- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Clarence malle, hvordan skrives det? Leter etter info om den..
Clarence malle, hvordan skrives det? Leter etter info om den..
Har en stor clarence malle, regner med jeg skriver navnet feil da jeg ikke finner noe info om den når jeg søker. Hva er den riktige benevelsen? Og er den egetnlig enn malle?
Den er hvit med brunne flekker, stor og 8antenner ut av hodet, spiser alt og er skikkelig sulten til enhver tid, vokser veldig fort på oksefòr.
Den er hvit med brunne flekker, stor og 8antenner ut av hodet, spiser alt og er skikkelig sulten til enhver tid, vokser veldig fort på oksefòr.
Postet 04.12.06 kl 14:24
Hei
Er det denne du mener: Clarias batrachus [URL=null]http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=9440[/URL]
E
Er det denne du mener: Clarias batrachus [URL=null]http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=9440[/URL]
E
Postet 04.12.06 kl 14:34
Endret: 04.12.06 kl 14:36
Postet 06.12.06 kl 18:09
Postet 06.12.06 kl 21:06
Postet 06.12.06 kl 22:03
Postet 06.12.06 kl 22:41
Postet 06.12.06 kl 22:45
Postet 06.12.06 kl 23:05
Endret: 06.12.06 kl 23:05
Håvard Støre AndresenHusker ikke hvor jeg har det fra, så jeg søkte litt på nett for å finne ut mer. Fant ingenting om giftige pigger og lurer derfor på om jeg blander arten med en annen malleart.
Jepp, du blander den med H. fossilis
Postet 06.12.06 kl 23:12
Postet 06.12.06 kl 23:17
Postet 08.12.06 kl 17:41
Inaktiv bruker
Har jeg en bachtracus?
Hei,
Jeg har en fisk som ligner veldig på denne men den er helt brun. Den er ca 10-12 cm nå, men jeg vet ikke hvor gammel den er. Jeg overtok den med et akvarium jeg fikk for ca 2 mnd siden. Men hvis det er denne så forklarer det jo at annen fisk forsvinner (hvis jeg ikke hiver inn fortabletter om kvelden) da jeg har den sammen med tetraer, platy osv. Jeg har i alle fall et for lite akvarium til denne fisken med mine 160 liter så om det er noen som vil ha han så ta kontakt.
Jeg har en fisk som ligner veldig på denne men den er helt brun. Den er ca 10-12 cm nå, men jeg vet ikke hvor gammel den er. Jeg overtok den med et akvarium jeg fikk for ca 2 mnd siden. Men hvis det er denne så forklarer det jo at annen fisk forsvinner (hvis jeg ikke hiver inn fortabletter om kvelden) da jeg har den sammen med tetraer, platy osv. Jeg har i alle fall et for lite akvarium til denne fisken med mine 160 liter så om det er noen som vil ha han så ta kontakt.
Postet 30.12.07 kl 12:29
Endret: 30.12.07 kl 12:30
DogsterDisse kalles ofte for Clarias maller. Du husker sikkert bare navnet feil. Håper du har ett digert akvarium for disse blir fort over meteren lange og trenger helst ett par tusen liter + + for å ha det bra når de har blitt voksne.
Har alderig sett Clarias batrachus over 40 cm jeg, noen andre som har det?
Postet 30.12.07 kl 23:40
Inaktiv bruker
Clarias
Jeg har aldri visst hva den heter - den som ga den til meg visste det heller ikke og jeg har prøvd å beskrive den i zoo-forretninger uten at de har kunnet hjelpe meg. Er den en rovfisk i så fall og spiser mine små platyer og tetraer? Jeg kan ikke ha den selv da jeg bare har 160 liter så jeg må prøve å finne noen som vil overta den.
Postet 31.12.07 kl 10:21
Inaktiv bruker
Postet 25.09.08 kl 00:41
Inaktiv bruker
Vivi Ann GaribaldiJeg har aldri visst hva den heter - den som ga den til meg visste det heller ikke og jeg har prøvd å beskrive den i zoo-forretninger uten at de har kunnet hjelpe meg. Er den en rovfisk i så fall og spiser mine små platyer og tetraer? Jeg kan ikke ha den selv da jeg bare har 160 liter så jeg må prøve å finne noen som vil overta den.
De er rovfisker som spiser alt den får tak i! Min har forsynt seg godt av småfisk av ymse slag. Har flyttet bort alt den kan spise i andre akvarier. Tok en stor slørhale en gang! Drepte den om natten!
Jeg har et 300 liters akvarium med to stk i fra før. De er ca 20 cm ++.
Tar gjerne en til om den ikke er så alt for stor? Har forhåpninger om å skaffe meg et større akvarium om jeg får meg et større sted og bo osv...
Postet 25.09.08 kl 00:48