Sirkulasjonspumpe og vannskifte

Ettersom jeg har gått til innkjøp av flere akvarier, kom behovet for å gjøre jobben med vannskifte mer lettvint. Jeg så noen her som anbefalte bruk av et powerhead for å pumpe vannet inn i akvariene.
En Eheim sirkulasjonspumpe ble kjøpt inn (etter å ha sjekket hvor høyt den kan løfte vannet, for ikke å snakke om opplevelsen av en dyrebutikk som ikke visste hva en sirkulasjonspumpe er), samt en slage å koble på.
I dag måtte jeg bare teste det, selv om det ikke var nødvendig. Det var nemlig bare 10 liter vann som skulle flyttes.
Jeg satte i gang pumpa. Vusj! Plutselig var vannkanten faretruende nære kanten av akvariet! Her må man virkelig følge med, skjønner jeg! Det skal virkelig hjelpe til når jeg skal fylle to nye akvarier om ikke lenge. Anbefales!

Takk til den som delte sin måte å gjøre det lettvint på (tror kanskje det var Frank?). Veldig greit for en lathans som meg
Flott at det funker for deg også Tørr ikke gjette på hvor mange tusen liter jeg har byttet på denne måten.
Og flere blir det, eneste jeg vurderer er ett ennå kraftigere pumpehode, for at det skal gå ennå raskere.
2500L\t blir vel det neste som tas i bruk. Da er det bare å skru av telefonen før man starter vannbyttet i alle fall :p
Fikk virkelig prøvd ut løsningen i dag da jeg fylte i et nytt akvarie. Og da fant jeg ut at det definitivt ikke var en idiotsikker løsning. Resultat: 4 gjennomvåte store håndklær og en dyvåt akvarist. Beskrivelse av seansen kan leses i tråden Inger Annes akvarieprosjekt, under diverse! Men jeg regner med at jeg lærer av mine feil, selv om jeg nok kanskje kommer til å være en smule uforsiktig, også i etterkant (kjenner meg selv litt for godt der). Jeg lærer aldri helt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap