Inger Annes akvarieprosjekt (side 21)

Dyrehagen
Bikkja var superfrustrert pga. det, og smågneldra og stod i. Inntil hun fant ut at det gikk likevel, hvis hun trykka den innunder. Så da var det altså på'n igjen. Sukk...


Tror det er på tide at du viser hvem som bærer buksene der i huset
Hun har deg i sin hule hånd...æh...pote, den bikkja, og hun er tydeligvis litt av en smarting.
Prosjekt "Hvordan få den tobeinte til å adlyde og hente ballen" var visst vellykket
haha...har full forståelse når det gjelder hunder Inger Anne(fisker og da
;-D) De kan være noen utspekulerte små krapyl avogtil...passer en pomeranian for øyeblikket og når pusen min angrep henne(ja..bakvendtland) begynte hun først bare å sutre, så var jeg så superdum at jeg ga henne godbit for å få igjenn smella på henne...GJETT hvem som tisser og bæsjer akkurat der hun føler for nå da, også sitter hun og uuuler og avogtil bare drar hun benet etter seg frem og tilbake foran meg...
Hunder kan være ooonde skapninger!;-D
30, tallet er 30.

mona o
Tror det er på tide at du viser hvem som bærer buksene der i huset ;-) Hun har deg i sin hule hånd...æh...pote, den bikkja, og hun er tydeligvis litt av en smarting. Prosjekt "Hvordan få den tobeinte til å adlyde og hente ballen" var visst vellykket :-)

Kaisa vet meget vel hvem som bærer buksene her i huset Men hun prøver seg hele tiden. Det er det som er "moroa" når man har en münsterlander. Disse hundene har veldig mye mellom ørene, og har i tillegg sterk vilje. Det er en av grunnene til at jeg elsker denne hunderasen. Jeg ha ei bikkje jeg kan bryne meg litt på. Jeg kan ikke ha en veldig underdanig hund, rett og slett fordi jeg er såpass sta selv. Og münsterlandere er ingen begynnerhund. Men Kaisa er egentlig ei fantastisk bikkje, med et gemytt jeg ikke kunne være heldigere med. Det finnes ikke hverken et aggresivt eller et grinete gen i den bikkja. Hun blir ett år gammel i morgen, og hun har knurret til meg én eneste gang (unntatt under lek). Hun har aldri vært sur, ikke en gang midt i puberteten! Men det virker som om hun går igjennom en ny utviklingsfase akkurat nå. Det virker som om det er litt hormoner ute og går. Dessuten føler hun seg litt forsømt, og jeg kan forstå det. Jeg er nå helt sykemeldt, og det er begrenset hva jeg orker. Så hun får ikke helt det hun trenger for tiden. For münsterlandere trenger trim, både for kropp og hjerne. Men jeg skal se om jeg greier å få oss begge ut i skogen i dag ihvertfall
Jeg må bare nevne at det lille krapylet i avataren min har bursdag i dag! Tenke seg til: et helt år har hun blitt
Gratulerer sååå mye til lillekrapylet!(:
Gi henne ett ekstra griseøre fra meg!
Jeg må forresten ta en en ikkefisknyhet til: jeg har også blitt tante i dag (for 5. gang) Min yngte bror fikk en sønn.
Gratulerer! Blir det Bergenstur snart, da?
Aggi
Gratulerer! Blir det Bergenstur snart, da? :D

Feil bror Broren min i Bergen har gjort seg ferdig med småbarn. Han har allerede 3, og den yngste der i huset er 9 år gammel. Dette er min yngste bror, og han bor (heldigvis) i Oslo. Så Oslo-tur blir det nok, men det er ikke fullt så langt... Men de skal få en uke å komme seg på først. Sist de fikk barn, ba de om å få være i "fred" første uka. Men jeg antar at jeg også vil få besteforeldrebesøk om ikke lenge. For foreldrene mine kommer sikkert nedover for å se vidunderet om ikke lenge, og da må de bo hos meg.
Dyrehagen
Jeg må forresten ta en en ikkefisknyhet til: jeg har også blitt tante i dag (for 5. gang) :-D Min yngte bror fikk en sønn.


Gratulerer da "tante" Inger Anne!;-D
Og selvfølgelig til foreldreparet, må hilse!!(:

Skjer det noe oppdrett der hos deg for tiden da??
Tenkte jeg faktisk skulle prøve meg på Galaxy Rasbora!;O
Dyrehagen
[QUOTE=Aggi]Gratulerer! Blir det Bergenstur snart, da? :D

Feil bror Broren min i Bergen har gjort seg ferdig med småbarn. Han har allerede 3, og den yngste der i huset er 9 år gammel. Dette er min yngste bror, og han bor (heldigvis) i Oslo. Så Oslo-tur blir det nok, men det er ikke fullt så langt... Men de skal få en uke å komme seg på først. Sist de fikk barn, ba de om å få være i "fred" første uka. Men jeg antar at jeg også vil få besteforeldrebesøk om ikke lenge. For foreldrene mine kommer sikkert nedover for å se vidunderet om ikke lenge, og da må de bo hos meg.

Har du en bror i Ålesund??(:
Haslana and fishes
Har du en bror i Ålesund??(:

Dårlig med det. Men det holder egentlig med å ha spredd oss sånn som vi har gjort. Jeg i Askim, en bror i Bergen, en bror i Oslo og foreldrene mine i Trøndelag ;-D

I dag dro jeg til Moss for å kjøpe 8-tallskuler, men for andre gang (første gang var på Majorstuen) var de utsolgt da jeg kom dit. Argh! Men man kan da ikke reise hele veien til Moss uten å komme hjem med fisk! Etter at Stælken Gundersen (grenmalla mi) avgikk med døden på bursdagen min, har jeg hatt lyst til å anskaffe ny(e). Da det ikke ble noen ny kule, var det nærliggende å sikle i grenmallekaret (nei, jeg sikla ikke oppi det). Det var igjen 4 nydelige farlowellaer der, og jeg tenkte å kjøpe et par. Men Thor (dette var selvsagt hos Dahls dyrerike) så muligheten til å bli kvitt dem alle. Og jeg var ikke akkurat vanskelig å overtale. Så nå har jeg 4 utrolig nydelige farlowella knerii plaskende rundt i en pose, ventende på å få tildelt et nytt hjem. Fy fillern som jeg elsker farlowella-maller. De er bare så vanvittig nydelige. Men særlig smarte virker de ikke. Den ene malla har bestemt seg for å suge seg fast til plasposen, og bli der, selv om det skulle være over vann ;-D
Hva er åttetallskuler?

Har også merket meg at de er hyggelige på Dahls dyrerike. De svarer alle de masete spørsmålene mine på mail med "Jada, ikke noe problem.".

Fiskabasen mangler bilde av Farlowella knerii.
Åttetallskuler
Tetradon biocellatus også kjent som liten grønn kulefisk, Tetradon steindachneri. Siste fisk i boken: Akvariefisker av Ulrich Schliewen. Kjempemange flotte fisketyper med bilde og informasjon.
hehe..skjønner dere er nokk spredd utover landet som det er, broren min og bor i Oslo da!(;

Åttetalskulene var drit fine forresten!

Oog..kan du legge inn bilder av farlowella knerii-ene dine??(:
Dyrehagen
[QUOTE=Aggi]Gratulerer! Blir det Bergenstur snart, da? :D

Feil bror Broren min i Bergen har gjort seg ferdig med småbarn. Han har allerede 3, og den yngste der i huset er 9 år gammel. Dette er min yngste bror, og han bor (heldigvis) i Oslo. Så Oslo-tur blir det nok, men det er ikke fullt så langt... Men de skal få en uke å komme seg på først. Sist de fikk barn, ba de om å få være i "fred" første uka. Men jeg antar at jeg også vil få besteforeldrebesøk om ikke lenge. For foreldrene mine kommer sikkert nedover for å se vidunderet om ikke lenge, og da må de bo hos meg.
Ja det er nok en fordel å få litt fred med en ny unge
Selv om man ikke føler så mye av freden på seg likevel... ;P
Husker da min datter var nyfødt... Det var ikke akkut\rat mye søvn å få, nei....

Forresten, du som er så kulefrelst
Hvordan ser man at man har med en dvergkule å gjøre... Så en i butikken forleden, og de hadde fått den inn som dvergkule. Den var kjempesøt. Har nettopp lest at dvergkuler kan gå sammen med veldig kjappe og kvikke fisk. Da regner jeg med at danioene mine er kjappe nok? Jaja, jeg får se... Jeg må tenke litt på det... Men den var iallefall veldig søt
Aggi
Hvordan ser man at man har med en dvergkule å gjøre... Så en i butikken forleden, og de hadde fått den inn som dvergkule. Den var kjempesøt. Har nettopp lest at dvergkuler kan gå sammen med veldig kjappe og kvikke fisk. Da regner jeg med at danioene mine er kjappe nok? Jaja, jeg får se... Jeg må tenke litt på det... Men den var iallefall veldig søt :D

Kuler er vanvittig søte, de Jeg ser på navnet om det er en dvergkule eller ikke. Thihi! Også vet jeg jo hvordan de ser ut. Jeg antar at det er Carinotetraodon travancoricus de har fått inn der? Det er denne som hovedsaklig regnes som dvergkulefisk. Det er en til som også regnes som dvergkule, men den har jeg aldri sett i handelen i Norge. De to artene som regnes som "fredelige" kulefisker er nettopp denne travancoricusen og Sør-Amerikansk kulefisk (colomesus asellus). Personlig ville jeg ikke hatt kulefisk sammen med noen annen fisk uansett, men jeg har ikke noe særlig erfaring med disse (jeg kjøpte 3 dverger, men de greide seg ikke pga. sykdom. De spiste ikke så lenge de var under mitt tak, og døde veldig kjapt. Sør-Amerikansk kulefisk ønsker jeg ikke i det hele tatt, ettersom man med de garantert må leke tannlege før eller senere. Er jeg ikke usannsynlig flink til lange parenteser?). Det jeg vet er at disse "fredelige" kulene kan være noen rakkarer til finnenappere, og der tror jeg at dvergkulene er verst av disse to (uten at jeg skal si det sikkert).

Jeg har forresten vært borti at noen har kjøpt carinotetraodon irrubesco som dvergkule. Hvis du kan få tak i det latinske navnet, så er det det beste

For øvrig er jeg ingen direkte kuleekspert, selv om jeg har veldig mange av dem. Tro det eller ei: den første kula mi kjøpte jeg i oktober i fjor! Og så tok det bare av... Men jeg suger selvsagt til meg kunnskap som en tørr svamp

Jeg må forresten advare: kulefisk er avhengighetsskapende Har du først fått dem under ditt tak, så er du solgt!
Nå skal dere få se de 4 nyeste innbyggerne. De er bare utrolig søte! Og det er ingen tvil om at de gjerne vil ha godt med strøm i vannet. Jeg måtte nettopp (nok en gang!) rense filteret i det ene karanteneakvariet mitt. Ettersom dette er en Fluval 4 i en 120-liter, blir strømmen ganske sterk når jeg får rensa opp i tingene. Og disse søtingene er plutselig blitt mye mer livlige.

Denne damen har verdens søteste lange nese. Bildet er elendig, men dere kan skimte lengden på herligheten. Hun har nå fått navnet Cyrano de Bergerac
[External Image]

Perspektivet på denne lyver litt på neselengden:
[External Image]

Og her er en nydelig grenmallehale:
[External Image]
Flere bilder:
Størstemann
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Siste bilde. Disse to er de minste.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap