Natt og daglys

Heisann
Holder på å sette opp et 160l Malawi kar, jeg har sette at endel bruker slikt blått nattlys og det har jeg også lyst på.

Jeg har et MP helglasskar med heldekkende armatur, jeg har ingen reflektorer i armaturet, bør jeg ha det? hvor kan dette evntuelt kjøpes??

Hvordan får man seg eventuelt nattlys??

Hva slags lysrør er å anbefale til daglyset??

Man trenger egentlig ikke reflektor, hvis du har en lys farge på armaturet.

Du kan kjøpe det på: akvasia.no
din nærmeste dyrebutikk.
Og andre nettsider.

For å få nattlys trenger du: UV-lys eller et blacklight lysrør. Det er egentlig noe av det samme.
Du trenger også ett til armatur som blacklighte kan festes i/på.

Du kan prøve å søke litt i forumet, f.eks i alt innhold på moonlight, ligger noen bilder og en del forslag til hvordan det lages
IKEA har en lyslist kalt TRETTIOEN. Denne finnes i blått (altså blått lys), og jeg vet at mange har montert den under armaturet som nattbelysning Veldig pent på de bildene jeg har sett.

Hvis du bruker søkefunksjonen her, kan du søke på ord som "Ikea" og "dioder" eller "nattlys". Søk på IKEA frembragte for eksempel (blant mange) en tråd som du finner bilder av kar med blått nattlys.
mona o
IKEA har en lyslist kalt [URLBLOCK1]. Denne finnes i blått (altså blått lys), og jeg vet at mange har montert den under armaturet som nattbelysning:-) Veldig pent på de bildene jeg har sett. Hvis du bruker søkefunksjonen her, kan du søke på ord som "Ikea" og "dioder" eller "nattlys". Søk på IKEA frembragte for eksempel (blant mange) en tråd som du finner [URLBLOCK2].

Klarer ikke dette med linking hit og dit så takk til deg Mona
Siden det er snakk om ett malawikar, er det vel neppe planter som skal i fokus : Da kan du med fordel sløyfe reflektorene.

De fleste malawi setter pris på en noe dempet belysning. Mange er fisk som lever så dypt i sjøen, at lys er noe som er ganske fremmed for dem
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap