Bilder av discus på ca. 6 cm

Nå synes jeg disse små er så søte at de fortjener å bli stilt ut litt her. De er snakeskin og er mellom 5 og 7 cm. Jeg har fått æren i å fore dem opp. Fikk dem i hus for 2 døgn siden så de er foreløpig litt bleke.

Komentarer på dem mottas med takk

Meget fornuftig oppsett med tanke på oppforing av ungfisk. Du får trykke i dem det det klarer av oksehjerte slik at de blir 15+ cm. Med rett foring blir dette flott fisk.
Fint at oppsettet ser bra ut Og jo takk de skal få masse godt for og vannbytte hehe. Oksehjerteforet de får er forøvrig av din oppskrift Geir, og det gikk ned på høy kant i dag

Er litt forsiktig med foringen til de er blitt vant med sine omgivelser, som ser ut til å gå fort. Etterhvert skal de få mat fire - fem ganger om dagen.
De var veldig pene! Gratulerer! Ønsker meg diskus jeg og!
Har du vurdert å tilsette sporstoffer og mineraler i vannet til diskusen?
Enkelte hevder at dette kan hjelpe mot hull-i-hodet syken. Uansett vil det jo ikke skade å prøve dette, kan hende det hjelper. Det sies jo at sykdommen kan være forårsaket av diverse mangler.

[URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=JqL8IN0WIDqpQlBn3SsN2rOvMDl3khvHWh6&f=NR&c=307724+*+307725+*+307726+*+307727&t=temartic_e]Tropic Pro-Discus mineral[/URL]

Så lenge hun fórer med selvlaget oksehjerteblanding vil discusen få i seg det som skal til av vitaminer. Det skal da ikke være nødvendig å tilsette sporstoffer og mineraler i vannet. Mine VF Heckel har gått på denne blandingen siden våren 2004 uten tegn til mangelsykdom.

Hvis man i en periode må gå for for eksempel Fina Fisken blandingen så ville jeg ha tilført ekstra vitaminer for å gardere mot vitaminmangel. Man skal huske på at det nytter ikke å fóre med proteinrikt fór uten at det også tilføres nok vitaminer. Vitaminmangelen vil medføre at fisken ikke klare å bryte ned proteinet til aminosyrer og dermed vil det hele passere gjennom fisken uten å gjøre nytte for seg.

Frank hadde en flytende vitaminblanding, som jeg ikke husker navnet på, som det kan være gunstig å ha liggende.
Geir Kristiansen
Frank hadde en flytende vitaminblanding, som jeg ikke husker navnet på, som det kan være gunstig å ha liggende.

eSHa er navnet De har to ulile, Optima som jeg til nå har brukt. Denne trigger ekstra mye til lek også, og kan med fordel brukes om man har fisk man har sterkt ønske om skal leke. Har aldri brukt normaldossering, kjører halv dose, halvparten så ofte som beskrevet (det skulle bli 25% det :p).

Dette har i alle fall satt lekslysten i sving på mine fisk så det holder lenge
Brukte denne også for å ta knekken på begynnende hullsyke rett etter at jeg fikk diskusene mine (fikk var vel å ta hardt i). Det fungerte knall.

En mer optimalisert vitaminmix til sykdomsforbygging, og oppbygging av fiskene etter behandling med mesisiner er eSHa minaroll. Denne er forøvrit på tur til meg, når posten finner det for godt å flytte på pakker igjen
Takk for alle innspill Vitamin er tilsatt i vannet der jeg alt har en discus som kom til meg med hull i hodet. Der har jeg tilsatt esha minaroll etter anbefaling tidligre. Syns ikke det har hjulpet så mye enda, men det kommer seg nok...Står mer om det i en annen tråd jeg har gående. Jeg spør mye og noen ganger dumme spørsmål hehe. Men disse små ser da ikke ut som de har noen hull? Jeg har studert og studert bildene og finner itno' håll. :S

Småttisene får jo oksehjerte pakket med vitaminer, men de kan jo også få litt ekstra i vannet. Kan vel ikke skade. Jeg fikk forresten ett rart bilde i hodet mitt hehe av meg med skje med tran og discus'er i kø for å få daglig dose. Det hadde vært noe det
Elin Pedersen
Jeg fikk forresten ett rart bilde i hodet mitt hehe av meg med skje med tran og discus'er i kø for å få daglig dose. Det hadde vært noe det ;)

Det var ett rart bilde det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap