Akvariesalt og snegler?

Fikk anbefalt akvariesalt i butikken og kjøpte det, men har ikke brukt det fordi jeg er usikker på hvordan dette virker på sneglene. Jeg har hold landsnegler og de tåler jo ikke salt. Hva er egentlig akvariesalt og er det skadelig for sneglene? Jeg har tigersnegler og sandsnegler.
Salt er salt.
Salt i ferskvannsakvariet er også bare tull

Det som er grunnen til at mange butikker på liv og død skal prakke salt på kundene, er for å tjene penger - mange penger. Ectozon akvariesalt er noe som var brukt en hel del tidligere: dette er 99,756% NaCl, også kjent som Jozo

Lever tilbake saltet, om du ikke har fisk som krever salt i vannet for å overleve (brakkvannsfisk - men selv da er dette saltet uegnet. Da er det salt til saltvannsakvariet man må bruke.

Eneste gangene det kan være greit å ha litt salt i vannet, er ved sykdom. Da som en støttebehandling i tillegg til vanlig behandling.
Om man har ekstem oppblomstrning av nitritt, vil også saltet gjøre livet litt lettere for fiskene.

Når det gjelder salt og sneiler, er de fleste sneiler sensitive for dette.
Det ante meg
Takk for svar!
Dilemmaet er der fortsatt. Jeg har nemlig altfor høye nitrittverdier i akvariet, noe som selvsagt skader alt som lever der, hovedsakelig snegler. Er det noe annet jeg kan bruke for å få ned nitritten?
Tarald
Er det noe annet jeg kan bruke for å få ned nitritten?

Rent vann i store mengder :p

Vannbytte, 50% nå, og deretter 25% daglig til dette er under kontroll fungerer alltid. Gjerne kombinert med sterk reduksjon i foringen av innbyggerne.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap