Trenger og vite om prinsessen av Burundi! (side 2)

cyberbob66
Putt for all del ikke sneglehuslekere inn i samme kar som prinsesser :-)


Da tror jeg ikke at dette er den rette fisken!
For det 1.) Så står det i fiskebasen at det må minst vere 100L den kan vere i og at de andre sier at 52L er for lite.
For det 2) Jeg har funnet noen andre fisker og det er sneglehuslekere som er noen av dem
( dette er noe som de andre medlemmene har sagt med at 52L er for lite )
Tja, har hørt om Prinsesser som gikk fint i et akvarium med Neolamprologus multifasciafus, men kun fordi det er en sinna liten sneglehusleker.

Har også hørt skrekkeksempler hvor Prinsessene graver ned sneglehusa med sneglehuslekere inni. Noe de fleste vil unngå, tenker jeg.

Vil uansett ikke anbefale Prinsesser og sneglehuslekere hvis du ikke har et stort nok kar. Det finnes så mye annen flott Tanganyika at burde ikke være noe problem for de fleste å finne en annen fisk.
Trenger å vite om Prinsessen av Zambia:-)
Jeg har iallefall lagret linken om Prinsesse-artikkelen
Grabbet den til meg med en gang

Egentlig er det ikke Prinsessen av Burundi jeg er mest sugen på å få meg, men Prinsessen av Zambia.
Noen som vet om disse er omtrent like mht stell, pleie av yngel, vannverdier og størrelse på akvarier? Dette med yngelpleien (store og små søsken i skjønn forening som passer hverandre osv) står det ingenting om i Fiskebasen her.

PS!
Unnskyld at jeg brøt inn i annens tråd her, men det dreier seg jo litt om samme sak?
mona o
PS! Unnskyld at jeg brøt inn i annens tråd her, men det dreier seg jo litt om samme sak. :-)



Det går bra Mona
Det er ikke bare du som har gjort det i mine tråder
Nå har jeg noen tetraer og noen maller der i karet, de er der for og holde orden
skal så klart flytte mallene når jeg får ciklider oppi der
Jeg har lest meg frem til at Prinsessen av Zambia skal være kort sagt ganske lik Prinsessen av Burundi, det er farge og aggressivitet som skiller. Jeg vet i alle fall at flere velger fisken fordi den skal være mindre aggressiv. På forumet er det mennesker som har denne med sneglehuslekere uten problem.
Vel jeg har i vertfall lest meg frem av de artene jeg skal ha i 52L
Krangling!
Ok her om dagen kjøpte jeg meg tre stk:n. ceudopungtatus og tre stk:n. brevis og har tre sneglehus....
det ene sneglehuset er såppas lite at det bare kan ha to ciklider inni, det andre er like stort men det tredje er så stort at det kan ha ca 5 ciklider inni, og nå krangler alle om det største, er dette no tegn på krangling om leks/gyteplass eller bosted?
Ser ut som det har roa seg litt nå!
FHJOOO!

Tre sneglehus er altfor lite.
Når jeg har sneglehuslekere (både nå, og forrige runde jeg hadde det) beregnet jeg iallefall tre sneglehus pr fisk.

Da kan de velge, og de kan ta et territorie som inneholder flere sneglehus.
MC Darup
Hva er "ceudopungtatus"?


Oi skrev feil!
mente caudopunctatus!
sorry!
Det som jeg er litt usikker på er om jeg har tre hanner av n. brevis......
har lest i ei akvariehåndbok om at hannene har en gul-orange kant på ryggfinnen og alle tre har denne gul-orange kanten på ryggfinnen, men på to stykker går den litt vekk også kommer den tilbake:S
Prøver en gang til da...
har jeg mange hanner!?
Tja, vanskelig å si. Du har ingen mulighet til å skaffe noen bilder?

Jeg har aldri hørt om gult på finnene, men det kan jo alltids være riktig?
Kristian
Tja, vanskelig å si. Du har ingen mulighet til å skaffe noen bilder? Jeg har aldri hørt om gult på finnene, men det kan jo alltids være riktig?



Jeg kan se hva jeg får til av bilder...
tanganyikakarret er det akvariummet jeg får best bilder av,
ivartfall når fisken står stille
lettest og ta bilder av plantene.........
Nå så jeg ganske nøye og så at det var en hunn ihvertfall....
fjoooo!
syntes også det ser ut som om jeg har enda en hun men det finner jeg ut av
har fått tak i flere sneglehus, søstra mi sparer litt på dem
Inaktiv bruker
Professor Holm
Nå leita jeg litt rundt og fant en liten og fin art som lyder under navnet: Neolamprologus multifasciatus kanskje den kan duge:)


denne gårogså under navnet Lamprologus multifaciatus
neolamprologus og lamprologus går litt om hverandre på disse artene
i 1985 ble det to navn på disse artene,de deles opp i hvem som er i selve Tanganiyka sjøen og de som holder til i side elvene

går du for denne sjarmerende tassen ,trives den best hvis du har en liten gruppe på f,eks 6 individer
går fint i ditt akvarie---gå for TANGANIYKA sneglehus lekere.du vil aldri angre!
Cyberbob66
Putt for all del ikke sneglehus lekere inn i samme kar som prinsesser :-)


Hadde de bare visst det i butikken da jeg kjøpte både N. bricardi og N. signatus. De sa at de gikk fint sammen. Endte med at begge signatusene døde.
Prinsessen av burundi
hei lurer på om jeg kan ha flere prinsessen av Burundi i samme akvarium ? jeg har en hann å kunne tenke meg flere
Anita Aspnes
hei lurer på om jeg kan ha flere prinsessen av Burundi i samme akvarium ? jeg har en hann å kunne tenke meg flere :-)


Du skrev en post om det samme i går, her. Ellers kan du lese de andre sine poster i DENNE tråden og lære litt av det.

Man bør helst ikke poste flere innlegg om samme sak her på forumet,
men heller poste nytt innlegg i sin gamle tråd og spørre om f.eks, fler svar (hvis grunnen er at du synes det er for få svar).
Søkefunksjonen er gull verdt, der finner man utrolig mye fin info, som f.eks. dette innlegget nr to i tråden, og Prinsessen av Burundi er omtalt mer enn 500 ganger på forumet Klikk på linken. Mye å lese, dykk nedi infoen
Tilfeldig bekjentskap
© © SIMONSEN @ ENGDAL
Reklame for plussmedlemskap