Malle - hva heter den?

Kjøpte to maller i går, men hun i butikken kunne ikke fortelle meg hva slags type det var. Noen som kan hjelpe meg?
Eller L204?

Hva lå prisen på ca?
Det ligner jo på begge de to, men vanskelig å se helt sikkert. Jeg betalte 139 kr for en, tror de bare hadde satt en pris for de hadde ikke anelse hvilken type det egentlig er. Den skulle kanskje vært dyrere eller billigere.
Om dette er en seriøs pris, så er det sikkert klovnepleco. Disse er ikke så dyre.

Prøv å få et klarere bilde da
Håper disse bildene er litt bedre.

satt å kikket nå, å synes det lignet mest på klovnepleco.
Hvilken butikk
kjøpte du dem i?
Jeg vet at Tropehagen Zoo har hatt inne Panaque maccus i det siste. Kjøpte selv 2 stk. som Tropehagen på Vinterbro senter kalte for L-103. Disse ble solgt for 140,- pr. stk. - men det var p. maccus.
Ja, kjøpte de i en tropehagen zoo butikk. D ligner jo fryktelig på klovneplecoen da, men jeg klare ikke å skille de forskjellige fra hverandre så det er litt vanskelig. Å hadde de to klart å holdt seg i ro lenge nok til at jeg hadde fått tatt et ordentlig bilde, hadde d jo vært enda enklere å fått hjelp. hehe. men de er dessverre ikke så veldig fotogene
99% sikker på at dette er P. Maccus. Jeg har selv en leksgruppe. Fin fisk.

E
Tror det jeg også. Har bare to jeg, men skal skaffe meg noen til da jeg så de liker og være flere
Se på øyet på den
Jeg har ikke så mye greie på det, men din har da et helt annerledes blikk enn den andre det var bilde av? Panaquen altså? Du får se selv på den du har i karet ditt og sammenligne, det kan være bildet ditt som lyver(Bilde nr.2 forøvrig).
Det kan nok være bilde sin feil ja. Tror nok det er Panaque Maccus. Men er det noen som vet om disse kan være lyse brune?

Kjøpte enda en av disse men den er lys brun, ikke mørk som de andre. Får desverre ikke til å ta bilde av den, for jeg har så si ikke sett den siden jeg kjøpte den.
De varierer fra lysebrune til mørkebrune ja.
ok... takk for svaret... da slipper jeg og lure mer på det
Bengt Fossli
De varierer fra lysebrune til mørkebrune ja.

Det stemmer. Har en selv som er ganske lysebrun, tykk og deilig! (skryt..) Visste ikke at de kunne være så mørkebrune jeg.

Jeg så på din, og den ligner veldig på min (clown pleco) panacue maccus.
en eller flere?
ny, det er jeg det
Tror det jeg også. Har bare to jeg, men skal skaffe meg noen til da jeg så de liker og være flere:-)

Jeg trodde egentlig at denne plecoen helst vil være alene? I profilen her i forumet står det ikke at de liker å være flere -- i alle fall ikke stim, men det er ikke det samme selvfølgelig. Tenker....

Mener at jeg har fått info her tidligere om at de kan bli aggressive mot artsfrender. Er det bare innbildning?

Har kun en klovn pleco, tykk og deilig, av ukjent kjønn. Har lyst på flere paneque maller, og tenkte da i utgangspunktet på andre sorter.

Om dette stemmer som du skriver - lurer jeg på på om han/hun burde fått kamerater av artsfrender i steden for andre typer maller?

Hva anbefales ..... alene eller flere i 250 liter med endel andre bunnfisker.
Spesielt hissig synes jeg ikke de er, litt små knuffing er det. Det er jo relativt vanlig blant alle maller. Plass og skjulesteder er det som skal til. Fisk er jo som oss med forskjellig personligheter. Har 8 stk i en 205 liter uten problemer. Disse skal nå over i et 160 liter, oppdrettskar. Når det gjelder kjønn på disse er hannen mindre en hunnen, samt at hannen har de karakteristiske odontene på bakkroppen.
Skal ikke kuppe tråden, men dette var jo gode nyheter.

Da skal jeg heller supplere med 1 - 2 klovn pleco, og sette inn flere huler i steden for å ha en annen type inn i miljøet.
Det går bra med mine, selv om den ene er mye større enn di to andre. Ikke det et jeg har sett den store siden jeg kjøpte den.

Oi, her holdt jeg på og gjorde en stor tabbe, lesefeil kan by på store problemer. Det står at "Kravet om tre i akvariet er absolutt da denne arten spiser tre." Da sluttet selvfølgelig jeg og lese etter absolutt.
Så det er ikke sikkert de bør være flere?
De trenger røtter (altså tre-) å spise på for fordøyelsen sin.
De spiser på røtter, tre. Her menes antagelig treverk i form av røtter du putter oppi. De er også fine skjulesteder. Det er altså ikke tallet tre det er snakk om. Du kan sikkert ha flere enn tre stykker om akvariet er stort nok. Hver må få sin hule, med en del avstand til de andre sine huler.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap