- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- hvordan blir mann kvitt vanlige skivesnegler?
hvordan blir mann kvitt vanlige skivesnegler?
Postet 21.12.06 kl 22:06
Postet 25.12.06 kl 17:57
Postet 25.12.06 kl 18:07
Postet 25.12.06 kl 19:48
Postet 25.12.06 kl 19:55
Postet 25.12.06 kl 21:01
Postet 27.12.06 kl 15:33
Slike vidunderstoffer for å kverke sneiler, er ikke så vidunderlige. De fleste virker på langt nær godt nok, i tillegg kverker de gjerne planter\ filterbakterier, i stedet for sneiler.
I tillegg bør du tenke på at om du kverker alle sneilene i karet, vil disse skape enorme mengder forurensing, som igjen kan ta knekken på fiskene.
Slik sneilegift er ikke noe som havner i mine kar, uansett navn og merke
I tillegg bør du tenke på at om du kverker alle sneilene i karet, vil disse skape enorme mengder forurensing, som igjen kan ta knekken på fiskene.
Slik sneilegift er ikke noe som havner i mine kar, uansett navn og merke
Postet 27.12.06 kl 18:20
Postet 21.01.09 kl 16:38
Jeg strevde lenge med masse pest snegler. Plukket, skviset og kjøpte jeger snegler som skulle ta disse, men ingenting hjalp. Begynte å bli ganske desperat og kjøpte meg 3 stk praktbotia.... med litt sparsommelig mating og bare litt ekstra plukking så ble jeg ganske raskt kvitt pestsneglene! Har ikke sett en eneste en på flere uker. Praktbotia er sterkt å anbefale, og flotte og underholdende er de oså! Håper det ordner seg for deg.
Postet 21.01.09 kl 21:39
Endret: 21.01.09 kl 21:59
nå er grus, pynt å akvarium rengjort for klorin..
å akvariume er sotte i drift igjen med gode vannverdier..
ser ut for at fisken trives godt uten snegler..
klorin er vist en fin måte for å bli kvitt uønskete snegler i akvarium..
er en prosses som gjerne tar litt tid, men er det flere som sliter med å få bort snegler å vil ta stege med klorin er det bare å spøre hvis det er noe..
å akvariume er sotte i drift igjen med gode vannverdier..
ser ut for at fisken trives godt uten snegler..
klorin er vist en fin måte for å bli kvitt uønskete snegler i akvarium..
er en prosses som gjerne tar litt tid, men er det flere som sliter med å få bort snegler å vil ta stege med klorin er det bare å spøre hvis det er noe..
Postet 27.01.09 kl 12:23