hvordan blir mann kvitt vanlige skivesnegler?

i en plante jeg kjøpte var det skivesnegle egg (det er den mest sansynlige forklaringen). disse iriterer meg, og det hender att de går på plecoen min!!! hvordan blir jeg kvitt dem?!!! jeg er redd for at de små j****** skal skade plecoen eller plantene mine!!!

men venlig hilsen plecostomus.
få deg noen botier de eeeeelsker å spise snegler
ja de fungere bra til den jobben. tror egentlig alle botia artene gjør det. brukte botia morleti selv siden de kostet bare 20 kr stk. bare hver opps på at morleti botiane er ganske så bøllete,tok knekken på et par fisk å reker så jeg solgte de igjen.(like greit for alle sneglene var vekk å da ;P)
Hei!
Min erfaring er att Praktbotiaen ikkje klarer å rydde ut disse sneglene, virker som til større fisken blir til latere er den....

Men kjøpte stripet Sjokolademalle i eit 100l kar som var virkelig overtatt av snegler å da var dei vekke over natta!
Pakistanbotia tar virkelig knekken på sånt lureri, men de knasker på fiskene i akvariet og.. Uansett størrelse.
tusen takk alle sammen, jeg har også blitt tipset om et sneglemiddel på dyrebutikken ved navn schneckopur eller snailpur, har noen noe erfaring med det?
Slike vidunderstoffer for å kverke sneiler, er ikke så vidunderlige. De fleste virker på langt nær godt nok, i tillegg kverker de gjerne planter\ filterbakterier, i stedet for sneiler.

I tillegg bør du tenke på at om du kverker alle sneilene i karet, vil disse skape enorme mengder forurensing, som igjen kan ta knekken på fiskene.

Slik sneilegift er ikke noe som havner i mine kar, uansett navn og merke
har prøvd utallige metoder for å bli kvitt vanlig skivesnegler men til ingen nytte..
har tatt ut alle figurer å tømt akvariumet for grus å fisk..
har bestemt meg for å ha store mengder med klorin i vannet..
skal også vaske grus\pyntegjenstander i klorin vann..

får briste eller bære
Jeg strevde lenge med masse pest snegler. Plukket, skviset og kjøpte jeger snegler som skulle ta disse, men ingenting hjalp. Begynte å bli ganske desperat og kjøpte meg 3 stk praktbotia.... med litt sparsommelig mating og bare litt ekstra plukking så ble jeg ganske raskt kvitt pestsneglene! Har ikke sett en eneste en på flere uker. Praktbotia er sterkt å anbefale, og flotte og underholdende er de oså! Håper det ordner seg for deg.
nå er grus, pynt å akvarium rengjort for klorin..
å akvariume er sotte i drift igjen med gode vannverdier..
ser ut for at fisken trives godt uten snegler..

klorin er vist en fin måte for å bli kvitt uønskete snegler i akvarium..
er en prosses som gjerne tar litt tid, men er det flere som sliter med å få bort snegler å vil ta stege med klorin er det bare å spøre hvis det er noe..
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap