Slange bøy/bøyle. Hva heter det og hvor får jeg tak i de?

Det er kanskje ikke så lett å skjønne fra overskriften, men det jeg er ute etter er en bøy eller bøyle som henger på slangen fra pumpen og inn i karet. Karet mitt har ganske brei kant rundt toppen av karet. Dette er en glasskant så jeg kan ikke gjøre noe med den.

Den pumpen jeg har kjøpt har en buet "bøy" på slangene som kommer fra pumpen. Disse skal ligge over kanten av karet men i mitt blir de for små. Regner med at det går ann å få tak i slike et sted eller at noen har tenkt på dette før.

Har lett litt rundt på nettbutikker, men finner ikke denne delen. Noen tips?

Bøyen bør helst være flat. Altså i to rette vinker. Dette for at den ikke skal bygge så høyt. Den skal brukes til en AMTOP 3338 pumpe.

Håper noen kan hjelpe. Slik som det står nå ser det helt fælt ut.
Jeg har en del rammeakvarier og bruker Eheims installasjonssett istedet for de grønne standard-rørene. Innsugsrør og utblåsingsrør kaller jeg dem
Installasjonssettene er grå, og derfor mye mer "usynlige" i akvariet enn de selvlysende grønne standardrørene. OG de har rett vinkel, ikke bue

Du finner Eheims installasjonssett for utstrålingssiden her hos Webzoo.

PS! De har feilstavet begge settene, så det er ikke lett å finne dem ved søk.... (prøv å finne innsugsdelen ved å søke...
Som du ser har de stavet utstrålingsrørene som "Innstalasjonssett" (det heter jo installasjonssett). Innsugsrørene er feilstavet på en annen måte.
Takker for tipset. Du som har disse: Vil de passe over en kant som er 6 cm brei. Den må altså være nærmere 7 cm i bredde over toppen. Det sto ikke noe mål på informasjonen på nettbutikken.
Siv'en
Takker for tipset. Du som har disse: Vil de passe over en kant som er 6 cm brei. Den må altså være nærmere 7 cm i bredde over toppen. Det sto ikke noe mål på informasjonen på nettbutikken. :)

Rør benn heter det. Det kan du få tak i på den lokale rør leggeren. Så trer du bare slangen igjen til der du vil ha den, og legger den på kanten. Men de er runde, og ikke flate i bunnen.
Det er en mulighet.

Noe begrenset plass på kanten der skjønner du. Ikke så mye i bredden som i høyden. Lysarmaturet ligger ganske tett nedpå.

Tror de vil bli for høye hvis de skal være så breie som det jeg trenger, men det er verdt et forsøk. I øyeblikket har jeg måttet brekke slangen over kanten der. Det liker jeg ikke i lengden.
Du kan kutte slangen, og spleise inn på et rør benn, et som har noe mindre dim. en slangen din. Så bruker du bare noen små slange klemmer til feks.
Ja det er en mulighet. Har ikke veldig lyst å begynne å kutte slanger. Jeg er en av de som foretrekker så lite løse elelr delte deler som mulig. Det er større sjans for lekasje føler jeg.

Holdt på lenge her i går kveld med å få på denne pumpa. Karet står allerede oppe med vann og fisk og det har hatt en annen pumpe så langt. Det ble også ganske trangt bak karet. I slike stunder skulle jeg ønske jeg hadde lengre armer. Slepe knokene i gulvet til vanlig...

Satser på å få tak i en av de ferdige modulene.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap