lage egen diffusor? med original juwel filter boks?

har sett litt på hvordan diffusorer fungerer og så tenkte jeg skulle prøve å lage en til karet mitt.
jeg har bare en hageslnage som munnstykke til pumpa og ideen var å lage et hull i den og føre luftslangen fra luftpumpa inn i den.
legger ved et bilde jeg lagde med denne ideen.
men en ting jeg trur kan skje er at lufta stopper pumpa?
fiksa et bilde av det jeg
ble med ei linselus der også:P (palettyngelen min)
Marknor
men en ting jeg trur kan skje er at lufta stopper pumpa?

Nei, lufta suges inn på grunn av vannets bevelgese gjennom dette røret. Lufta vandrer jo ikke gjennom selve pumpemekanismen
det visste jeg forsåvidt, men jeg har koblet denne på luftpumpa mi, når jeg har slått den av så ser jeg at lufta i slangen står og vibrerer ca 2 cm over utblåset.
er ikke diffusorer sånn at lufta går av seg selv så lenge du har slangen fritt ut i lufta?
Joda, en disfusor er ikke avhengi av eksterm kilde til å pumpe inn lufta.

Studer en ferdig disfusor, så ser du at det ikke er noe som stikker så dypt i røret at det er til noen form for hinder for vannet.
Tipper at røret\ slangen du har satt ned i utblåset, rett å slett står for dypt.
burde jeg prøve å skakke litt på røret så det står litt skakt ned i slangen så vannet bare går lett over nesten?
Jepp, du får nesten prøve deg frem til du får det til, og eventuelt bare kjøpe en enkel disfusor til å sette på slangen om du ikke får det til.

Forresten; hvorfor skal du ha disfusor på? Har ikke dette i noen av karene mine, og ingen klager over dette. Du slipper også en hel del støy uten
vet egentlig ikke hvorfor, bare kjeda meg en dag og tenkte på dette
bruker den forsåvidt ikke:P
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap