Hva kan jeg bruke disse dekor-skjellene til?

Jeg falt for et par bokser med dekorskjell som jeg fant hos den lokale blomsterhandleren. De har litt pynteting som vaser, lysestaker o.l. også, i tillegg til snittblomster og potteplanter.

Synes disse skjellene var såååå utrolig pene og dekorative, og kjøpte to bokser

Tenkte å lage et bilde av dem, ved å lime dem opp på et eller annet dekorativt vis inne i en grunn "titte-kasse", og så bilderammen utenpå der igjen. Slik at det blir en viss dybdevirkning.

Kunne vært spennende å høre om andre kreative personer kanskje hadde noen andre forslag, eller justeringer på det jeg hadde?

[External Image]

Det eneste fornuftige du kan gjøre med de er å starte opp med Tanganyika :P
Ja, kanskje best å spare dem, og ikke lime dem fast i noe ihvertfall da
Du kunne jo kanskje ha puttet de oppi et kar med for eksempel levendefødere, skalldyr, eller tanganyika, som MCDarup foreslo.
Skallene er jo utrolig stilige.
Noe annet som hadde vært kult å gjøre, hadde vært å skaffe eremittkreps.
De hadde jo krøpet inn i nye skall etterhvert som de vokste.
På den måten kunne du jo bestemt hvordan eremittkrepsene skulle se ut
Nifse greier.... nå begynner hjernen å spinne i vei med tanker om hvordan disse skjellene ville sett ut på hvit sandbunn med små sneglehuslekere haukende over dem.... *himler med øya*

Kan man ha sneglehuslekere helt ned til 45 liters kar? Har et par ledige slike snart...
I disse juletider er brannfarlige lysmansjetter en trussel mot folkehelsa, nesten på linje med svartedauden ol. Å lage lysmansjetter av ikke brannfarlig krimskrams slår meg derfor som en glimrende plan. Så min oppfordring er: Lysmansjetter med maritimt preg.
mona o
Kan man ha sneglehuslekere helt ned til 45 liters kar? Har et par ledige slike snart...;-)

Jepp!

Jeg hadde mine stappersii i et guppyhotell, og det funket flott.
Hadde seks stykker, og fikk jo yngeloppdrett der.

Man må bare være obs på slike ting som innredning, at man hjelper til med å lage terretorieskiller.
Men slikt vet jo du
Tilfeldig bekjentskap
© Geir B Løland
Reklame for plussmedlemskap