Hvilken malle?

Jeg titta inn i basen for snegler og skalldyr. På et av bildene til denne reka er det også en malle:
[URL=http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1129&tab=3&image=1182[/URL]
Noen som vet hva dette er for noe. Den var veldig, veldig flott Sikle, sikle...
syntes det se ut som en slags sturisoma slektning?
Hei.

Dette er nok en Pseudohemiodon art. Hvilken kan jeg ikke si. Under familien Pseudohemiodon inneholder i dag 7 beskrevene arter. De finnes i hele sør-Amerika.
Det er fra tid til anne mulig å komme over noen av disse artene i butikkene. De liker å grave seg ned i underlaget, og er kansje ikke så lette å se. Mange av artene blir ganske store opptil 30 cm.

Fin fisk.

E
Fillern. Litt for stort for akvariene mine. Men det er jo lov å drømme... Kanskje en grei fisk å ha sammen med discus? Hvis den er fredelig og foretrekker bunnlaget? Noen skal skaffe seg discus i løpet av de to nærmeste månedene. Det kommer bare an på når jeg får akvariet jeg skal ha dem i
Til min store glede fant jeg ut at ikke alle blir like store. Så da kan jeg drømme videre Det finnes så veldig mye flott fisk!
Jeg skulle så gjerne hatt alle L-maller (+ en hel del til) i hele verden, pluss alle killifiskene + discus + en hel drøss til. Men jeg tror kanskje det blir litt trangt om plassen da
Jeg glemte grunnen til at jeg skrev det siste innlegget. Jeg skulle jo takke for hjelpa. Tusen takk
(Sa mine skrivesyke fingre, og fortsatte å skrive)
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap