Malawi yngel tatt for tidlig

jeg tok ut noen malawi yngel.. de har plommesekken enda, og de greier nesten ikkke svømme, så de ligger på siden innimellom.. overlever de? de går i en 19-liter.. skal jeg vente med å fôre til plommesekken er borte?

Hilsen Emil
Høres ikke ut som de har allverdens sjangs til å overleve. De fleste Malawi er munnrugere, dvs at ungene lever i munnen til oftest moren i 14-24 dager. Her finner de det de trenger, både av næring, og av trygghet.

Du må i alle fall vente til plommesekken er borte med å begynne å fore, om de lever så lenge.
hun tygde på sin 23 dag i går, og jeg tok de ut i dag.. men de har plommesekken enda.. men.. de spreller ivrig hvertfall :P hvor lang tid vil d ta at plommesekken er borte`?
Kan det være ett nytt kull? 23 dager ennå med plommesekk er lenge...
Hvilken art er det forresten snakk om?
rød Zebra. hannen er overivrig her.. rister og står i hele tia på de 3 hoene jeg har .-)
Hadde selv x antall kull med R.Zebra i min tid med malawi.

Yngelen som ble spyttet var alltid uten plommesekk, og klar til å starte livet blandt resten av fisk.

Vil tro at dette må dreie seg om ett nytt kull Men; det kommer garantert flere!
ok.. takk for svar, men har ikke sett hun har lekt etter denne gangen.. sett på ho HVER dag i 3 uker ^^, og hun har tygd og tygd ^^, men tror du de greier seg ?

Takk for svar igjen Frank^^,
Er vanskelig å si om de greier seg eller ikke. Selv tror jeg sjangsen er liten, desverre
okei.. men d kommer sikkert fler kull ^^,.. takk for hjelpen Frank
alle lever den dag i dag og nå fôrer jeg med nyklekket artemia alle overlevde
Malawi er best
alle lever den dag i dag :-) og nå fôrer jeg med nyklekket artemia :-) alle overlevde :-) ;-)

Jøss, det hadde jeg ikke trodd
Malawi er best
alle lever den dag i dag :-) og nå fôrer jeg med nyklekket artemia :-) alle overlevde :-) ;-)

Bra med positive ting!
Hold oss oppdatert
Inaktiv bruker
Malawi er best
hun tygde på sin 23 dag i går, og jeg tok de ut i dag.. men de har plommesekken enda.. men.. de spreller ivrig hvertfall :P hvor lang tid vil d ta at plommesekken er borte`?

eg har en malawi som faktisk tygger i ca 30 dager kvar gang, kansje du også har en slik litt spesiell fisk
fant først ut dette etter at eg hadde tatt ut yngelen frå 2 kull alt for tidelig. (men var faktisk så heldig at begge gangene tok den inn igjenn nesten alle yngelene og tygde på dei ei uke til, før den fant ut at den skulle sleppe dei ut )
Cactus queen
eg har en malawi som faktisk tygger i ca 30 dager kvar gang, kansje du også har en slik litt spesiell fisk :)

Må være det som kalles å drøvtygge
jeg skal holde dere oppdaterte..mulig bilder kommer også
alle lever enda... og de er nå blitt ca 3 cm
Hva forer du med? 3 cm på ett par uker, det er mye det
De får NYklekket artemia hver dag, sammens med et supert granulat fôr, som jeg ikke vet hva heter. Nå spiser de også rekemix.. bilde kommer snart Alle lever, og jeg fikk et nytt kull med rød zebra den 31 Altså nyttårs malawi
Her kommer et dårlig bilde, som jeg tok med mobilen netopp:
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg
Reklame for plussmedlemskap