- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- biltema sin blåse sand
biltema sin blåse sand
Postet 09.12.06 kl 00:06
Blåsemiddel
Biltemas svarte blåsesand er blåsemiddel, aluminiumssilikat og giftig for fisk. Bruk heller svart rådasand hvis du vil ha svart i bunn.
Postet 09.12.06 kl 03:39
Postet 09.12.06 kl 16:00
Postet 09.12.06 kl 16:29
kan eg bruke den brune
kan eg bruke den brune
Postet 09.12.06 kl 21:39
Postet 09.12.06 kl 21:54
takk frank
da blir den den brun/hvite
Postet 09.12.06 kl 22:18
Rådasand i kornstørrelse 0.4 - 0.8 mm er også ganske lys, men ikke riktig så hvit som blåsesanden fra Biltema. Siden du opprinnelig hadde lyst på så mørk som mulig, så er kanskje ikke Biltema-sanden det beste valget?
Viser et bilde av et Corydoras-kar med den nevnte Rådasanden i.
Ikke bry deg om pilen på bildet, den viser noen Coryer i lek, men det var sanden jeg ville vise i dette innlegget
PS! Har Rådasand virkelig en svart variant??? Har aldri sett den, noen som har en link til et bilde?? Veldig interessant i så fall!
Viser et bilde av et Corydoras-kar med den nevnte Rådasanden i.
Ikke bry deg om pilen på bildet, den viser noen Coryer i lek, men det var sanden jeg ville vise i dette innlegget
PS! Har Rådasand virkelig en svart variant??? Har aldri sett den, noen som har en link til et bilde?? Veldig interessant i så fall!
Postet 10.12.06 kl 02:27
Endret: 10.12.06 kl 02:32
Svart sand
En venninne av meg har slik svart sand. Men har ikke bilde/link dessverre..mona o...PS! Har Rådasand virkelig en [i]svart[/i] variant??? Har aldri sett den, noen som har en link til et bilde?? [i]Veldig[/i] interessant i så fall!
Postet 10.12.06 kl 03:24
mona OPS! Har Rådasand virkelig en [i]svart[/i] variant??? Har aldri sett den, noen som har en link til et bilde?? [i]Veldig[/i] interessant i så fall!
Jepp, av alle tin, tok den lokale butikken inn tre sekker av denne før helga Mener at kornstørrelsen var ,8-1,2 på den også.
Sanda dem skulle få til meg kom jo sef ikke, så her har man stått å sprettet småposer med badesand til chinchilla i stedet.
Funket bare lækkert den (bare for å nevne at denne er fullt brukbar, i kritisk mangel på biltema)
Men bilde har jeg desverre ikke av denne. Kan ta å se litt på denne i morgen (regner jeg må innom å kjøpe en del til oppdrettet på diskus), skjekke kornstørrelse, om den er glatt eller ikke, osv.
Så om noen vil ha av denne, er det bare å si fra, så kan jeg sikkert få sendt det som smart-post (hi-hi, sand er genialt å sende med posten nå)
Postet 10.12.06 kl 10:13
Endret: 10.12.06 kl 10:16
Frank AngellSå om noen vil ha av denne, er det bare å si fra, så kan jeg sikkert få sendt det som smart-post (hi-hi, sand er genialt å sende med posten nå)
Jeg er faktisk SVÆRT interessert!
Vi kan jo ta det på email, og fortsette på mailene vi utvekslet i går
Dette hørtes virkelig pent ut, nå fikk jeg lyst å sette opp et kar med sort sand! ) Når C. weitzmani-karet på 98 liter flyttes på plass i reolen sin, så får jeg jo faktisk en ledig kvadratmeter der det karet sto...! *gliz*
Den må jo selvsagt fylles med noe! *he-he*
Postet 10.12.06 kl 12:32
Postet 10.12.06 kl 12:54
Postet 28.12.06 kl 21:09