Artemia klekker........

Nå har jeg rigget opp en 10 liter's bøtte men varmekolbe i og luftblåser til å kjøre inni artemieflaska. Som en test har jeg kjøpt meg ett par Sera Artemia-Mix poser som bare skal tilsettes 500 ml vann. Tempen på vannet i bøtte og flaske ligger nå på 27 grader...anbefalt var 26-28.

Hvor mye luft skal jeg la pumen gi for å få passelig sirkulasjon..!!!
Skrur jeg den på fullt så ser det ut som en vulkan oppi der har skrudd inn ventilen ganske mye så det pippler litt...er det bra nok ??
Selv kjører jeg med 30-50 liter luft pr liter vann, i timen. Dette gir tilstrekkelig med bobling, og vel så det, uten at hele greia bobler over av iver

Om du er usikker på hvor mye luft pumpa de trykker unna, er det jo bare å se hvor lang tid den bruker på å blåse opp f.eks en 3L pose
Takk.
Hvor stor flaske har du eggene oppi, har vel kansje noe med saken å gjøre det også vil jeg tro..??
Bruker en 1,5L colaflaske, som jeg har kappet bunnen av. Rommer vel 1,2L nå.
Bruker 7-8dl vann pr klekkerunde. Det var derfor jeg nevnte antall liter luft pr liter vann i klekkeren
oki
jeg har en TetraTec APS50 luftpumpe som leverer 50 liter pr time. Da blir dette noe under 1 liter pr min, og i halv liter's flaske ser det ut til å være mere enn nok.Får prøve å kjøre den på 1/2 åpning så får jeg se om det går greit....

Noe klekking blir det vel til mine snå yngel....
Sett den ned på halv styrke, så har du mer enn nok luft
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap