Tetratec EX-serien like bra uansett størrelse?

Jeg har lest diverse skryt av Tetratec EX-filterne, men oftest er det den største modellen som omtales; Tetratec EX 1200.

Nå trenger ikke jeg et riktig så svært filter til mine akvarier, det hadde i grunnen holdt lenge med f.eks. Tetratec EX 700. Eventuelt også Tetratec EX 600.

Er disse like bra kvalitetsmessig som sin "storebror",som har fått så mye skryt?

Jeg skal bare ha dem til akvarier mellom 85-98 liter, og ikke spesielt mange fisk i karene heller, så 1200-modellen er en smule overkill som dessuten bare ville lagd storm

Hva mener folket? Noen som har erfaringer med en eller begge?

Jeg har nå hatt min EX700 i et år (fikk den til jul i fjor). Den har vært i bruk i en 160 L med grei belatning. Filteret ble ikke renset før det var gått nesten ett år og det var aldri noe problem med gjennomstrømning eller dårlige vannverdier.

Så langt er det et greit filter som bråker veldig lite. Kjøpe en AmTop og den bråker betraktelig mer. Angrer litt på det.

Det er veldig grei gjennomstrømning i EX700 og utformingene er glimrende. Veldig greie patenter for stopping og starting ved rensing av filteret. Det blir tetratec neste gang jeg skal kjøpe filter igjen. Eheim blir for spenstig for mitt budsjett.

Noe knotet svar dette, men det er tidlig...
Inaktiv bruker
Bruker ett EX600 i 112L og EX700 i 170L.
Så langt uten problemer av noen slag.
Stillegående,bra trykk (nesten for mye i 112L)
Ikke rengjort noen av de ennå,EX600 har vært oppe og gått i 10-11 mnd'r.
Uten tvil mye for pengene.Hvordan de er om 5-6-7 år gjenstår å se men så langt veldig fornøyd med de.
Fordeler: stillegående,pris,filtermasse,større dim på rør/slanger enn for eks tilsvarende JBL filter.
Ulemper: vet ikke om den går om 10 år.

/jan

Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap