Forslag til CO2 system + ting jeg lurer på

Jeg har sett gjennom forskjellige bilder av akvarier her på forumet. Blant dem var akvarier med tett plantevekst. Mens jeg drev og leste, kom jeg borti noe som het CO2 system/anlegg/utstyr. Jeg lurte på om jeg burde begynne å ta i bruk dette. Jeg har en sverdplante (echinodorus bleheri hvis jeg ikke husker feil) og små sverdplanter i et kar på 95L. Hvordan ser egentlig CO2 i vann (kanskje et dumt spørsmål men..)? Når filteret driver og blåser (sterk strøm) kommer det sånne bitte småbobler som nesten ligner små hvite prikker. Er det dette som er CO2?
Jeg har lagt merke til at detkomemr småbobler under bladene på plantene. Dette er vel oksygen? Er dette bra eller betyr det at det er dårlig vannforhold for planten i vannet? Hva kjennetegner atjegharfor lite CO2 i vannet?

En annen ting jeg lurte på er om oppskriften på en hjemmelaget CO2 anlegg. Har lest om det med gjær, sukker, brusestein osv. Kunne jeg få bruke en av deres oppskrift?

Kan dere noe navn til et CO2 system jeg kan få kjøpt billig? Vil få en tett plantevekst.

Takk,
Bichirmon =]

Hvis du følger linken i signaturen min kommer du til min hjemmeside. Der finner du et oppsett på både DIY og proffvarianten

Du finner også oppskrift på DIY sats.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap