Om det er noen som vet om kakadue ciklide tar snegler.??

Jeg ser hos meg at kakaduen har segler i munnen og spytter de ut. Men har ikke sett at de spiser de. Så tar de snegler eller bare ¨leker¨ de med sneglene. Det var på grunn av Kakadue Cikliden at jeg merket det var snegler i karet.
Det står jo ingen ting om at de tar snegler.
Er det noen andre som har sett det samme?

Andreas Bjørvik
Har ikke erfaring med at de spiser sneilene, til det er nok kjevene for svake.

Men de forsøker seg nok mer enn gjerne, selv om det oftest blir med forsøket
Takk for svar Frank

Da må jeg nokk kjøpe en snegle spiser. Vet du om noen fisk ifra amerika som tar snegler. Jeg vil gjerne ha alt som er i karet ifra Amerika. Hvis ikke blir det Praktbotia.

Andreas Bjørvik
Mener at botia-artene stammer fra asia, alle som en.

Men for den del, det finnes da andre arter som eter sneiler, om de har lyst på slikt
Mener at det er noen av apistogramaene som eter sneiler, men greier selvsagt ikke komme på noen i farta. Ergelig med hullete hukommelse

Selv ble jeg overrasket over at sølvhaiene jeg hadde spiste sneiler så det kostet etter. Så aldri en sneile, og trodde karet var spart for disse, frem til jeg kvittet meg med sølvhaiene.

Har selv praktbotia sammen med kakaduene, og det fungerer kjempebra, selv om det er så biotopisk uriktig som det er mulig å få det
Oki men da blir det nokk praktbotia på meg. Hvis ikke noen kommer på noe ifra Amerika som tar snegler.

Andreas Bjørvik
WannaBe
Hvis ikke noen kommer på noe ifra Amerika som tar snegler. Andreas Bjørvik

Det blir vel usedvanlig dyrt å få noen amerikanere til å rydde opp i sneilene dine
Bare måtte, vet ikke hvorfor jeg er ekstra fandenivolsk for tiden. Får skylde på mørketiden
Hehe godt å se at humøret er i orden før jul

Det blir sikkert litt dyrt og få en eller annen fra amerika til og rydde opp i karet.
Men jeg setter pris på hvis noen kommer med noen forslag til hvilken fisk fra Amerika som spiser snegler.

Andreas Bjørvik
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap