ?
Det tyder på at det er veldig mye ulik praksis hvordan fisk behandles på flyplasser! Som sagt så har ikke jeg tatt med noen fisker på fly, så dermed får dere med kunnskapen på området ta over!
Wikdahl
Spørs om de var redde for at de skulle få en situasjon med "Shrimps on a plane"...... "Enough is enough! I have had it with these motherfucking shrimps on this motherfucking plane!" for en film dette ville blitt ^^



Hehe Ja det hadde blitt rått. Men det kan virke som de er redd for noe sånt.
Tror de tyttebær politiene rundt om ser for mye filmer.

Til Fiksen Magnus : Mener å huske at det kostet 200 kroner og må sjekkes inn før du skal reise.

Som et tips ville eg ha ringt til Gardemoen hvis det er der du skal reise fra, og høre retningslinjene på flyplassen og følge det.

Lykke til.
det skal eg gjøre
gleder meg til å reise

tusen takk for hjelpen

Rett før jeg dro på ferie så sendte jeg to pser med maller med noen som tok de inn i kabinen. De hadde klarert dette med vaktleder og han tok de gjennom kontrollen.

Det er åpenbart at her er det ulik praksis ute å går. Det som er helt sikkert er å resevere plass i lag med flybestillingen. Dette koster 200 kroner og da er man helt sikker på at det ikke blir krøll med det å få fiskene med seg.

Mener at man ikke må levere de hos SAS Cargo, men at det holder å sjekke inn "bagasjen"
eg har bestilt biletter......
men det går vell ann å få dei med seg viss eg er på flyplassen ca 2 timer før ?

Betyr ikke noe om du har bestilt billetter. Det er bare å reservere plass i ettertid.
kan eg ha med deg så magen fisker eg vill når eg betaler 200 kr ?

Jeg husker ikke størrelsen på kassen som du får lov tiol å ta med. Dette sjekker du enkelt når du ringer de og reserverer plass. I en vanlig isoporkasse får du plass til tolv poser.

Anbefaler å pakke romslig slik at fiskene får det best mulig på reisen.
ok det er greit
Eg skal ikkje ha så magen fisker selv så eg får spør om det er noen her i rogaland som vill han noen fisker fra Oslo får får eg ta dei med til dei

Tusen takk skal du ha
Tenkte meg til Tyskland å kjøpe L-maller.
Går vel ikke an å bruke en batteridrevet pumpe for å skape sirkulasjon i vannet når man tar dem med på fly?
Plussmedlem
Det går sikkert an å bruke en batteridrevet pumpe, men jeg ser ingen grunn til det.
Husk at L-mallene har kommet med fly hele den lange veien fra Sør-Amerika til Europa uten sirkulasjonspumper. Kun i poser i isoporesker. De har gjerne ekstra oksygen i posene, men de aller, aller fleste klarer seg utmerket uten noen form for ekstra pumpe

Pakk mallene godt rett før du skal reise. En i hver pose.
Og da gjerne med ekstra oksygen i posene. Det går sikkert bra
Hei Igjen.

nå er eg i Oslo og på Lørdag skal eg reise heim igjen og handle med meg noen fisker.
Eg lurer på om denne iseporkassen er me på flyet eller om den blir sendt med tog eller noe ?
Og er det noen som veit om dei har ein mailadresse ?
Plussmedlem
Hvis du skal reise med fly og sjekker inn isoporkassen sammen med resten av bagasjen din, så flyr den over fjellet i samme fly som deg.
Mailadresse til hvem?
SAS Cargo.
Det er vell dei eg må kontakte ?
Eg lurer også på om det er noen som har prøvd dette får eller tipper dere bare ?
Det står sikker på sidene deres den det er bare på engelsk og eg er ikkje god i englesk
Plussmedlem
SAS Cargo har følgende tlf.nr. : 64 81 60 50.
Du kan jo ringe å høre.
ja det får eg gjøre.
Men er det eit norsk nummer ? veit du det ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap