Sneglehus til sneglehuslekere?

skal gjøre om 54-liter min til et Tanganyika kar jeg tenkte jeg skulle kjøpe 3 stk neolamprologus multifasciatus evnt 4 stk.

Hvilke sneglehus ville dere hatt, skal de ligge oppå sanden eller graves ned med åpningen opp eller`? ossen skal de ligge? dette blir mitt første tanganyika kar, har malawi, så d er vel ikke så veldig forskjell på vann verdier ol.

Takk på forhånd, mvh Emil.
Det lønner seg veldig å kjøpe sneglehus fra ICA. Koster rundt hundrelappen og du får rundt 50 sneglehus. Perfekt størrelse for fisken, mine Multier lekte flere ganger i slike sneglehus.

Bare "strø" sneglehusene utover sanden. Multiene er fisker som innreder og ominnreder hele tiden, akkurat slik de vil. Veldig fascinerende. De vil mest sannsynlig grave en grop og legge en samling sneglehus oppi den.
da skal jeg gå til innkjøp av ica sneglehus i morgen , men skal jeg skylle/koke de før jeg har de i karet ?
Nei, det trenger du ikke, men du kan alltids skylle dem. Jeg pleier (pleide, har ikke akvarium for øyeblikket) å skylle alt før det havner i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap