Hva med en egen tråd for de under 16?

Eller at det står alder under nick? (For de som er "aldershemmet" er det vel mulig å være anonym eller bruke 30-50 bolken, eller 18-47 for alt jeg vet hehe.)

Noen ganger synes jeg det er litt komplisert å gi ett svar eller motta ett når brukeren er veldig ung og jeg ikke er klar over det. Er jo mulig at svaret bør tilpasses litt om brukeren er ung....Er kanskje ikke politisk korrekt å ha problemer med dette. Og det er heller ikke ett problem bare en utfordring som sikkert har en god løsning, derfor tar jeg det opp

Og forstå meg rett: jeg mener ikke det problematisk at akvaforum har unge brukere. Det syns jeg er positivt, akvaristik er en kjempe hobby flere unge som gamle burde ha.
Som oftest står det alder på profil sidene. Jeg pleier som regel å sjekke der når jeg er litt usikker på om det er barn/ungdom eller voksne som har skrevet et innlegg jeg vil svare på. Vet ikke om jeg er enig i å begynne å "dele" opp forumet. De unge finner gjerne hverandre uansett, og vi kan jo være flinke til å sette alder i profile vår.
hvorfor ikke tilpasse alle svarene dine i tilfelle det er noen under 16 som leser det?

det enkle er ofte det beste
Jeg syntes det hadde vært greit om det sto hvor lenge man hadde vært medlem, eller hvor "god" bruker man er av forumet. Ikke i form av stjerner og smilys, men kanskje noe annet. At det står feks, bronse-sølv-gull medlem osv. Da kan man se hvilke råd som er gode og hvilke som kan settes litt under tvil. Mange av de unge her er jo kjempe gode til å formidle informasjon. Se på Martii feks, hun har vært medlem en stund nå, bare 13år og kjempe flink på både akvarier og forum.

Det kan tryggt sies at det nok er mange "eldre" også som gir råd i hytt og pine! Vet bare om en som er blitt eksludert og han er i 40årene, og der kom det litt av hvert fra for å si det sånn. Så det er nok mange av de unge som er like kvalifisert som eldre, og det tror jeg nok tråd starter mente også.

Vist man kunne visst hvor gode brukere folk er av forumet, så burde dette egentlig holde, for det er ikke til å legge under en stol at man suger til seg informasjon for hvert minutt man buker på disse sidene.

En ting med litt humor da; jeg er medlem av danske aquaforum, og der er jeg rangert til Philipinsk møntdykkerdreng...hehe. Ikke så veldig fan av dette forumet da det er litt kapitalistisk for min smak, men en artig rangering hvertfall
Eika
hvorfor ikke tilpasse alle svarene dine i tilfelle det er noen under 16 som leser det? det enkle er ofte det beste

Men det er jo ikke like greit å få tilpasset alle svarene man får
god ide, med litt humør kommer man langt

Jeg vil gjerne være nybegynner for 3 gang på 10 år Eller kan litt, hvis det passer seg slik... eller snart 30 burde kunne men god til å spørre...
En slik rangering har vært diskutert før.

Den ble egentlig raskt avslått både av enkelte brukere og av moderatorene. Problemet er at det blir vanskelig å si hva en slik rangering skal baseres på. Det er jo de som er medlemer her lenge uten å "lære" eller som er erfarne, men som stiller seg negative til det som blir presentert av andre. Er det da moderatorene som skal rangere brukerene? SKal brukerene selv gjøre det?

Hvis det hadde vært mulig å finne en fornuftig løsning på dette så er jeg positiv jeg.

Over tid ser en jo ofte hvem det er som får gjennomslag for sine forslag og hvem som svarer godt for seg.

Tror det bare er snakk om å ha sitt publikum i tankene. Noe er selvsagt vanskelig å oversette til et "enklere" språk, men da får en bare forsøke igjen eller håpe at andre klarer det.
Aquadama
Som oftest står det alder på profil sidene. Jeg pleier som regel å sjekke der når jeg er litt usikker på om det er barn/ungdom eller voksne som har skrevet et innlegg jeg vil svare på. Vet ikke om jeg er enig i å begynne å "dele" opp forumet. De unge finner gjerne hverandre uansett, og vi kan jo være flinke til å sette alder i profile vår.

*kremt, kremt*

Uavhengig akvaristisk erfaring, vil alderen ha betydning for hvordan et stoff bør presenteres.

Jeg har sett noen problemer angående dette her inne.

På et annet akvarieforum oppstod det derimot noen problemer ... blant annet ble noen yngre medlemmer nærmest "kjeftet ut" og skremt vekk av godt voksne brukere.

Sånn rangering funker ikke. De vanlige måtene er rang etter antall innlegg, det er greit nok når man har liksom 1000 innlegg, men jeg føler ikke jeg kan så mye mindre enn mange som har vært her mye lengre enn meg, nettopp fordi jeg er interessert og leser alt jeg kommer over. Så det funker dårlig.

Den andre er at noen bestemmer rang, da blir det de som er i miljøet rundt moder og sånt som blir favorisert, det er også tøvete. Så nei.

Er nok bedre å svare de fleste på en hyggelig måte, man må selv bedømme hva man tar som fakta. Vet ikke med andre folk, men jeg pleier å få saken fra et par sider før jeg tar noe for god fisk. Med noen her inne vet man at man kan stole på at svaret er noe de går god for, med andre må man bygge "akvarietillit"

Det viktigste er å lære folk å lage fornuftige titler... (og å slutte å bruke de forbaska svartitlene :P)
Spillereglene blir fulgt like godt av våre yngre brukere som av voksne medlemmer. I de årene jeg har vært moderator på NA, GAF og AF har de større problemene utelukkende vært med godt voksne medlemmer.

Diskusjonene skal foregå på normalt voksne premisser. AF er først og fremst et fagforum. Det er altså de yngste brukerne som må tilpasse seg forumet og det synes jeg de gjør bra.

Vi må terpe litt på småting som Smstullspråk og slikt, men dette er et større problem med brukere i 20-30 årene. En 12-15 åring som blir bedt om å skrive skikkelig prøver, mens en 25 åring protesterer.

Ha,ha.... har aldri sett den "profil" greia som ligger under avatar bildet, før nå.... Da er det jo mye lettere å se alderen på de andre medlemmene. Fant ut at dere moderatorne ikke er så gamle som jeg trodde... :P
Det er ikke alle som oppgir alder på profilen. De er som regel steingamle
Kan nevne at gjennomsnittalderen på de som har registrert alderen sin er på 29 år, så det er få her som er "steingamle"

For å snakke for min egen del; jeg svarer slik jeg alltid gjør, enten det er gutt\ jente, ung\gammel, erfaren\uerfaren etc som spør Forstår ikke den som spør det jeg skriver, får en alltids forklart enklere (om det er det som er poenget)
Snuffeline
.......Fant ut at dere moderatorne ikke er så gamle som jeg trodde... :P

Takk
Hun sa ikke at dere var unge, bare ikke sååå gamle som hun trodde... *ler*
Aquadama
Hun sa ikke at dere var unge, bare ikke sååå gamle som hun trodde... *ler*
Ahem... Hyst med deg
Man er jo ikke gamlere enn man føler seg, og jeg føler meg ganske ung jeg
Du er særiøst ung. Gammel er man når man er 40+.
32-36 er man i sin beste alder 29 er man ung
Hehe 40 er heller ikke gammelt:-P 60+ kan man begynne å kalle gammelt.
Forresten ang det, faren til en kompis av meg fylte akkurat 60, han jogger/går på ski/sykler flere MIL hver dag, her snakker vi fra 3-10 mil altså... og løfter vekter. Tror ikke det er mange på forumet som ville klart seg mot han i et maraton /brytemesterskap:P
En minus i margen til mArTii =)
Og en pluss til Karl Kristian
Er vel eldst av moddene i kropp...men sikkert yngst, i sinn !

Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap