Gummiål? Gummi ål?

For ca 7 år siden så var jeg i en zoo butikk å kjøpte noe som het Gummiål. Den var mørkegrå/svart og passe lang, var vel ca 30-50cm. Men finner den ikke igjen noen plass så lurer på hva det egentlige navnet på den er? Har lyst å skaffe meg en sånn igjen.
En slik har jeg faktisk hatt selv, men det er ca 8-9 år siden. Den hadde ganske små øyne, og navnet passet til hvordan "huden" så ut, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg mener jeg kjøpte min i den butikken som ligger i Bert Ankers gate i Oslo.

Hadde helt glemt den til jeg så meldingen din.
Ja huden virka ganske gummi aktig, min pleide å legge seg inne i ett tårn jeg hadde, kunne krølle seg sammen ganske bra og var artig å se på. Men problemer med å finne ut hva den heter ~.~ og virka utrolig elastisk også derav den kunne strekke seg ut
Typhlonectes natans heter den på latin.
Søk på "rubber eel" så dukker det opp mye info
Ah takker så mye Ser det ut til at jeg kansje får en sånn en igjen etterhvert. Rart det ikke er noe om den på detta forumet, men får vel det etterhvert håper jeg
Jeg husker ikke helt hvor lenge, eller hvordan det gikk med den jeg hadde men. Tror jeg hadde den med en Black Ghost og en ferskvanns kreps jeg hadde fanget selv i Oslo.
Kult dyr
Distribusjon, innførsel og hold av amfibier er forbudt i Norge.

Tråden er stengt.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap