Ferske bilder i fotokonkurransen...?

I reglene for fotokonkurransen heter det:

4. Bildet kan ikke være publisert på AkvaForum.no eller andre forum tidligere og kan heller ikke publiseres på AF i perioden det deltar i konkurransen.

Hva er bakgrunnen for dette?
Kan det være aktuelt å revurdere denne regelen?

Her følger noen av mine egne tanker rundt dette:

For min egen del medfører denne regelen i alle fall at jeg "holder tilbake" bilder jeg egentlig kunne tenke meg å dele med akvaforum.no, for å "spare det til en evt. fotokonkurranse". Og dét synes jeg egentlig er litt teit å gjøre... Ikke det at jeg tar så altfor mange blinkskudd, men av og til har man jo flaks

Og hvor sterkt skal dette håndheves? Når man først setter i gang med et digitalkamera, kan det jo være svært lite som skiller mellom to bilder i en serie - det ene kan man presentere på forum, det andre deltar man i konkurransen med - helt lovlig i henhold til reglene - men for folk flest ser bildene likevel like ut....

Hvis reglene er til for at fotograf ikke skal kunne identifiseres ut fra bildene, så fungerer det uansett ikke optimalt, da flere av de faste bidragsyterne har lett gjennkjennelige "uttrykk", noen har fiskearter som ingen andre har, osv.

Det er kanskje bare jeg som problematiserer dette, men jeg synes det er interessant å høre andres synspunkter på dette - både moderatorer og brukere.

mvh
Liz Helen
Enkelt å greit, så hadde det vært bånn kjedelig hvis folk dro frem gamle bra bilder de har tatt. Det er mange fotografer her som har mye med bilder i fiskeprofiler osv. Jeg synes det er en helt grei regel, litt kjedelig når man har lite fisk, men men. Kanskje man bør prøve å bruke litt action bilder i konkurransen, og holde fiskeportrettene til baser osv. Men det bestemmer jo hver person selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap