CO2

Er det noen som vet hvordan man får CO2 til å bli lengre i vannet enn at boblen går rett opp til overflaten. Har brusestein som fordeler til mange minibobler.....ser på det som en inneffektiv måte at bobblene går rett til overflata......
Hei,
dt enkleste er å teipe en kanule (spissen for sprøyten) i nærheten av innsuging av filteret/pumpe. Da kan du bøye spissen sånn a boblene går direkte inn i filteret/pumpe og du får en fin ordeling av CO2. Billig og effektiv. Hvis du velger en veldig tynn kanule er boblene også liten, så da er det mindre bråking.

Micha
Takk.....da skal jeg prøve dette. Prøvde å kjøre slangen rett inn i innsuget, men da blei det leven i pumpa.
Husk at ikke alle filtre er like glade for gass i systemet! Motorsvake utnvendige vil lett få motorstopp, på grunn av gass i pumpa.
Det er vel en fare for det ja......er også litt redd for å koble den på utløpet, tilfelle det blir for stort trykk av vannet, sånn at det blåser oppi gjæringstanken min......
Holio
Det er vel en fare for det ja......er også litt redd for å koble den på utløpet, tilfelle det blir for stort trykk av vannet, sånn at det blåser oppi gjæringstanken min......

Finns noe som heter tilbakeslagsventil, som er genialt i så måte Koster vel en tier eller så :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap