Plassering av lysrør?

Har lest mye om lysrør, lurer på sunglow. Kan jeg bruke dette x2 eller burde jeg kombinere? Har ikke planter i karret.
Har du mer info om røret? Har ikke vært borti dette skjønner du

Er det Hagen Sun-glo du egentig mener, er dette røret greit nok, men da i kombinasjon med f.eks Life-gloII. Sun-Glo alene er ganske gult, og dermed ikke det optimale for å fremme fargene på fiskene.
Kansje litt uklart spurt dette her ja.
Har ett 180 Juwel med orginalt lys (2rør). Lurer på og bytte ut disse med noen andre lyrør. Hjalp det litt.
Dette karet er utrustet med 30W rør, og da falt plutselig utvalget mange, kjedelige hakk...

Selv har jeg stor sansen for Sun-glo i kombinasjon med Life-gloII. Dette er forøvrig stort sett samme fargetemperatur som på de orginale rørene, men med hakket bedre fargespekter.
Om du vil ha litt "lysere" forhold, velger du to life-glo.

Når det gjelder andre kandidater til rør i 30W, har Osram noen få å velge blandt. Det er Aquarius zoo som har best utvalg av Osram (840, 860 og 865.) Ingen av disse er optimale.

Sylvania har også rør på 30W, her er det aquastar og grolux som er kandidater til ferskvann. Har testet begge, og har ikke planer om å bruke disse lengre Lyset falt langt utenfor min smak.

Karolin kan levere to andre rør, fra Phillips. Dette er rør som er av meget god kvalitet, uten at jeg har testet dem selv. Aquarelle og Aquasky er navnet på disse.

Jeg ville uten tvil byttet begge rørene, men ett av gangen. Må jo ikke sjokke plantene heller
Takker. Har ikke planter i karet så da kan jeg vel bytte begge med en gang?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap