Hvilken Malle er din favoritt.? (side 12)

tulladi
høh? hus, har ikke du nesten 500 liter tilsammen? går mange coryer oppi der ja :-D

Har straks over 700 nå faktisk... går framover
men det er absolutt stopp nå frem til hus er klart... for det begynner å bli en besettelse hehe
Men... hehe er litt ubestemmelig for hvilken cory , hvilket kar osv..
Hadde tenkt å løse det med ett par kar til.. og da må jeg ha ett større sted først
Har en 70l her som jeg har lyst til å besette med endlers i... kanskje det er plass til cory der?
er ikke noe ekspert men de bør være flere sammen. de har det bedre da
min. liter står til 80, men hør med Mona og de om de har erfaringer med å ha dem i mindre kar. jeg har mine i 128L, men har store planer om et større kar til neste sommer. Må bare få på plass et 60 liters med en slamsuger i løpet av høsten
Mine favoritter er LDA33 og L187b, kjempefine og aktive. Men har tidligere hatt 144, 134, 162 201 og 204
Hypancistrus arter.
Det finnes noen Hypancistrus arter som er mer skjelldene en andre, disse tre her, er kansje blandt de som er mest skjeldene sammen med L-250.

Bilde 1 Hypancistrus zebra L-046
Bilde 2 Hypancistrus sp. L-173
Bilde 3 Hypancistrus sp. L-236. Dette er nok en av de dyreste og mest etterspurte mallene i verden. Det finnes et fåtall av de i fangenskap og de fleste havner på det asiatiske markede hvor de oppnår astronomiske summer. Denne fisken tillhører Aquazoo i Bergen.

E
Hypancistrus sp.
Hypancistrus sp. "Monte Dourado" er en forholdsvis vanlig art. Denne har ikke noe L-nummer. Arten kan blandes med L-066 og L-260.

Bilde 1: Hypancistrus sp. "Monte Dourado" bak, Hypancistrus sp. L-066 foran

Bilde 2: Hypancistrus sp. "Monte Dourado" til høyre, Hypancistrus sp. L-260 til venstre

Fiske kreditt: Aquazoo Bergen


E
L-136 yngel.
En mine favoritter L-136 er nå godt igang med produksjon av yngel.


Ser jo riktig så koselig ut rundt lunchtider.

[External Image]




Her er ho mor selv, hun lurte meg lenge. Var brennsiker på at det var en hann Hunn eier karet, og bare skoffler unna de andre når det er mat.

[External Image]
Bengt Fossli
En mine favoritter L-136 er nå godt igang med produksjon av yngel. Ser jo riktig så koselig ut rundt lunchtider.


Står Geir skrevet på den yngelen der DDDD
Inaktiv bruker
Jeg liker best Ancistrus og Gibbiseps
Geir Kristiansen
[QUOTE=Bengt Fossli] En mine favoritter L-136 er nå godt igang med produksjon av yngel. Ser jo riktig så koselig ut rundt lunchtider.


Står Geir skrevet på den yngelen der DDDD

hihi..ivrige akvarister!(:
L-330

Noen som vet litt om veksthastiget på denne her?


Kjøpte denne malla i mars måned (07) og merker at veksten er ganske så kraftig.

Ikke så mye på lengden, men høyde / bredde over hodeparti er formidabel.
Og det bare på ca 5 måneder.

Er dette en art som er spesielt hurtigvoksende?


Bilde tatt av Andreas Bjørvik.
Har akkurat fått 3 L-259 så nå er det favoritten. De er ganske ofte framme og viser seg noe som jeg syns er en fordel. Noen som har noen erfaring med de. Det er lite og finne på nettet.
Hvilken Malle er din favoritt.?
Hei..Hvem ønsker seg vel ikke L-046...den er jo helt konge..men har mange favoritter bla:L-201 L-066 L-340 L104 disse har jeg selv og synes de er kjempefine maller,de er også veldig fine i str fra 6-12cm(tar også med L-144)L-134 er også en fin malle......
Det må jo være L.142 som er best og en golden nugget (L.018) som er en sterk nr. 2
golden nugget e favoritt mallen i mitt kar, så en grenn malle som nr 2. usiker på l-nummeret på den
Frank Thrana
Har akkurat fått 3 L-259 så nå er det favoritten. De er ganske ofte framme og viser seg noe som jeg syns er en fordel. Noen som har noen erfaring med de. Det er lite og finne på nettet.

Det er ikke noe mer info å finne på Planet Catfish heller. Jeg tror Google er din venn nå...
Har nå kjøpt 5 Hypancistrus sp. 'Monte Dourado', og de er vel blitt en favoritt da

Kjøpte de på auksjon på Tromsø Akvarieklubbmøtet på tirsdag

Er allerede kjempe glad i dem ;D
mArTii
Min favorittmalle? Pleco! Jeg har en 17cm lang pleco som jeg elsker. Han heter Bigba og han er den beste, kuleste, feteste malla i verden. Hvis han dør begynner jeg å grine ja. Sparer til en 540liter til ham :)


Har sjølv ein pleco av typen L-001, elskar ho/han! Heiter Alga
L-174
Den som venter på nå godt, venter ikke forgjeves. Da har jeg endelig fått i hus 6 stk L-174. Har sett etter disse i lang tid. Problemet var at om jeg skal bestille disse her i byen, vet man ikke hva man får. De kan like gjerne komme 2 centimeters fisk som voksen. Så når Haakon på AquaZoo ringte å sa han hadde en voksen gruppe, var valget enkelt. Litt vanskelig å se kjønn da dette er en meget liten Hypancistus Ca 6-8 cm som voksen. Men her er både hoer og hanner. I like it.





[External Image]







[External Image]
Sjarmerende fisk, Bengt Gratulerer med nyanskaffelsene!
Jeg burde vel vise frem en av mine favoritter. Jeg kjøpte 9 stk på Dyrego kilden stavanger.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Jeg har en plan om og drette disse selv om det ikke er dokumentert oppdrett på disse. Disse er drettet et offentlig akvarium på 5000 L i Berlin, Tyskland.
Dette er ikke et godkjent oppdrett.

Andreas

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap