Inger Annes akvarieprosjekt (side 24)

Skulle akkurat til å skrive ett innlegg om at det er noe som mangler her på akvaforum. Nemlig DEG Inger Anne. Håper alt står bra til og at den uken før du er hjemme igjen går fort.

Slenger en trøste cyberreke til kulene! hehe
Tusen takk, Elin Jeg blir rørt, jeg.

Elin Pedersen
Slenger en trøste cyberreke til kulene! hehe

De har akkurat fått den ekte sorten, og jeg har vært vitne til verdens mest sinnsyke rekespiseseanse noensinne! Og jeg trodde Hufflepuff var rå ved reketider (noe han forsåvidt også var i dag). Men nå begynner jeg endelig å skjønne hvorfor suvattier har fått det ryktet de har. Koseklumpen overgår de villeste forhåpninger til en som liker kuler av den "onde" sorten. Ihvertfall når han får reke etter flere dager uten mat. Ellers må jeg innrømme at han egentlig er litt kjedelig. Det er kun ved foringstider han rører på seg. Mannen til ei på The Puffer Forum sa tidligere "Great! Another lump that never moves". Det stemmer ganske godt med suvattier...

Men kulene takker for cyberreka, altså. Alt som minner om reke, fortæres grådig. Ok, med unntak av frysetørret krill, da (for de som har fått med seg den historien...)
Da var skravla endelig back in business! Og jammen greide jeg å hente hjem fisk første dagen på frifot. Og bestille enda mer fisk, og kanskje enda mer fisk, og til sist bestille en reol også. Vel, det med reolen var faktisk planlagt, og skulle ha vært bestilt for lenge siden. Jeg trenger å få de 3 120-literne mine opp i høyden. Og det begynner å haste litt, ettersom det ser ut til at bordet den ene står på har begynt å svaie litt.

Men på vei hjem fra sykehuset i dag, måtte jeg selvsagt innom dyrebutikken. Og, auda, de hadde fått inn ny fisk. Grenmaller! De hadde også fått inn banjomaller, men der greide jeg faktisk å motstå fristelsen. Men 3 nye grenmaller ble det altså. 2 farlowella mariaelenae og 1. f. vittata.

Også ble det visst 4 coryer. Ja, jeg vet det var en litt liten stim, men de skal bli flere, stol på det. Det var noe så enkelt som helt vanlige aeneuser, men med en fargevariant jeg ganske enkelt likte. Jeg vet jeg har snakket om dem før, men nå kjøpte jeg endelig noen. De har ikke fått slippe ut i sitt nye hjem ennå, så bilder blir det ikke i dag.

I tillegg har jeg nå bestilt kardinaltetra, c. axelrodi og c. sp aeneus schultzei. Det betyr at jeg blir nødt til å sette igang det siste akvariet mitt også. For det begynner å bli litt trangt om plassen i de jeg har snart. Det ligger uansett an til omrokkeringer i de jeg har, nå som jeg er hjemme igjen, men jeg må sette i gang ett til, det er sikkert. I tillegg blir nok også 63-literen min satt igang igjen, og da har jeg faktisk ikke flere! Og ikke plass til flere, heller, for den saks skyld.

Så det ligger an til mye spennende her framover. Jeg har også planer om å sette diverse coryer igang med lek, så jeg krysser fingrene for at det blir massevis av egg og yngel å stelle med framover
Velkommen hjem og gratulerer med nye fisk
Trivelig å se at du er tilbake igjen, og lykke til med nye fisker
Kjekt å høre fra deg igjen Inger Anne!
Nå regner jeg med daglige(ihvertfall nesten) rapporter på fiskene og bikkja og alt som måtte stå på
Lykke til med Cory oppdrett! Det må du holde oss oppdatert på med maaasse bilder
Jeg glemte å nevne i går at jeg snart erklærer pestkaret som utenfor fare. Det har ikke vært sykdom der på lange tiden, kun ettervirkninger etter tett filter (noe som på sin side skjer ukentlig). Jeg begynner å lure på at noe av pest-virkningen var de altfor mange sandsneglene jeg hadde der. Under en eller annen medisinering tok de kvelden, alle sammen (såvidt jeg kan se), og siden har det vært lite problemer. Annet enn dødsfall pga. det berømmelige filteret. Dermed kan jeg begynne å legge planer som også inkluderer denne lille akvariebomben. Og det første jeg skal foreta meg, burde vel ikke være noen bombe: mystusen skal UT! I første omgang ut av akvariet, men helst ut for godt. Den stygge, ekle, men likevel kule fisken, får ikke bo hos meg lenger.
Det neste som skjer er at sjokolademalla mi går nesten samme veien: ut av akvariet, men denne skal få slippe å komme ut av huset. Den er tross alt så sjarmerende, at jeg stapper den sammen med alle de andre digre fiskene mine: i discuskaret. Plecoen går også samme vei. Etter det blir det bytting av bunnlag: farvel grus, velkommen finkornet sand! Forresten, dersom noen vet hva slags farge det er på bunnlaget i Rio Iriri, tar jeg imot inspill med takk. Dette akvariet skal sakte mens sikkert endres til et biotopsakvarium fra Rio Iriri.
Det jeg allerede har begynt på i dag, er å sette igang oppforing med tanke på cory-lek. I to uker (eller etter behov), blir det mat minst 2 ganger daglig, med deilig (nei, jeg har ikke smakt) tubifex, røde mygglarver (som jeg endelig har fått tak i igjen, etter lengre tids fravær fra den lokale dyrebutikken), og annen deilig corymat. Så blir det en bøtte kaldtvann i hodet på dem, og så får vi se om de tar til vettet. Det er bare sterbaiene og min c-121 som har lekt før, så det blir spennende om de kan greie å trekke med seg andre arter på lasset. Sterbaiene skal forresten flyttes over til discusene mine ganske snart. For ved å flytte dem dit, får jeg plass til nye coryer i huset...
Jeg tror jeg simpelthen må innrømme at jeg er en coryoman. Er det noen her rundt omkring som vil være med å starte opp Anonyme Coryomaner? Hei, jeg heter Inger Anne, og jeg har vært coryonman i snart ett år!

Og ellers kommer jeg til å bruke de nærmeste dagene til å planlegge omflyttingen i akvariene. Når jeg har fått byttet ut bunnlaget i pestkaret, skal trehjulssyklene og minibussene mine endelig få flytte sammen.
Ah! Ikke noe er så stas som å planlegge hele greia. Planlegging er halve moroa!

Jeg ble forresten skremt fra vettet av en av mine tidligere fisker i dag. Plutselig lå det en inntørket grenmalle av typen f. mariaelenae på kjøkkenbenken i formiddag. Jeg fikk fullstendig hetta, og lurte på hvordan jeg hadde fått til det! Men en kjapp opptelling i akvariet der jeg hadde sluppet ut de nye fiskene, viste at de var fulltallige. Det viser seg at denne inntørka greia må ha satt fast under noe på kjøkkenet. For dette var den grenmalla som døde først da jeg kjøpte nye i begynnelsen av sommeren. Så denne har ligget og tørket i noen måneder, den!
Dyrehagen
Det jeg allerede [I]har [/I]begynt på i dag, er å sette igang oppforing med tanke på cory-lek. I to uker (eller etter behov), blir det mat minst 2 ganger daglig, med deilig (nei, jeg har ikke smakt) tubifex, røde mygglarver (som jeg endelig har fått tak i igjen, etter lengre tids fravær fra den lokale dyrebutikken), og annen deilig corymat. Så blir det en bøtte kaldtvann i hodet på dem, og så får vi se om de tar til vettet. Det er bare sterbaiene og min c-121 som har lekt før, så det blir spennende om de kan greie å trekke med seg andre arter på lasset. Sterbaiene skal forresten flyttes over til discusene mine ganske snart. For ved å flytte dem dit, får jeg plass til nye coryer i huset... Jeg tror jeg simpelthen må innrømme at jeg er en coryoman. Er det noen her rundt omkring som vil være med å starte opp Anonyme Coryomaner? Hei, jeg heter Inger Anne, og jeg har vært coryonman i snart ett år! Og ellers kommer jeg til å bruke de nærmeste dagene til å planlegge omflyttingen i akvariene. Når jeg har fått byttet ut bunnlaget i pestkaret, skal trehjulssyklene og minibussene mine endelig få flytte sammen. Ah! Ikke noe er så stas som å planlegge hele greia. Planlegging er halve moroa! Jeg ble forresten skremt fra vettet av en av mine tidligere fisker i dag. Plutselig lå det en inntørket grenmalle av typen f. mariaelenae på kjøkkenbenken i formiddag. Jeg fikk fullstendig hetta, og lurte på hvordan jeg hadde fått til [I]det![/I] Men en kjapp opptelling i akvariet der jeg hadde sluppet ut de nye fiskene, viste at de var fulltallige. Det viser seg at denne inntørka greia må ha satt fast under noe på kjøkkenet. For dette var den grenmalla som døde først da jeg kjøpte nye i begynnelsen av sommeren. Så denne har ligget og tørket i noen måneder, den!


Det som er litt artig er at det er ofte de som er flinke til å skrive, fortelle og skildre som er coryomaner!!
Snart slenger jeg meg kanskje på bølgen, har jo over lengre tid vært småforelsket i forskjellige typer cory, og med ett akvarium på 60 liter blir det ikke mange fiskene det, men jeg skal prøve å få solgt unna mesteparten av all annen fisk

Cory oppdrett er ALLTID hjertelig velkommen i mitt hjerte, så håper du er stappfull av info alle de nærmeste dagene Inger Anne!

Forresten: æææsj!! Har du hatt en fisk som har tørket på kjøkkenet ditt i flere måneder??x) *brekker seg med småflir innimellom*
Haslana and fishes
Forresten: æææsj!! Har du hatt en fisk som har tørket på kjøkkenet ditt i flere måneder??x) *brekker seg med småflir innimellom*

Måtte le litt, jeg, etter at panikken hadde lagt seg. Disse fiskene er så utrolig tynne at de ikke råtner, men kun tørker inn. Så de blir litt makabre, tynne, lange pommes frites, men med litt feil farge. Jeg hadde nesten ikke lyst til å kaste den, da jeg fant den. Den så ganske enkelt ut som en tørr, men fullstendig perfekt grenmalle, sugemunn og alt på plass.
Trøst deg med dette Inger Anne:
Da jeg var liten hadde jeg altså diverse fisker, deriblant guppyer... Jevnlig klarte alltid en eller annen guppy å hoppe ut av karet, og de ble ikke funnet før de var inntørkede mumier....
Min mor er billedkunstner, og hun fant ut at hun kunne bruke disse guppy-mumiene som modell for hennes akvareller.... :S
Aggi
Trøst deg med dette Inger Anne: Da jeg var liten hadde jeg altså diverse fisker, deriblant guppyer... Jevnlig klarte alltid en eller annen guppy å hoppe ut av karet, og de ble ikke funnet før de var inntørkede mumier.... Min mor er billedkunstner, og hun fant ut at hun kunne bruke disse guppy-mumiene som modell for hennes akvareller.... :S


ææsj igjen Inger Anne!!x)
Pommes frites?!;S *thih*

hatt en god barndom Aggi?
Og jaggu var det ikke liv i deg igjen å da!?

Velkommen tilbake!

Men burde du ikke ta det litt med ro i børjan no da? Å sette yngel på corryer er vell ikke mye avslapning?
Jeg har bestemt meg for å ta et skikkelig skippertak på ett akvarie om dagen. De andre vil få vanlig stell, mens ett akvarium vil bli ryddet opp i, fjerne alger i, slamsuge skikkelig, plante nye planter og omrinnrede hvis nødvendig osv. Jeg startet i går med det verst utseende akvariet jeg hadde: et 20-liters plastakvarium som opprinnelig ble kjøpt inn som karantenekar. Dette stakkars akvariet har blitt fullstendig nedgrodd, ettersom det har stått i vinduskarmen. I tillegg har det vært torv i det, ettersom det bl.a. var to søte små torvlekende killier i det. Det har sett så ille ut nedi der, at jeg ikke har hatt oversikt over hva jeg faktisk hadde der nå. Killiene var borte, men det var ingen overraskelse. Dette er, såvidt jeg vet, killier som kun lever ett år. I tillegg var det noen endlers oppi der, og til min store overraskelse var de blitt flere! Vel, det burde ikke være noen overraskelse at levendefødere blir flere, men dette karet har vært det dårligst stelte av alle jeg har. Det har ikke akkurat hjulpet på at jeg har vært borte i 2 måneder heller.

I dag skal jeg dessuten (av alle ting) ut og handle plastplanter (æsj). Det er to grunner til det: 1. den grønne kulefisken min har nå så mye salt i brakkvannet at vanlige planter går i oppløsning. Så nå kan jeg bare glemme å forsøke å holde liv i noe der (annet enn kula, selvsagt). Men jeg kan ikke la være å ha noe som kula kan fyke rundt og utforske imellom, så da blir plast alternativet. 2. Jeg skjønner nå hvorfor flere erfarne kulefiskeiere har byttet ut vanlige planter med plast hos mange av kulene. For det er enkelte av kulene som massakrerer plantene. Det eneste som vil overleve i lengden er trolig plast. Og nok en gang: kuler trenger en verden å utforske.

Og for å nevne det til sist: grønn kulefisk er brakkvannsfisk, det er det ingen tvil om! Etter at jeg flytta Bolla over i litt større akvarium, og økte saltinnholdet i vannet litt mer, er det ingen tvil om at kula trives bedre. Den ser friskere ut, og den har blitt mer livlig. Og det handler ikke bare om den større plassen. Bolla har blitt en sjarmerende skapning, og ikke så pinglete lenger (hun har aldri vært særlig modig av seg). Så jeg har håp om at når jeg får dette akvariet opp i reol en gang, så vil Bolla og jeg få et mer personlig forhold. Jeg tror vi kommer til å bli gode venner. Hun er kula jeg har hatt lengst (og som jeg er meget forundret over at jeg ikke har greid å ta livet av. Tenk å greie å holde liv i den første kula si, og på toppen av det hele også måtte styre med brakkvann for første gang. Men Bolla ser ut til å ha det bedre enn noensinne).
Ny dag, ny tur innom dyrebutikken, og...eh...nye fisker... De banjomallene jeg faktisk greide å la være å kjøpe på mandag, ble med hjem i dag i stedet. Men makan til dorsk fisk skal man lete lenge etter! De gadd jo ikke å røre på seg da de ble fanget inn en gang. Men utrolig kule fisker, det er de. Selv om jeg nok ikke kan regne med særlig stor action rundt disse fiskene.

Men grunnen til at jeg skulle innom og skrive en liten melding, er den effekten oppforingen av coryer har hatt i det ene akvariet, og det kun etter 2 dager! Aktivitetsnivået der akkurat nå er det største jeg har sett i det akvariet noen sinne. L-140 ser ut til å kanskje tenke på å sette igang lek, selv om det på ingen måte er sikkert ennå. Men jeg syntes det så ut som om det var en dame som suste rundt, med mannfolk etter seg. Og disse coryene bruker normalt å gjemme seg veldig mye av tiden. Men nå var det altså full fart. Nøyaktig det samme er det med minibussene, bortsett fra lekstendensene. De har liksom vært noen pingler (ikke i størrelse), som har vært mye i ro. Men, nå er det fart i dem alle sammen. I dag gikk en av minibussdamene bananas ved en tubifexterning jeg hadde klistra på glasset. Jeg har aldri før sett noen cory så frebrilsk knaske i seg tubifex i sånne mengder på en gang! Og brochisene er jo ikke akkurat småfisker, så det vises når en sånn en suger i seg mat på den måten. Jeg tror ikke det tar lang tid før jeg kan forsøke å få dem til å sette i gang med noe spennende. De har på 1-2-3 blitt flottere i fargen også. Eller kanskje jeg skal si 1-2, ettersom det bare har gått 2 dager... Det blir spennende å se hva som skjer de nærmeste dagene.
Dyrehagen
Ny dag, ny tur innom dyrebutikken, og...eh...nye fisker... De banjomallene jeg faktisk greide å la være å kjøpe på mandag, ble med hjem i dag i stedet. Men makan til dorsk fisk skal man lete lenge etter! De gadd jo ikke å røre på seg da de ble fanget inn en gang. Men utrolig kule fisker, det er de. Selv om jeg nok ikke kan regne med særlig stor action rundt disse fiskene. Men grunnen til at jeg skulle innom og skrive en liten melding, er den effekten oppforingen av coryer har hatt i det ene akvariet, og det kun etter 2 dager! Aktivitetsnivået der akkurat nå er det største jeg har sett i det akvariet noen sinne. L-140 ser ut til å kanskje tenke på å sette igang lek, selv om det på ingen måte er sikkert ennå. Men jeg syntes det så ut som om det var en dame som suste rundt, med mannfolk etter seg. Og disse coryene bruker normalt å gjemme seg veldig mye av tiden. Men nå var det altså full fart. Nøyaktig det samme er det med minibussene, bortsett fra lekstendensene. De har liksom vært noen pingler (ikke i størrelse), som har vært mye i ro. Men, nå er det fart i dem alle sammen. I dag gikk en av minibussdamene bananas ved en tubifexterning jeg hadde klistra på glasset. Jeg har aldri før sett noen cory så frebrilsk knaske i seg tubifex i sånne mengder på en gang! Og brochisene er jo ikke akkurat småfisker, så det vises når en sånn en suger i seg mat på den måten. Jeg tror ikke det tar lang tid før jeg kan forsøke å få dem til å sette i gang med noe spennende. De har på 1-2-3 blitt flottere i fargen også. Eller kanskje jeg skal si 1-2, ettersom det bare har gått 2 dager... Det blir spennende å se hva som skjer de nærmeste dagene.


Håper på masse cory unger Inger Anne!!

Men lurer på om du burde ta det litt med ro jeg, sånn som kampfisken nevnte?(;
Haslana and fishes
Men lurer på om du burde ta det litt med ro jeg, sånn som kampfisken nevnte?(;

Egentlig har dere begge rett. Det er bare så vanskelig å ta livet med ro, når man har vært nødt til å ta det med ro på akvariefronten i 8 uker. Og det er så vanvittig mye å ta tak i. Ikke mindre enn 23 akvarier (det inkluderer de som ikke er i gang), og det betyr både masse glede og masse jobb. Planleggingen er jo den morsomste fasen, da Og å utføre det er heller ikke ille. Det som er ille, er hva det gjør med lommeboka.

Det begynner å ane meg at aeneusene jeg har kjøpt, muligens er c. schultzei. Vel, jeg er ikke ulykkelig for det. Det jeg er mer ulykkelig for, er at en av (trehjuls)syklene mine har fått en ekkel klump på siden. Den minner om en svulst, og ser skikkelig guffen ut. Jeg krysser jo fingrene for at den skal greie seg, men frykter det verste.
Det ser ikke ut som om arcuatusene mine trenger å vente lenge på graviditeten sin. De begynner allerede å bli solide, å jeg lurer på om de skal få litt kaldtvann i hodet etter helga.
Hei, Inger Anne
Hvis du likevel vurderer å ha levende planter i brakkvannskaret, så er det en fin søkefunksjon på tropica.com. Der kan du velge å søke på planter som aksepterer brakkvann... Algekule er en av disse plantene.. Tenk, så kult: Kulefisk med algekuler!
Puh! I dag har det blitt en hel del akvariejobbing. Det kanskje mest slitsomme var innfanging av 4 stk. polkadotbotiaer. For det første elsker de å kile seg inni enhver sprekk i rota som ligger der. Og det virker ikke som om de har vett til å pelle seg ut dersom rota blir løftet over vann. I tillegg er de superraske, holder seg på steder som vanskeliggjør innfanging og er dessuten ganske så smarte. Puh! Det krevde sin kvinne! Men nå er de flyttet over i 130-literen, hvor jeg håper de har tenkt å gasse i seg sandsnegler (hvis de lever - sandsnegler og Flubenol er en ganske kjedelig blanding, sett fra sneglenes side). Polkadotene har gått i samme kar som bl.a. mine c. arcuatus, men har hele tiden skulle vært flyttet til et annet kar. I tillegg var det også en enslig c. sterbai som skulle flyttes fra samme sted til samme sted. Den har gått i karantene der siden den kom i huset, og nå var det tid for å forene den med sine VF kompiser. Det var ingen tvil om hvilken fisk som var lettest å fange inn. Sterbaien ble fanget inn uten problemer. Men så begynte altså polkadot-moroa. Da jeg hadde fanget inn 3 av dem, var jeg bombesikker på at det ikke var flere. Jeg sørget dermed over min 4. forsvundne polkadot. Etter to timer titta jeg nedi akvariet igjen, og der var den! Jeg gjetter på at den hadde skult seg, enten i rota jeg hadde plukket ut av akvariet, eller inni festet til den ene pumpa. Denne 4. kompisen var tydeligvis smartere enn sine 3 andre kompiser, for sjelden har jeg strevd verre med en fisk! Jeg brukte like lang tid på denne fisken, som jeg gjorde med de andre tilsammen! Stakkars coryer som gikk i dette akvariet. 2 runder med full jaging rundt, er ikke det mest avslappende.

Det jeg kan trøste meg med, er at jeg ga dama i dyrebutikken en like god utfordring i dag. For i dag gjorde jeg det jeg ikke hadde råd til, men har drømt om en stund: jeg kjøpte meg denisonibarber. Raskere fisk har jeg aldri sett før! Snakk om torpedoer! Det må oppleves før man skjønner det selv. Men hun kan trøste seg med at hun brukte kortere tid enn jeg brukte på den ene polkadoten. Forresten hopper de minst like ille som SAE! Og en av dem tok en tur ut på benken før den havna i posen i butikken.

Det har forresten ikke blitt noen cory- eller brochisegg ennå. Aktiviteten er stor, men lek blir det ikke utav det. Det nærmeste jeg har sett lek, er en c-140-herremann som befølte en av damene. Jeg krysser selvsagt fingrene for at de tar til vettet. Men noe så vakkert som smellfeite minibussdamer! Jeg kan ligge og se på dem i timesvis!
Dyrehagen
Puh! I dag har det blitt en hel del akvariejobbing. Det kanskje mest slitsomme var innfanging av 4 stk. polkadotbotiaer. For det første elsker de å kile seg inni enhver sprekk i rota som ligger der. Og det virker ikke som om de har vett til å pelle seg ut dersom rota blir løftet over vann. I tillegg er de superraske, holder seg på steder som vanskeliggjør innfanging og er dessuten ganske så smarte. Puh! Det krevde sin kvinne! Men nå er de flyttet over i 130-literen, hvor jeg håper de har tenkt å gasse i seg sandsnegler (hvis de lever - sandsnegler og Flubenol er en ganske kjedelig blanding, sett fra sneglenes side). Polkadotene har gått i samme kar som bl.a. mine c. arcuatus, men har hele tiden skulle vært flyttet til et annet kar. I tillegg var det også en enslig c. sterbai som skulle flyttes fra samme sted til samme sted. Den har gått i karantene der siden den kom i huset, og nå var det tid for å forene den med sine VF kompiser. Det var ingen tvil om hvilken fisk som var lettest å fange inn. Sterbaien ble fanget inn uten problemer. Men så begynte altså polkadot-moroa. Da jeg hadde fanget inn 3 av dem, var jeg bombesikker på at det ikke var flere. Jeg sørget dermed over min 4. forsvundne polkadot. Etter to timer titta jeg nedi akvariet igjen, og der var den! Jeg gjetter på at den hadde skult seg, enten i rota jeg hadde plukket ut av akvariet, eller inni [I]festet[/I] til den ene pumpa. Denne 4. kompisen var tydeligvis smartere enn sine 3 andre kompiser, for sjelden har jeg strevd verre med en fisk! Jeg brukte like lang tid på denne fisken, som jeg gjorde med de andre [I]tilsammen![/I] Stakkars coryer som gikk i dette akvariet. 2 runder med full jaging rundt, er ikke det mest avslappende. Det jeg kan trøste meg med, er at jeg ga dama i dyrebutikken en like god utfordring i dag. For i dag gjorde jeg det jeg ikke hadde råd til, men har drømt om en stund: jeg kjøpte meg denisonibarber. Raskere fisk har jeg aldri sett før! Snakk om torpedoer! Det må oppleves før man skjønner det selv. Men hun kan trøste seg med at hun brukte kortere tid enn jeg brukte på den ene polkadoten. Forresten hopper de minst like ille som SAE! Og en av dem tok en tur ut på benken før den havna i posen i butikken. Det har forresten ikke blitt noen cory- eller brochisegg ennå. Aktiviteten er stor, men lek blir det ikke utav det. Det nærmeste jeg har sett lek, er en c-140-herremann som befølte en av damene. Jeg krysser selvsagt fingrene for at de tar til vettet. Men noe så vakkert som smellfeite minibussdamer! Jeg kan ligge og se på dem i timesvis!


hehe..igår var det like før jeg brakk nakken av på en av coryene mine etter et kvarters jaging, og jeg hadde sikkert gjort det også, om jeg hadde fått tak i den!!x)
Nei uff..DA var jeg sur da(;
Men var litt trøstende å høre om jagingen din, gratulerer med nye fisker, og håper det blir masse coryunger snart!!
Du har ingen bilder av feite c-140 damer vell?
Haslana and fishes
Du har ingen bilder av feite c-140 damer vell?;)

Ikke ennå. Og ingen bilder av feite eiere heller

Til min store glede ser jeg nå at den enslige sterbaien har funnet sammen med sine digre, nye venner
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap