Hoppe Rekord?

Hei!

Eg fekk julapresang på forskudd for ca 2 dagar siden, 3 fiskar.Munnrugende kampfisk (Betta Pugnax) og 2 sverddrager. jeg hadde de en stun. så prukte eg en slags rar pompe. Eg tror fiskane ble redde. Mn iallefall når eg kom him, kl 22:00 hadde munnrugaren hoppa ca 1,50 m utav karet. Mns sverddragene hadde hoppa ca 10 cm utav karet:`( Det kom trillanes tårar!! Eg va jo blitt gla i dem! Eg hadde 3 paradisfiskar opppi sammen me dm. Kan de ha skrempt fiskane så de hoppa utav, tenkete eg dr eg sto me tårar i øynane å så på de tørrfiskane min.

Ka kjedde?
Takk for svar!

MVH

Lissipoo
Jeg opplevde det samme da jeg skaffet meg luftestein og luftpumpe til "kjøleskapskuffa" mi (se profilen min). Fiskene var vant til å være helt uten pumpe. og ble veldig stresset. Jeg måtte legge Plastfolie, med små huller i, over karet for at fiskene ikke skulle rømme. Etter at de hadde roa seg, kunne jeg ta plasten av uten at de skvatt av gårde

Synd at du mista fiskene dine!

Ps: Når de hopper ut av karet, ligger de og spreller, noe som resulterer at de spretter bortover... Så det er ikke sikkert at de har hoppa så langt som du skriver... Jeg har vært heldig som har sett dette når det skjedde, så jeg kunne bare plukke opp igjen fisken, og den klarte seg fint...
Takk
Takk for svar!! Mhm d e veldig synd! D va jo en julapresang!
ja d var sånn luftpompegreije! takk igjenn!

MVH

Lissipoo
Har litt av det samme problemet med sølvhaiene mine. Når jeg fikk timer på lyset hoppet de ut hver gang det gikk på. Men hvis de så meg komme for å skrue på lyset gikk det fint. De har vendt seg til det sånn noenlunde, men jeg kan ikke skrue på lyset utenom faste tider for da begynner de å hoppe :\

En gang jeg gjorde rent i akvariet og det var omtrent 1/3 med vann igjen så jeg sølvhaien hoppe en 30 cm over kanten, men landet oppi akvariet igjen. Så det kan jo hende fiskene dine har hoppet halvannen meter
Sølvhai kan hoppe langt - svært langt.
Mistet selv en på tett på 25cm, som føyk ut akkurat når jeg lettet på armaturet.
Den traff bordkanten, 3-4 meter bak meg, og brakk ryggen. Så langt, det kan dem hoppe! Lengre enn meg i alle fall
Frank Angell
Mistet selv en på tett på 25cm, som føyk ut akkurat når jeg lettet på armaturet. Den traff bordkanten, 3-4 meter bak meg, og brakk ryggen. Så langt, det kan dem hoppe! Lengre enn meg i alle fall :D

oi den må ha vert fryktelig uheldig...
tenk og treffe akurat bordkanten...
selv jeg som er god i bregning hadde ikke klart og treffe akurat der
I noen tilfeller, kan jo også fisken ha sprella ganske langt når den først treffer bakken da...hadde en platy, kom borti karet ved et uhell (åpent kar), og den skvatt till...hoppa vel 20cm, landa på skrivebordet, hoppa seg bortover ned kanten, ned på gulvet, og heelt bort til døra, på andre sia rommet mitt, ca 3-4 meter:p jeg var i sjokk, så jeg fikk ikke fanga den på veien, men klarte det når den var ved døra:P
Siden vi er inne på dette med ting som ender utenfor karet; eplesneiler er noen seigliva krabater.

Fant forleden noe jeg tok for en stein fra en sko i gangen, siden det var rett ved skohylla.
Neida, det var en liten eplesneile som hadde planer om å finne seg nytt hjem. Var jo kommet nesten til døra og alt

Av erfaring vet jeg at disse greier seg leeeenge uten vann, og slapp den derfor rett i akvariet igjen. Var ikke mange minuttene etter at den tittet frem, og tuslet avgårde

En annen gang, fant jeg en mye større under sofaen. Trodde det var katta som hadde lekt med den, siden den var kommet så langt. I dag ser jeg at dette ikke trenger å være tilfelle.
Også denne overlevde, etter x antall timer utenfor karet (tipper ett døgn), den overlevde å bli støvsuget frem (var sånn jeg fant den), en tur i søpla (tenkte at den var dau, og kasta den. Angra en time senere, og satte den i vann. Levde gjorde den jaggu).

Nå er det ikke ett uønset støvkorn som greier å finne veien inn i karene mine, og ikke noe ut heller
De er jo nesten som kaniner jo!!
de har et overlevelses instingt høres det ut som!!
akkurat som kaniner
Rød mangrovekrabbe
Før hadde jeg to røde mangrovekrabber, men en morgen jeg våknet
fant jeg ikke den ene, så jeg bare gikk på skolen.
Når jeg kom hjem fant jeg liket av en rød mangrovekrabbe langt ute i gangen. Og her er det snakk om en lang gang! Den hadde krabbet flere titalls meter! Over lister og under senger osv...
Når jeg fant den var den full av støv og helt tørr
Jeg har heldigvis en igjen da!
Jeg tror ikke den er like gal:-p
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap