- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Sugemalle av usikker art
Sugemalle av usikker art
Kan noen hjelpe meg å identifisere denne:
Ca. 15 cm lang.
Ved hjelp av sammenligninger med bilder i bøker og på nettet, har jeg kommet frem til at det muligens er en albinovariant av Hypostomus plecostomus, kan det stemme? Jeg er ikke spesielt kyndig på dette, så vil gjerne ha en positiv ID fra noen som kan dette godt
Ca. 15 cm lang.
Ved hjelp av sammenligninger med bilder i bøker og på nettet, har jeg kommet frem til at det muligens er en albinovariant av Hypostomus plecostomus, kan det stemme? Jeg er ikke spesielt kyndig på dette, så vil gjerne ha en positiv ID fra noen som kan dette godt
Postet 12.11.06 kl 14:39
Postet 12.11.06 kl 14:58
Postet 12.11.06 kl 14:59
AnitarusHar sett denne (eller lignende) blitt beskrevet som plecostomus gold... så det er godt mulig det er en albino ja..;)
Det er helt grantert ikke albino. Alle albino har røde øyer som nevnt tidliger Men den er jo veldig lik vanlig ancistrus, jeg har en gul ancistrus, men denne er albino, med knall røde øyer, og dette gjelder for alle albino
Postet 12.11.06 kl 15:24
Ja, jeg lurte også på om det kunne være en albino, men har funnet tallrike bilder på nettet av maller omtalt som Hypostomus plecostomus albino, men med svarte, fine øyne.
Jeg er også litt usikker på om det kan være L144, i følge fiskebasen er den opptil 11 cm, denne er ca. 15. Dessuten skal L144 være omnivor, mens denne etter observasjon ser ut til å være utelukkende herbivor.
Men jeg er enig, det ligner svært på en L144-hunn.
Jeg er også litt usikker på om det kan være L144, i følge fiskebasen er den opptil 11 cm, denne er ca. 15. Dessuten skal L144 være omnivor, mens denne etter observasjon ser ut til å være utelukkende herbivor.
Men jeg er enig, det ligner svært på en L144-hunn.
Postet 12.11.06 kl 15:32
Hypostomus plecostomus
Hei.
Dette er nok en Hypostomus plecostomus. Albino variant.
Erlend
Dette er nok en Hypostomus plecostomus. Albino variant.
Erlend
Postet 12.11.06 kl 15:41
Lars Christian SchreinerJa, jeg lurte også på om det kunne være en albino, men har funnet tallrike bilder på nettet av maller omtalt som Hypostomus plecostomus albino, men med svarte, fine øyne. Jeg er også litt usikker på om det kan være L144, i følge fiskebasen er den opptil 11 cm, denne er ca. 15. Dessuten skal L144 være omnivor, mens denne etter observasjon ser ut til å være utelukkende herbivor. Men jeg er enig, det ligner svært på en L144-hunn.
Ja det var en tråd her tidliger om albinisme, og der sto det uttrykkelig at alle albino, mennesker dyr og fisk har røde øyer, helt utelukkende. Men jeg er ingen ekspert på albino fisk, men jeg stoler faktisk på det jeg leste, for hun er veldig seriøs hun som skrev det
Postet 12.11.06 kl 15:41
L144 er det ikke Om dere ser av innlegget, er denne tassen 15cm, noe som er godt over maksimimum for 144.
Syntes hele fisken skriker pleco, utenom fargene. Vil tippe at dette er enten en meget lokal fargevariant, eller en kryssing av ulike arter som har ført til en noe spesiell fargesammensetting.
Pen, det var den i alle fall
Edit:
Måtte fram med L-boka
Av de fiskene som er avbildet i denne, syntes jeg denne minner mye om både L077\L137
Jeg ville googlet litt på disse, og sett om jeg fant noe som lignet
Syntes hele fisken skriker pleco, utenom fargene. Vil tippe at dette er enten en meget lokal fargevariant, eller en kryssing av ulike arter som har ført til en noe spesiell fargesammensetting.
Pen, det var den i alle fall
Edit:
Måtte fram med L-boka
Av de fiskene som er avbildet i denne, syntes jeg denne minner mye om både L077\L137
Jeg ville googlet litt på disse, og sett om jeg fant noe som lignet
Postet 12.11.06 kl 16:38
Endret: 12.11.06 kl 16:44
Jeg sitter også med en malle av denne typen som jeg fikk meget billig, så hadde vært flott om noen hadde hatt en sikker verisifering av arten da jeg ikke har noen anelse om hvilken type dette er.
Syns ikke det lingner så fryktlig på noe som har blitt foreslått over, har ikke fått sjekka ut frank sine enda så vet ikke helt hvilke typer det er.
Syns ikke det lingner så fryktlig på noe som har blitt foreslått over, har ikke fått sjekka ut frank sine enda så vet ikke helt hvilke typer det er.
Postet 18.11.06 kl 18:29
Endret: 18.11.06 kl 18:30
Golden Pleco
Det er en Asiatisk plecostomus. Dem produserer slike i store dammer til smakløse akvarister i Norge
Det siste var en slags spøk...., men poenget er at det er en pleco kulturform uten artsnavn. Dem som produserer disse greiene bryr seg ikke om systematikk. Golden Pleco er godt nok navn for dem.
Det siste var en slags spøk...., men poenget er at det er en pleco kulturform uten artsnavn. Dem som produserer disse greiene bryr seg ikke om systematikk. Golden Pleco er godt nok navn for dem.
Postet 18.11.06 kl 18:44
Postet 18.11.06 kl 19:39
Postet 19.11.06 kl 01:29
Ang. albinisme
Den ekte albino mangler pigment totalt, men denne har det som kalles falsk albino,den har noe pigment noe man ser på øynene. Dvs. det finnes grader her som på så mye annet.
Postet 30.11.06 kl 01:28