Dårlig vekst på guppy-yngel. Noen råd?

jeg lurer på om hovrfor mine yngler ikke vokser de er snart 1 månede og de er bare noen millimeter lange. jeg prøver alt. de er aktive men, de vokser ikke
Ser at mange anbefaler egen mat for yngel.
Jeg gir dog ikke mine guppy yngel noe spesielt, de vokser ikke fort men de vokser iaf!
Har hatt 3 forskjellige typer yngel: platy, skalare og guppy.

Guppy var de som vokste seinest. Syntes at når jeg så dem ovenfra at det eneste jeg så var øynene og resten var nesten gjennomsiktig. De har veldig anonyme farger de aller fleste i starten, og det lyver litt på størrelsen.

Brukte kun babypulver til guppy yngelen. Fikk tak i avskallet artemia senere og dette ga mye større tilvekst. Har senere prøvd meg på klekking av artemia. Fikk det til etterhvert, men det var noe tungvindt syntes jeg.
Det blir fort dårlig klima med slik foring så det forutsetter daglige store vannbytter.

Du sier at du gir dem mat, men du sier ikke hvor ofte?
All yngel gir jeg mat minimum 3 ggr daglig (4-5 ofte). Andre gir noe hver gang de går forbi og det kan bli både 6 - 8 ggr daglig. Hyppige små måltid er tingen for god vekst uansett yngel.

Skalareyngelen var jo mye mindre i starten, men de vokste med raserfart. Platy yngelen var mye større i forhold, og de hadde gode farger allerede når de ble født. I forhold til guppyene syntes jeg at platybarna var "store" allerede når de ble født.
vel jeg har ikke noen guppy men jeg har hatt det...
mine yngel vokste ganske seint...
jeg mener at det tok nesten ett år til mine var store.
forer mine med en del avskallet artemia og de vokser ganske radig, ser antydning til utfarging etter ca et par måneder.
Jeg fôrer mine med vanlig fôr. De lever oppi akvariet sammen med resten av fiskene, og de vokser og koser seg. Er litt tynt i mitt akvarie pga sykdom, men de klarte seg bra frem til da...
Mine sverddrageryngel som jeg fôret krafti opp i en boks ble kjønnsmodne etter 3 uker. De som levde på sultefôr ute i akvariume ble kjønnsmodne etter 2 1/2 - 3 måneder... Guppyyngelen går ute i karret og farger ut etter 5 uker ca.
Tilfeldig bekjentskap
© Dag L. Fjeldstad
Reklame for plussmedlemskap