Inger Annes akvarieprosjekt (side 17)

Fiskene har nå fått slippe ut, og jeg har selvsagt ikke greid å la være å ta fram lommelykta for å se på dem ved foringstid. Trøste og bære for et monster multiradiatusen er. Selv b. splendensene, som jeg kjøpte som XL, blir små ved siden av den. Jeg, som foretrekker de store coryene, er i himmelen akkurat nå. Nok en gang: det blir bare ikke bedre enn dette Den er bare dritkul. Den skuffer ikke, nå som jeg får se den forgjettede arten i levende live. Hvordan i alle dager skal jeg greie å legge meg til å sove nå, da? Jeg må jo bare titte på de nye fiskene. Stakkars Lillekrapylet er en smule sjalu på både suvattien og de nye coryene/brochisene.

Uheldigvis for dere, reiser jeg bort i noen dager nå, slik at bildene må vente til jeg er tilbake (æddabædda...hehehe - greide bare ikke å dy meg ).
Ha god tur da Inger Anne!

Må bare spørre, men er det denne som du kalller suvattien? Og fnise litt av engelsk populær navn swimming shit. Følte meg med ett litt barnslig og litt redd kula skal komme å ta meg hehehe.
Det er den, ja. Han ser skummel ut, ikke sant? Er det rart jeg forelsket meg i han? Og er det rart at jeg bare må kalle han Koseklumpen...
Fy søren så mange fine fisker du hadde fått deg da!!
Kan nesten ikke vente på bildene (må ha det, bare må ha det!

Min STOORE GLEDELIGE nyhet eeeer:
Jeg konfirmerte meg igår og har nå 19 000 (!!!!!) å bruke på fisk!!*glise*
Er i himmelen her og... !

Og god tur da Inger Anne!
Er fortsatt på "ferie", men må bare dele hvor fiskegæærn jeg har blitt. For hele kjøreturen til Bergen, har jeg sett for meg en diger brochis multiradiatus. Snakk om å være forelsket i fisken sin! Jeg håper for øvrig at alt står bra til når jeg kommer tilbake. Det skulle ikke være lovlig å være nødt til å reise bort med en gang man får drømmefisken i hus.

Forresten må jeg også beskrive de usannsynlig nydelige corybarna mine. Av de 7 ynglene som overlevde de 2 ukene uten mat og vannskifte (jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de greide å overleve), lever 5 fortsatt, og de er helt tydelig ikke så skjøre ennå. Jeg antar at voksten har gått saktere pga. de 2 ukene etter mat, men nå vokser de veldig, og har gått fra bitteliten yngel, til å ligne på små coryer. Og så vanvittig mye liv det er i dem! Da jeg skifta vann på dem før jeg reiste, føk de rundt i isboksen i ekstrem lynfart. Det er ikke noen skjøre småttinger, lenger, nei. De har rett og slett blitt til små fisk! Men så utrolig søte små fisk...
Gratulerer så masse med konfirmasjonsdagen, Haslana!

Jeg er tilbake igjen hos "barna" mine, og koser meg med å titte på dem. Trøste og bære, multiradiatusen var større enn jeg husket at den var! Selv mine store c-140 blir jo små ved siden av dette monsteret Jeg bare få tak i flere av disse!

Koseklumpen hadde faktisk gravd seg ut av sanda igjen, men oppholder seg fortsatt på nøyaktig samme sted. Han er bare vanvittig kul(e)! Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for å ikke ha flere kuler nå, men fikk akkurat beskjed om at en av de kulene jeg fortsatt ønsker meg, nå har kommet inn på Majorstuen. Vel, vel. Det er alltid en ny kule å ønske seg! Dette er en tetraodon palembangensis, og er nok en snikerkule. Jeg sa det vel kanskje da jeg fikk Koseklumpen i hus: Det er to kuler som kan få meg til å bryte ikke-flere-kuler-løftet: palembangensis og 8-tallskule. Så sånn kan det altså gå. Men jeg har faktisk ikke noen ledig pumpe ennå, så jeg vet ikke når det eventuelt blir. Jeg må også høre etter pris. Jeg fant nemlig ut at jeg kunne ha fått en suvatti mye, mye billigere enn jeg kjøpte den for. På Dahls dyrerike lo de av meg, da de hørte hva jeg hadde gitt. Men, tilbake til Koseklumpen. I kveld skal han få reke for første gang, og jeg er spent hvordan han kommer til å ta det, om han kommer til å vise interesse i det hele tatt, eller om jeg må jobbe med han for at han skal forstå at dette er mat, selv om det ikke rører på seg.

Den dårlige nyheten til dere alle: kabelen til kameraet mitt har fortsatt ikke kommet til rette. Så før jeg har den, blir det dårlig med bilder, er jeg redd.
Dyrehagen
Gratulerer så masse med konfirmasjonsdagen, Haslana! Jeg er tilbake igjen hos "barna" mine, og koser meg med å titte på dem. Trøste og bære, multiradiatusen var større enn jeg husket at den var! Selv mine store c-140 blir jo små ved siden av dette monsteret :-D Jeg bare [B]må [/B]få tak i flere av disse! Koseklumpen hadde faktisk gravd seg ut av sanda igjen, men oppholder seg fortsatt på nøyaktig samme sted. Han er bare vanvittig kul(e)! Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for å ikke ha flere kuler nå, men fikk akkurat beskjed om at en av de kulene jeg fortsatt ønsker meg, nå har kommet inn på Majorstuen. Vel, vel. Det er alltid en ny kule å ønske seg! Dette er en tetraodon palembangensis, og er nok en snikerkule. Jeg sa det vel kanskje da jeg fikk Koseklumpen i hus: Det er to kuler som kan få meg til å bryte ikke-flere-kuler-løftet: palembangensis og 8-tallskule. Så sånn kan det altså gå. Men jeg har faktisk ikke noen ledig pumpe ennå, så jeg vet ikke når det eventuelt blir. Jeg må også høre etter pris. Jeg fant nemlig ut at jeg kunne ha fått en suvatti mye, mye billigere enn jeg kjøpte den for. På Dahls dyrerike lo de av meg, da de hørte hva jeg hadde gitt. Men, tilbake til Koseklumpen. I kveld skal han få reke for første gang, og jeg er spent hvordan han kommer til å ta det, om han kommer til å vise interesse i det hele tatt, eller om jeg må jobbe med han for at han skal forstå at dette er mat, selv om det ikke rører på seg. Den dårlige nyheten til dere alle: kabelen til kameraet mitt har fortsatt ikke kommet til rette. Så før jeg har den, blir det dårlig med bilder, er jeg redd.


Tuusen takk!
Dessverre feilberegnet jeg LITT så jeg fikk "bare" litt over 17 000...tenk å feilberegne 2000 kr?!;-D
ENDA en gledelig nyhet: Skal endelig få meg en 240L til helga!!!!!
Gleder meg ubeskrivelig mye, lei av at jeg presser alle mulige slags fisk til å plaske rundt i 60litern..nå blir det endelig scalare på meg!
*
Koseklumpen høres ut som en virkelig kul(e) fyr!
*
Men om du ikke finner den kabelen snart Inger Anne, da..da..VET jeg ikke hva jeg gjør!!:-/
Glemte å nevne en ting... vet at dette er andre gangen jeg nevner ting som overhodet ikke har med akvarium å gjøre her i tråden din, men fikk så fin støtte sist gang og dette må bare bli sagt til ære for Rika og siden du er så glad i hund(er)!
I skrivende stund sovner min beste venn, en cavaliertispe på nesten 8 år, stille inn. I konfirmasjonen min for 3 dager siden skålte jeg for henne, og sa hun var høyt elsket og at hun måtte leve hellig videre, men nå dør hun...
Det er så ufattelig trist å tenke på at jeg aldri skal se de bulende øynene og det tannløse smilet og den overvektige hårete boltrende kroppen igjen...
R.I.P. Rika
Utrolig trist å høre Haslana! Å miste en hund er alltid fryktelig vanskelig. Man blir så utrolig knyttet til disse pelsdottene. Så du har virkelig min medfølelse. Jeg har selvsagt vært igjennom det tidligere, og fy fillern som jeg grein. Det skjedde også sånn på 1-2-3. Jeg måtte ta avgjørelsen der og da hos dyrlegen.
8 år, da er den ikke direkte gammel heller. Hva er det som har skjedd?
Jeg vet ikke hva det er med miljøet i sebrakaret mitt. Først begynte pestsneglene å formere seg (takk og pris), og det gjør det fortsatt. Jeg ser små geleklumper med egg inni, både her og der. Og nå har også et par eplesnegler laget en deilig liten babymais oppunder topplokket. Opprinnelig var det kun en eneste eplesnegle i det akvariet, og den var plassert der med tanke på å få fjernet litt alger. Forrige onsdag kjøpte jeg noen flere eplesnegler, og hvorfor jeg putta en til nedi akkurat det akvariet aner jeg ikke. Det var ikke meningen den skulle havne der. Da jeg så det, tenkte jeg å pelle den ut å putte den nedi til krabben min, der den virkelig trengs. Men i dag oppdaget jeg til min store forbauselse en diger babymais under lokket på akvariet. Jammen har de to eplesneglene hatt til hygge sammen. Kanskje det blir eplesneglebarn også? Det sier jeg definitivt ikke nei takk til. Alle snegler (bortsett fra sandsnegler) er velkomne til å formere seg. Flere småsnegler gir mere kulemat
De kjekke to eplesneglene har hatt seg også i kveld, og de holder virkelig på en god stund, når de setter i gang. Ikke er de i ro heller, når de holder på. Det hadde jeg vel egentlig ventet av snegler, at det skulle gå i sneglefart Det blir ihvertfall spennende å se hva som, og om det kommer noe ut av denne matklumpen under lokket.

For å være helt ærlig, må jeg si at den ser ganske ekkel ut. Jeg hadde ikke ventet at jeg skulle synes det. Normalt hadde jeg syntes sånt bare er kult. Men det er ett eller annet over denne digre eggklumpen som frastøter meg. Vel, den skal ihvertfall få henge der, og så får vi håpe at det kommer søte små sneglebarn utav den til slutt. Det blir uansett spennende å se om det henger enda en klump der i morgen
Dyrehagen
Utrolig trist å høre Haslana! Å miste en hund er alltid fryktelig vanskelig. Man blir så utrolig knyttet til disse pelsdottene. Så du har virkelig min medfølelse. Jeg har selvsagt vært igjennom det tidligere, og fy fillern som jeg grein. Det skjedde også sånn på 1-2-3. Jeg måtte ta avgjørelsen der og da hos dyrlegen. 8 år, da er den ikke direkte gammel heller. Hva er det som har skjedd?


Ja grein så det holder for flere år fremmover, tenk å aldri se denne tannløse, overivrige og ikke minst hårete tykke tingen komme boltrende mot seg igjen!! Hun var ikke gammel nei, det synes ikke jeg heller, men hun har fått alt for mye menneskemat og for lite mosjon gjennom hele livet, så hun var i samme stand som en 12 år gammel hund minst... Dessuten hadde hun begynt å miste livsgleden..og eierne (mormor og morfar) er gamle folk, de tåler vell ikke mer.. Det er så ufattelig trist alt sammen..Fikk mamma til å kjøre meg ut til henne en siste gang den kvelden og da tok jeg bilder der hun smilte til meg, uten å vite at hun skulle bli avlivd uten å ha gjort noe gale, for det var en så snill hund at ingen vil tror det... Katten min skal ha kattunger til helga og da skal en bli oppkalt etter henne, Rika. Skal også ha meg en cavalier når jeg flytter for meg selv og den skal også hete noe lignende til minne for henne.. Var utrolig trist å dra fra henne og vite at det var siste gang jeg så henne. Hun bare satt der og logret med halen og "sa": -Kom snart igjen da så kan vi leke mer neste gang!!

Jaja... hater virkelig å måtte si dette, men livet må faktisk gå videre, og tusen takk for støtte Inger Anne!!...

Når det gjelder akvaristikken så er det plutselig begynt å dukke opp pestsnegler her og. Av en eller annen merkelig grunn bare lar jeg de være der, selv om de var ganske stor, kanskje det er fordi dette har skjedd 2-3 ganger før og de dør alltid?
Tenk å ikke få snegler til å trives en gang!! Akvarist?! Pøh!X)

La oss håpe det kommer søte eplesneglebabyer ut av den ekle massen som senere skal bli knust mellom kjevene til voldelige kuler hos deg!
Haslana and fishes
La oss håpe det kommer søte eplesneglebabyer ut av den ekle massen som senere skal bli knust mellom kjevene til voldelige kuler hos deg!:-D

Ja, jeg synes jeg allerede ser kulene nesten stå på halen av glede Men ikke alle eplesneglene skal havne i kulemager, da. Det skal nok bli eplesnegler i alle ikke-kuleakvarium også. De er utrolig gode algespisere, og jeg greier ikke å være dem foruten, har jeg funnet ut. Synd at dette "bare" er vanlige gule eplesnegler. Jeg skulle gjerne hatt litt andre farger også. Men det får bli ved en senere anledning. Til min store skuffelse var det ikke noen ny babymais som ventet meg i dag. Jeg hadde nesten regnet med det, ettersom de hadde en laaang parringssekvens i går. Men, nei da. Så jeg får greie meg med den ene jeg har (som foreløpig holder seg på plass). Jeg tør jo nesten ikke løfte lokket på dette akvariet, i frykt for at eggklasen skal ramle ned. Og akvariet kunne så sårt trenge et vannskifte. Vel, jeg får se på saken i morgen. Nå er det seine kvelden, og jeg skal ta meg av ett av akvariene før jeg legger meg. Det står nemlig ikke all verdens bra til med meg, og akkurat nå orker jeg ikke å holde meg på beina mer. Det var så ille da jeg kom hjem fra jobb, at jeg tok en sovetablett for å forsikre meg om at jeg greide å sove mesteparten av ettermiddagen. Det har jeg aldri gjort før (tatt sovetablett på dagen, altså). Nå er jeg fullstendig kake igjen, etter å ha vært oppe i 1 1/2 time. Bums i seng igjen. Snakk om murmeldyr!
Jeg baredele en liten glede med dere Det var akkurat foringstid her, og da kom sebraplecoene fram Det er ikke så ofte jeg får sjansen til å studere disse utrolig vakre mallene, ettersom de er fryktelig sky. Men nå ble jeg stående helt stille, og da la de ikke merke til meg. Lyset var heller ikke slukket ennå, så jeg hadde god sikt. Og da kom de ut alle 4, og jobbet rundt etter godisen som jeg hadde putta oppi. Er man malleelsker, bare må man smile når man ser disse perfekte dyrene. De er så utrolig vakre! Jeg blir like rørt hver gang jeg ser dem. De eldste er vel ca. 1 1/2 år gamle nå, tenker jeg, men er ikke direkte store for det. Men jammen har de vokst siden de kom i huset. Og det er ingen tvil hvem som er sjefen: Den minst sky av de "store" sebraene. En av de 2 små flytta seg kjapt unna da denne kom snusende i den retningen. Og da den lille ikke var kjapp nok bort, dytta "sjefen" borti kompisen, og da ble det fart der i gården. Det var ikke noe uvennskap på noen måte, kun en demonstrasjon av hvem som var størst (og derfor hadde retten på sin side). Jeg øyner at dette blir alfahannen (hvis det er en han) når de blir store nok. Han/hun er uten tvil den med best selvtillit av dem. Dessverre må jeg vente enda 1 1/2 år (buhu! Det er lang tid, det) før jeg kan forsøke å sette dem i avl, men jeg gleder meg vanvittig til den dagen det kan bli virkelighet! Tenk om jeg kunne få en haug med så utrolig pene småttiser! Da kan jeg love dere at det vil ry inn med bilder her!

Jeg greier liksom aldri å bestemme meg for hvilke fisker jeg har som er favorittene mine. Det er så mye forskjellig her, og dermed vanskelig å peke ut favorittfisken. Men sebraene er definitivt med i den kampen. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg har betalt så mye for noen få fisker. De er faktisk verdt prisen. Jeg elsker dem vilt og uhemmet. Bare så synd at de er så sky som de er. Jeg blir nok nødt til å bli flinkere til å faktisk være ved siden av akvariet ved foringstid, slik at de blir vant til meg.

Jeg må forresten dele en liten ting til her; Hva fisk kan gjøre med humøret. Jeg har hatt en fryktelig dag, og humøret er mildt sagt på bånn. Jeg er veldig langt nede. Jeg hadde tenkt å legge meg nå og grudde meg til det også. Livet er mildt sagt tungt. Men så får jeg denne lille gledelige stunden med sebraene. Og det hjelper faktisk massevis på humøret. Jeg greier å smile litt igjen. Og det slår meg at det ikke er første gang at fiskene mine har fått smilet tilbake igjen, ihvertfall et lite smil i munnviken. Fisk kan virkelig glede, bare i kraft av å være der. Bare i kraft av å være så vakre, så morsomme og så rare. Det er virkelig terapi i å ha fisk
Dyrehagen
Jeg øyner at dette blir alfahannen (hvis det er en han) når de blir store nok. Han/hun er uten tvil den med best selvtillit av dem. Dessverre må jeg vente enda 1 1/2 år (buhu! Det er lang tid, det) før jeg kan forsøke å sette dem i avl, men jeg gleder meg vanvittig til den dagen det kan bli virkelighet! Tenk om jeg kunne få en haug med så utrolig pene småttiser! Da kan jeg love dere at det vil ry inn med bilder her!


Hmm...Lurer på hvordan du har tenkt til å gjøre det uten den ledningen vi alle savner så sårt?! hehe...bare tuller!
Men Inger Anne...graver ikke hunden din i ting å tang som så mange andre valper?? Kanskje valpen har fått for seg at du ville bli VELDIG glad vist han gjemte den for deg slik at du fikk mer tid til å gå tur istedenfor å være på AF og ta bilder for oss som må ha det(bare må ha det)?
Haslana and fishes
Men Inger Anne...graver ikke hunden din i ting å tang som så mange andre valper??:-) Kanskje valpen har fått for seg at du ville bli VELDIG glad vist han gjemte den for deg slik at du fikk mer tid til å gå tur istedenfor å være på AF og ta bilder for oss som må ha det(bare må ha det)?:-D

Graver? Hun er rene grevlingen, særlig nå som hun har innbildt svangerskap. Dessverre går det hardt utover hagen min, og hun har dessverre fått ganske mye kjeft av eieren. Særlig da hun grov opp og lekte rundt med den helt nyplantede rosebusken min...
Ellers er hun ganske sjalu på fiskene mine, ja. Hun skal være i sentrum hele tiden. Setter jeg meg ned foran et akvarium, står det plutselig et pelsdyr i veien. Det er hun som skal ha all oppmerksomhet, må vite!
Dyrehagen
[QUOTE=Haslana and fishes]Men Inger Anne...graver ikke hunden din i ting å tang som så mange andre valper??:-) Kanskje valpen har fått for seg at du ville bli VELDIG glad vist han gjemte den for deg slik at du fikk mer tid til å gå tur istedenfor å være på AF og ta bilder for oss som må ha det(bare må ha det)?:-D

Graver? Hun er rene grevlingen, særlig nå som hun har innbildt svangerskap. Dessverre går det hardt utover hagen min, og hun har dessverre fått ganske mye kjeft av eieren. Særlig da hun grov opp og lekte rundt med den helt nyplantede rosebusken min...
Ellers er hun ganske sjalu på fiskene mine, ja. Hun skal være i sentrum hele tiden. Setter jeg meg ned foran et akvarium, står det plutselig et pelsdyr i veien. Det er hun som skal ha all oppmerksomhet, må vite!

haha..jeg ser det for meg!
Ja du vet, "hun har jo unger i magen", da er det vell lov å være litt primadonna?;-D Høres ihvertfall ut som katten min!!x-)
Det har gått ei uke siden siste oppdatering, og det skyldes at jeg i noen dager har hatt trøbbel med å legge ut meldinger på AF. Vel, det ser ut til å fungere igjen nå.

Nåh! Så fant jeg igjen kabelen til apparatet mitt, så nå er det ingen unnskyldning for å ikke legge ut bilder. Jeg må bare få tatt dem...
Men, da jeg fant kabelen, fant jeg også noe annet ikke fullt så hyggelig samme dag... Monstercoryen hadde bestemt seg for at livet ikke var verdt å leve. Den lå død bak rota, og jeg er selvsagt skikkelig lei meg. Men det begynner å ane meg at noe er galt i det akvariet. Jeg skal ta en skikkelig testrunde av vannet senere i dag. For først fant jeg en c. septemtrionalis død. Akkurat det var ikke så avskrekkende (selv om det selvsagt var trist), ettersom en av de andre fiskene hadde vært syk ved ankomst Askim. Men så fant jeg altså dette digre monsteret død. Og i dag fant jeg til min enda større sorg en L-200 død. Buhu! Det var bare utrolig trist! Men akkurat når det gjelder mine L-200, har det vært mye styr med dem. Først hadde de denne virussykdommen som de tilsynelatende ble friske av. Men så så jeg plutselig at den ene fisken hadde fått tilbake symptomene. Det har virkelig fått meg til å undre, ettersom fisken burde være immun mot dette viruset nå. Den ble tilsynelatende frisk igjen denne gangen også. Om det var denne fisken som døde eller ikke, vet jeg ikke, ettersom jeg ikke kan se forskjellen på de to største mallene ennå. Vel, det var ihvertfall et utrolig trist syn Og jeg er skikkelig lei meg. Først monsteret, og så denne :´(
Jeg mista forresten en av trehjulssyklene i begynnelsen av uka også, men dette var den sykkelen jeg forventet ikke skulle greie seg i lengden. De to som er igjen i det karet ser mye bedre ut, og jeg tror det kommer til å gå bra med dem.

Det har heller ikke gått så godt med dvergkulene jeg kjøpte, men det visste jeg kunne gå galt. De var skrekkelig tynne. To av dem døde etter få dager, og jeg har ennå ikke sett sistemann ta til seg mat. Jeg mistenker at jeg mister den i løpet av dagen eller de nærmeste dagene.

Huff, det ble fryktelig mye sykdom og død dette. Men da kan jeg runde av med en liten fødsel til slutt. Da jeg sjekket babymaisen min i går, så jeg at den på en måte hadde begynt å smelte. Og da jeg sjekket nærmere nedi karet, så jeg massevis av bittesmå eplesnegler på glasset. Thihi! Eplesneglene mine greide det i første forsøk, de Så nå har jeg blitt eplesneglebestemor!
Auauau! Takk og pris for vanntester. Der var det trøbbel i tårnet. Utslag på nitritt! Og faktisk også på ammoniakk (ikke vet jeg hvorfor enkelte sier at man ikke trenger ammoniakktester når akvariet er godt innkjørt...) Ikke vet jeg hva som har skjedd i det karet, men kritisk er det ihvertfall. Vannskifte er i full gang nå, og jeg skal ta ett til senere i kveld. Det det kan være, er at pumpa var ganske tett i morges, så jeg måtte skylle av svampene noe. Det er mulig at det rett og slett har vært for dårlig filtrering i det siste pga. dårlig gjennomstrømming. Dette er også (eller rettere sagt var ) et ganske hardt belastet akvarium, så filtreringen der er viktig.

Jeg fant en død cory til, og det var dessverre nok en av septemtrionalisene. Det virker som om disse fiskene er skjørere enn de andre coryene. Dessverre fant jeg også en død malle til. Men den første malla jeg fant, den derimot... Den var ikke 100% død da jeg fant den. Jeg kjente en bitteliten bevegelse i halen da jeg tok den ut, men det var også alt. Selv om den var redningsløst fortapt, lempa jeg den over i en isboks, sammen med litt vann fra akvariet (jada, samme nitritt og ammoniakkforpestede vannet). Nå, da jeg fant den andre døde malla (og denne var død), tenkte jeg at jeg skulle putte den sammen med den andre. Men for sikkerhets skyld, rørte jeg borti den tidligere "døde" fisken. Og der var det liv! Den har faktisk kviknet til! Og det ser ut til at den greier seg helt fint! Hæh? Jeg skjønner ingenting. Hvis det var nitritten og ammoniakken som var den skyldige her, burde den jo være død, ettersom den lå i det samme vannet som den hadde blitt syk i? Jeg skjønner det bare ikke. Men selvsagt er jeg glad! En annen ting er at den 3. L-200-malla er søkk vekke. Jeg antar at den ligger og råtner et eller annet sted i karet, og at kanskje den delvis er skyld i forholdene der nå (har lett etter den, og det var sånn jeg fant den døde coryen). Utrolig trist er det ihvertfall. Så vakre maller, og så stolt som jeg var av dem! Og multiradiatusen min! Disse to er et stort tap for meg :´( For en usedvanlig dårlig start på helga! Det er nesten så jeg griner.

Vel, jeg får ta en tur ut og titte på fisker, bare for å komme i bedre humør. Neida, ikke kjøpe, bare titte...
Bare titte? Hmm har ikke lært det, men heldigvis klarer jeg i blant å innbille megselv at planter, røtter, mat og annet utstyr er like gøy som å handle fisk. Hvordan gikk det med deg?

Er den nesten døde mallen tilbake i karet nå? Krysser fingrene for at alt står bedre til etterhvert.

Hvordan går det med discusene forresten?
Ja, jeg bare titta...nesten... kjøpte et nytt filter (noe som faktisk var planlagt å gjøre snarlig), røde mygglarver (som jeg i dette øyeblikk kom på at jeg har glemt å putte i fryseren...), samt gnagegreier til bikkja. Ingen fisk, men det visste jeg vel egentlig på forhånd. Jeg har nemlig brukbar oversikt over hvilke fisker som er inne i den butikken, og de eneste fiskene jeg ønsker meg der nå, er i karantene (etter at jeg påpekte sykdom på dem tidligere i uka).

Tilstanden i kriseakvariet ser ut til å være grei nå. Jeg skal teste for nitritt og ammoniakk ganske snart, og så ta et vannbytte til (med mindre ting har endret seg drastisk siden i formiddag). Malla mi (som jeg herved har gitt navnet Jesus - han stod opp igjen fra de døde) ser også ut til å være i fin form nå. Han er fortsatt i isboksen (med lufting av vannet), og han skal forbli der til jeg vet sikkert at tilstanden i akvariet er ok igjen. Men jeg er fortsatt lei meg for fiskene som er døde. Huff, jeg som var så lykkelig over å ha fått tak i multiradiatusen. Og jeg var ikke mindre lykkelig da jeg fikk tak i L-200-ene.

Det virker som om det er godt miljø for mirakler her i huset. Jeg har jo også kula som på mirakuløst vis materaliserte seg i akvariet 10 meter unna, da jeg var sikker på at hun var død og forsvunnet. Hun har nå fått tilnavnet Houdini...
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap