- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hei dere L-Folk
Hei dere L-Folk
Postet 13.12.06 kl 13:17
Postet 13.12.06 kl 13:20
Postet 13.12.06 kl 13:51
Endret: 13.12.06 kl 13:52
Postet 13.12.06 kl 13:59
Postet 13.12.06 kl 14:02
Inaktiv bruker
Geir:
Kjøpt hos Dahls ?
Vet han hadde noen VF fra turen de hadde i Peru.
Husker ikke i farta hva dee het men skremmende lik ancistrus sp. bortsett at de noe flatere og litt mere markerte prikker/mønster.
Men henger meg på de andre her,skremmende lik en "vanlig" ancistrus sp.
/jan
Kjøpt hos Dahls ?
Vet han hadde noen VF fra turen de hadde i Peru.
Husker ikke i farta hva dee het men skremmende lik ancistrus sp. bortsett at de noe flatere og litt mere markerte prikker/mønster.
Men henger meg på de andre her,skremmende lik en "vanlig" ancistrus sp.
/jan
Postet 13.12.06 kl 14:48
Om dette er disse fra Peru og Dahls, så blir de solgt som Oligancistrus. Det er feil, da Oligancistrus arter har sammenhengende rygg- og fett finne. Det har ikke disse.
Det som blir solgt der da, er mest sansynlig L-349. Ancistrus sp. Men det er jo fortsatt VF Peru da! Jeg har selv en av disse hjemme.
E
Det som blir solgt der da, er mest sansynlig L-349. Ancistrus sp. Men det er jo fortsatt VF Peru da! Jeg har selv en av disse hjemme.
E
Postet 13.12.06 kl 15:36
Bruktfisk
Nei denne er kjøpt brukt av en kar på Hvaler som la ned akvariehobbyn sin
Postet 13.12.06 kl 15:50
Postet 13.12.06 kl 15:53
Geir JohansenNei denne er kjøpt brukt av en kar på Hvaler som la ned akvariehobbyn sin
Må bare si at jeg synes uttrykk som "bruktfisk" er ganske forkastelig. Fisk som kommer fra private har som regel fått mye bedre stell enn i en butikk og burde dermed være mer populær enn de rett fra et overfylt butikk- kar.
Til tråden-
ser ut som en ancistrus ja.
Postet 13.12.06 kl 15:53
Inaktiv bruker
Erlend D BertelsenOm dette er disse fra Peru og Dahls, så blir de solgt som Oligancistrus. Det er feil, da Oligancistrus arter har sammenhengende rygg- og fett finne. Det har ikke disse. Det som blir solgt der da, er mest sansynlig L-349. Ancistrus sp. Men det er jo fortsatt VF Peru da! Jeg har selv en av disse hjemme. E
Ahh,lærer litt hele tiden.
Takker for opplysningen
/jan
Postet 13.12.06 kl 18:51
Postet 13.12.06 kl 23:09
Endret: 13.12.06 kl 23:13
MC Darup[QUOTE=Geir Johansen]Nei denne er kjøpt brukt av en kar på Hvaler som la ned akvariehobbyn sin
Må bare si at jeg synes uttrykk som "bruktfisk" er ganske forkastelig. Fisk som kommer fra private har som regel fått mye bedre stell enn i en butikk og burde dermed være mer populær enn de rett fra et overfylt butikk- kar.
Til tråden-
ser ut som en ancistrus ja.
Det var nok bare ett latterlig forsøk på å være morsom.Er forøvrig helt enig i at fisk kjøpt hos private ofte er bedre
Postet 13.12.06 kl 23:12