Afrikansk ciklide sammen med andre arter..?

Hei! Jeg var innom en dyrebutikk for å kjøpe meg noen nye fisker, så fikk jeg øye på en veldig søt fisk. jeg spurte betjeningen om cikliden gikk sammen med Neon Tetra å andre veldig rolige arter. Hun sa jeg kunne prøve, de er kjent for å være litt hissige men hun sa det var når den ble litt større, å det var heller ikke sikkert att den kom til å lage problemer for de andre fiskene i akvariet. Den var kanskje bare 2-3 cm når jeg hadde tenkt å kjøpe den. Betjeningen fiska opp fisken å putta den i en pose å når jeg skulle betale fikk jeg streng beskjed fra en annen betjening om at det ikke gikk å det var ikke lurt. Å at det ikke var vits i å prøve heller. Å det hjalp ikke å si at den andre i butikken akkurat hadde sagt at det kunne gå bra. Så mitt spørsmål er; HVEM HAR RETT!?!?

Hilsen Dødsforvirra!
Hvilken afrikansk ciklide er det snakk om? Det finnes en diger haug med ulike afrikanske ciklider Er usikker på antallet, men tipper 1500-2000 arter
oj!
ja det vet jeg ikke. men den var veldig søt. liten og oransj.
Da har du vel innsnevret "utvalget" til +- 50 arter.

Tipper at det er snakk om en Malawiciklide, som ikke passer sammen med neontetra i det hele tatt.

Anbefaler deg å besøke butikken, og høre om hvilken art det er snakk om.
Blir uansett ellers bare gjettinger.
hehehe jaja, nei, men det som var var at den ene betjeningen sa det gikk ann å prøve men så kom jeg å skulle betale å da sa den andre at det ikke kom på tale.. ble helt forstyrra der jeg stod!
ser att du er fra ålesund. Regner da med att det gjelder 1 av 3 butikker. 2 på moa og 1 i ålesund.Alle er totalt analfabet når de gjelder fisk med et lite unntak for tropehagen Zoo på amfi hvis eieren er tilstede.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap