hvitt vann hva skjer??? hjelp

plutselig blei akvarievannet helt hvitt og fullt av partikler. det er en 380l med eheim utvendig filter.. noen som har vært borti dette før?
Er det gassbobler? Eller små partikler?

Hvor fort kom dette, sånn pang og det var grått, eller tok det timer\ dager med gradvis mer tåkete vann?
små partikler ser det ut som .. kom på 5 - 10 minutter
Har det vært stans på pumpa noen sekunder? F.eks ett kort strømbrudd?
Kan være grums fra slangene som løsnet. kan bli temmelig mye gørr i disse

Du får se om ikke tåka letner av seg selv
Jeg opplevde at vannet i 222 literen ble noe hvitt, og også hadde endel små partikler av ukjent art for et par uker siden.
Jeg gjorde ikke annet enn å ta et ekstra vannbytte. Problemet forsvant av seg selv etter et par dager.
Årsaken hos meg var nok at min utvendige eheim filterpumpe sviktet - noe jeg jo oppdaget da jeg undersøkte tingene nærmere ved vannbytte.
Pumpa hadde bare "halv styrke" mot det normale.
Det er vel mange ting som kan være årsaken her. Men sjekk at pumpa de virker som den skal iallfall.
Jeg opplevde hvitt vann et par dager etter at jeg hadde fóret med agurk... Jg pleier bare å la agurk ligge over natten, men akkurat denne gangen hadde ancistrusene klart å dra den med seg til et hjemmested under noen store blader.. Så jeg glemte rett og slett å ta den ut...

En annen gang jeg fikk hvitt vann, var etter at jeg hadde tilsatt noen stoffer som skulle gi god vekst for de "snille" bakteriene... Men da jeg leste på pakken, så var det visst en helt normal tilstand som ville gå vekk av seg selv...
Tilfeldig bekjentskap
© Darlaa Sproklett
Reklame for plussmedlemskap