Plante gjødning ut i vannet.

Jeg var nettopp til å plantet litt i Malawi karet. Jeg var så uheldig å punktere en av disse plantegjødning kulene som jeg hadde liggende rundt noen av plantene fra før. Vannet ble litt brunt/tåketete. Burde jeg bekymre meg for fiskene, at ikke de skal tåle det? Dette er jo at malawi kar, så jeg lurer på om dette stoffet kan surne vannet. Jeg hadde bare tre kuler oppi rundt røttene på plantene når jeg startet opp karet for en liten tid tilbak, og ikke noe jeg bruker fast.
Gjort samme blemma mer enn en gang. Har da alltid forsøkt å suge opp det værste grumset fra kulene, men noe blir det alltid igjen.

Til nå er det ingen som har klaga på slike lekkasjer, utenom meg selv. Blir lett en oppholning av alger av slikt.
Faktisk har jeg tatt plecoen på fersken gragende på slike (som har fulgt med når han røsker opp planter).
Fjerner selvsagt kulene etterhvert som dem dukker opp, men ser ikke at noen har tatt skade av dem, heldigvis.
Jeg punkterte også en slik i malawikaret,akkurat i området hvor små yngel hadde gjemmestedet sitt men de tok ikke skade av det,bare som Frank sier,fikk ufattelig masse alger akkurat i dette området..
Ok, da tar jeg det bare med ro. Alger har jeg faktisk ingenting av enda så det kan jo være et lite pluss kanskje. Mbunasene liker jo ofte å sette tennene i noe grønnt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap