Go erfaring med noen norske nettbuttiker? forslag? (side 2)


Jeg har også gode erfaringer med webzoo.
Og jeg er jo så heldig at jeg kan stoppe innom der hvis jeg er på de trakter
Ikke mer enn 30- 40 min unna

(Skulle innom å hente en lystopp, og kom ut med endel mer.. :P)
Webzoo på meg også
Styr unna akvasia.

Webzoo har som regel de beste prisene, men de kunne vært flinkere til å holde lager evt. informere om forventet leveringstid hvis de ikke har på lager. Dvs. at når lagerstatus står på 0, burde de kunne angi om det tar 3 dager eller 3 måneder å skaffe produktet.

Men men, bare gode erfaringer. Har vært ute på lagret deres og hentet varer også.

For de som bor i oslo området så har aquamanias gode priser på fisk (men den må jo hentes så...)
Cyberbob66
For de som bor i oslo området så har aquamanias gode priser på fisk (men den må jo hentes så...)


Men ikke en eneste Tanganyika..
Det må jeg si! Er inne på Aquamanias sider nå og der kommer nok jeg og til å handle noe ja. Veldig oversiktlig og greit, men nå har jeg ikke handlet der enda da så vet jo ingeting om servisen og den biten. Men det så absolutt seriøst ut. Ser de sender fisk snegler og alt mulig.

Men er det ikke noen lover og regler rundt det og sende levende dyr med posten? Tror det var en tråd om det her for litt siden.

Er du sikker på at de hadde varen på lager da?
Kan jo være at de er utsolgt, og da er de jo igrunnen unnskyldt.
Jeg vil tro at de hadde sendt deg lysrøret hvis de hadde det.


Yepp de har det på lager, sto 2 levert på faktura også. motatt 1 stk.
Så er veldig sikker på at de har den på lager.
Og webshopen ligger inne med: Lagerstatus: 10+

Det er derfor jeg er utroligg skuffet her. Venter på svar fra de i morgen hvor jeg håper det står at de ettersender det røret jeg mangler. For jeg har også fått intrykk av at de skal være veldig bra..

Og folk skryter jo så fryktelig av dem så var derfor jeg tenkte jeg skulle handle der.

Men dette var virkelig et skudd for baugen. kan ikke få påpekt hvor skuffa jeg egentlig er. Jeg skjønner at de gjør feil og at det kan jeg veldig godt akseptere. Men måten de håndterer det på i etter tid er skuffendes. Kommer med oppdatering etter at jeg har snakket med dem i morgen og håper på en løsning

Hvis jeg ikke får en løsning jeg kan leve med så er det helt klart at jeg ikke kan anbefale dem til andre. Er lite intrisert i å måtte legge inn bestilling på ett nytt rør og betale frakt for dette også. Selv om de får veldig mye skryt, Så handler dette om kundeservice. og en missfornøy kunde er fortere 10 missfornøyde, enn 1 fornøyd er 10 fornøyde.
Cyberbob66
For de som bor i oslo området så har Aquamanias gode priser på fisk (men den må jo hentes så...)


Aquamanias kan også kjøre ut varer og fisk De tar 150 kr. for å bringe. Jeg bor ca 40 minutter derfra med bil.

Har selv fått levert et par bestillinger med fisk + andre varer på døra her et par ganger. Veldig praktisk for meg som ikke kjører bil selv Han er også veldig behjelpelig med å se gjennom listene og skaffe fisk som ikke står i nettbutikken (det er ikke alt han legger ut der).
Min gruppe med C-121 Corydoras cf burgessi og mesteparten av gruppen med Corydoras davidsandsi kommer fra Aquamanias

Virkelig fine fisk, og han gir dem også karantene. Dermed slipper man som kunde såkalte "die offs", det vil si fisk som stryker med ved ankomst umiddelbart etter transporten fra grossist.
Ser at Spotpris er nevnt her, i negativ rettning. Vil bare nevne at av en eller annen grunn har butikken vært stengt i minst en uke.

Dette tyder etter min mening om at noe er i gjære, så det kan jo godt hende at de vil forbedre seg.

Men at de tar mye mer betalt enn det som står på nettsidene, det strider mot alt av lover det kan stride mot. Hadde ikke godtatt å betale dette, under noen som helst omstendigheter.

Mine favorittbutikker er uten tvil Tropefisk og Webzoo. Kanskje jeg prøver meg på aquamanias etterhvert, og akvasia, de styrer jeg langt unna
Alexander Severinsen
Har ikke hørt om aquamanias, sender de fisk pr post?

Her står det om forsendelse av fisk fra Aquamanias:
http://www.aquamanias.no/site/maler/x/?case_vis=artikkel&HmenyID=1&artikkelid=1&v_meny2=1

Men det så absolutt seriøst ut.

Jeg opplever dem absolutt som seriøse, ja
Har ikke handlet mye på nettet, men av 3 butikker var Akvasia den absolutt kjappeste. Tok ca. 5 dager. Rask tilbakemeldig fikk jeg også.
Panduro
Har ikke handlet mye på nettet, men av 3 butikker var Akvasia den absolutt kjappeste. Tok ca. 5 dager. Rask tilbakemeldig fikk jeg også.


Jeg fikk litt av en overraskelse idag, bestillte utvendig Eheim pumpe og UV filter fra webzoo på lørdag ettermiddag og idag er det allerde innstalert i karet. Lørdag ettermiddag til tirsdag formiddag....det kaller jeg KJAPPT!!
Tropefisk får stjerne hos meg nå Bestilte blåfiltermatter og jammen kom de raskere hit til byn enn jeg hadde tid å hente pakken Den ble derfor liggende noen dager på postkontoret. Det har jeg aldri vært borti før At det fulgte med litt annet småakvaristisk i pakken er jo et pluss. Forundringspakke er alltid moro å få
Det er sikkert bare meg som er godt vant, men går det tregere enn 5 arbeidsdager å få sendt noe som er på lager så er det minus i boka hos meg. På den annen side, når man har spesielle ønsker så kan jeg vente lenge. Det viktigste er at man får informasjon regelmessig.

+
Aquazoo - får tak i akkurat de fiskene jeg ønsker, tar tid såklart, men god informasjon og kommunikasjon, samt kvalitet
Webzoo - raskt levert, fått info underveis
Tropefisk - alltid raskt levert
Akvakarolin - når ting tar tid har jeg fått beskjed, tilpasser seg ønskene til kunden.

-
Akvasia - Ikke så hyppig info på vare som tok litt tid. Liten minus, men dog.

Så generelt har jeg gode erfaringer, nå gjør jeg vel slik at alle neste bestillinger går skeis men :P
Bjarne
At det fulgte med litt annet småakvaristisk i pakken er jo et pluss. Forundringspakke er alltid moro å få :)


Ja det er selvfølgelig altid hyggelig! Kanskje det skulle blitt ett salgstriks for noen av de andre nettbutikkene også
Alexander Severinsen
Jeg fikk litt av en overraskelse idag, bestillte utvendig Eheim pumpe og UV filter fra webzoo på lørdag ettermiddag og idag er det allerde innstalert i karet. Lørdag ettermiddag til tirsdag formiddag....det kaller jeg KJAPPT!!

Det er også min erfaring med Webzoo. De er lynraske. Det tar ikke mange dagene fra bestilling til pakken venter på posten. Problemet er heller å få tid til å hente pakken... De har absolutt vært raskest av de jeg har handlet hos.
Jeg har 100% god erfaring med webzoo Og Tropefisk. Og Aquamanias. Når jeg tenker på det, har jeg 100% god erfaring med å handle på nettet (har bare handlet hos disse 3). Disse 3 butikkene har styrken sin på forskjellige steder, som jeg har skrevet over
fikk ikke manglende var
Jeg fikk aldri erstattet ulevert vare fra webzoo, bare refundert for varen.. Så nå er jeg den heldige eier av et lysrør :S

Det å betale 104 kr for ny frakt for å få tilhørende/manglende lysrør er egentlig veldig uaktuelt for meg....

Og stort MINUS i boka mi for webzoo... dette var DÅRLIG
Webzoo, bestilte 15/1 kl 15.18 og fikk det i hus 18/1 kl 16.30. Alt stemte og god informasjon underveis. Vanskelig å ikke være fornøyd med det.
Har også fått tilsendt fisk fra Aquazoo nå, noe som gikk veldig fint. Har nå hatt fiskene i en uke, alle virker til å være levende og vel. Forsendelse var med hurtigbåt, pakket i isoporeske med varmeelement i, fisk pakket i dobbel plastpose. Prisen er helt grei, det er en dum måte å kjøpe neontetra på, men vet man hva man vil ha kan de skaffe det, og du kan få det innholdet i akvariet du ønsker for en grei pris. Enda et + til Aquazoo. Og idag tror jeg at jeg får en pakke fra Webzoo, så da satser jeg på at de kan få en + til også
biXen
To ting jeg verdsetter høyest når jeg bestiller er å få det jeg faktisk jeg skal ha, og å få god kontakt med butikken når jeg lurer på noe. Det første er jeg godt fornøyd med webzoo, men det tar lang tid å få svar, og selv om jeg alltid har fått svar hører jeg andre som ikke har vært så heldig. mini + i boka hos meg dog.


Jeg handla på webzoo for ca. 1700,- og ville gjøre om noe. Var ikke mulig å nå dem på telefonen. De har heller ingen "åpningstid" der de er tilgjengelige på telefon. Så jeg sendte en mail en dag etter med det jeg ville gjøre om. Dagen etter fikk jeg mail om at varen var på vei til posten. SÅ fikk jeg en mail om at endringen var ivaretatt Ble selfølegelig glad. Min nye ordre ble 40,- dyrere, fikk dette på en egen faktura å måtte betale 50,-
De er jo så kjappe, at det var jo bare flaks jeg rakk å gjøre om :P
Webzoo får en stjerne i boka fra meg også. Og pluss i margen.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap