Veldig brede sider her.

Er det bare hos meg, eller opplever dere også at når man skriver innlegg så hender det at i stede for at boksen man skriver i beholder sin form, så utvider den seg liksom i bredden slik at man må scrolle sidelengs for å lese alt man har skrevet? Det skjer ikke hver gang men nokså ofte. Har dette noe med innstillingen hos meg å gjøre? Jeg bruker firefox 2
Det har skjedd meg også, mange ganger. Jeg har aldri skjønt hvorfor, men trodd at det er jeg som har trykket på et eller annet på min egen pc...
Jeg bruker MS Internet Explorer.

Men det er så rart at det bare skjer av og til, ikke hver gang...?

såvidt jeg kan se så skjer det hver gang noen limer inn en link som er veldig lang. I steden for at linken kommer på to eller flere linjer blir siden veldig bred.

Eksempel er vel denne tråden

Så det har nok ikke noe med firefox eller IE å gjøre (bruker forsovidt begge selv )
Det har jeg lagt merke til hvis jeg selv har lagt inn en lang link.
Men gjelder det altså alle innlegg i hele tråden altså? Selv hvis jeg selv ikke skriver inn en lang link, men noen andre før meg, så blir det sånn for alle tråd-skrivere etterpå?
Jepp, det gjelder nok hele tråden. Det har noe med hvordan sidene er designet. Vet jo ikke helt hvordan det ser ut på baksiden, men vil tippe at det er en form for prosentandel for hver kolonne. Kanskje 30% for navn og bilde og 70% for resten av teksten.

Når ett innlegg går utover den ordinære rammen (hvor 30% ser bra ut) vil neste innlegg bli feil, da 30% plutselig er blitt mye større andel av den totale rammen.

Hvis normal bredde er 100 så vil navnet kommer på 30 av disse, mens teksten på 70
Ved ett langt innlegg (i bredden) på f.eks 200 så vil navnet bli utviddet til 60 og teksten til 140. Det er dat det oppstår problemer. Tekster som ikke går utover 100 er ikke noe problem.

Tror bare det er linkene som er problemet, vanlig tekst har mellomrom som gjør at disse evnt. kommer på ny linje.

Ble kanskje litt knotete forklart
Hos meg skjer det samme, både i Explorer og Opera. Det har vært sånn hver gang jeg har skrivi innlegg det siste halvåret eller så, men akkurat nå ser det bra ut. Jeg har ikke limt inn lange lenker heller, bare rein tekst som her.


Edit: Aha ja.


Når man skal sette inn ekstremt lange lenker er det en fordel å skrive inn et ord eller en setning som forklaring på linken. Deretter markerer man ordet/setningen og trykker på Lenke.


På denne måten slipper man at sidene blir så brede da tekstbrytning i ordet/setningen vl fungere.

Fikset den andre tråden med bred side.

Stemmer at det er lenker som lager denne morsome greia

Selv om en gjør som Geir sier, vil de som svarer etterpå kunne oppleve litt mer bredde i hverdagen enn vanlig, på grunn av at kodingen for lenken vises i sin helhet nedover tråden
mona o
Det har jeg lagt merke til hvis jeg selv har lagt inn en lang link. Men gjelder det altså alle innlegg i hele tråden altså? Selv hvis jeg selv ikke skriver inn en lang link, men noen andre før meg, så blir det sånn for alle tråd-skrivere etterpå?

Ikke vet jeg, men jeg opplever dette kun i en tråd, og det er i din egen om ditt nye akvarierom. Så da er det ikke rart om du opplever det fra tid til annen, nei Så det virker som om lange linker påvirker hele tråden.
Dette skjer i tråder uten lange linker også.
Dragen
Dette skjer i tråder uten lange linker også.

Det er flott om du tipser oss om dette, enten med å rapportere innlegg, eller ved å sende oss en mail. Det er jo en del tråder å se gjennom hver dag, og jeg ser skjelden slikt, uten at det er lange lenker inni bildet.

Også om en ikke deler opp settningen med mellomrom (har sett noen fiskeoppramsinger, med kun kommaskiller, ikke mellomrom), vil systemet tro dette er et laaaaaangt ord, og da går det litt galt
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap