Noen som vet navnet på denne mallen?

Har lyst å finne navnet på denne flotte skapningen
syntes min ser mer rødlig ut,men det e yngel eg har på 5-6cm.
om det har noe å si?
Det har ganske mye å si. Bildene du ser på profilen til grenmaller er av utvokst fisk.

Greier du å ta noen nærbilder fra hode til ryggfinne?
hehe,nei. eg dette ble de beste bildene eg klarte å ta.
har et sinnsykt dårlig kamera som ikkje så lang tid blir erstattet med speilrefleks
Bildene var slettes ikke ille.

Nytt speilrefleks hjelper sikkert, men kamera er ikke alt.

Er litt nyskjerrig på mallene dine. Se om du ikke klarer å ta noen nærbilder?
eg holdt på i nesten en time med å ta bildet,men eg klarte d ikkje.eg klarte verken å fisken inn til glasset og den zomen på kameraet er skikkelig ræva,men selvfølgelig.eg ikkje noe fotograf
Geir Kristiansen
Er det denne : [URLBLOCK1] ?

Er nok enig med deg Geir om at dette er ein Grenmalle.
Men utfra bilde er det litt vanskeleg å vere 100%, men er ganske sikker...
Inaktiv bruker
At det er en "grenmalle" er det vel ingen tvil om.
Har 2 sturisoma aureum gående her,ikke den som Tony har riktig nok.
Har også 2stk (par) L10A (red) ruslende.

Kan ligne på den som Geir foreslo men nå er ikke jeg noen ekspert på grenmaller

/jan

Kanskje et idiotspørsmål av meg, men hvorfor kaller dere denne malla for grenmalle? Meg bekjent er det mallene av farlowella-slekten som heter grenmalle, og dette er såvisst ingen farlowella. Søk på grenmalle i fiskebasen, og man får kun opp farlowella-fisker.
[I]Rineloricaria Parva[/I]
Dette er nok en Rineloricaria Parva, tipper jeg. Rineloricaria er en ganske stor u.familie med 21 arter. Disse er ofte svært vannskelig å skille, så derfor blir de ofte sent og solgt som Rineloricaia Parva. Populærnavnet grenmaller blir ofte brukt om alle disse artene, men også på u.Familien Farowella, Crossoloricaria Loricariinae og Sturisoma blant annet.

Fisken lar seg forholdvis enkelt drette, men problemet er å få yngelen til å vokse opp. Eggene blir lagt i en hule med åpning i begge ender. Eggene er forøvrig grønne, og blir lagt som et teppe (ikke egg klumper som mange andre Loricariidae.)

På bilde kan dere se et meget ungt eksemplar.

E
han eg kjøpte disse av,hadde nettopp lagt en ny klase egg på ruten
Sturisoma og farowella arter legger ofte egg på ruter. Ofte der hvor det er sterk strøm.

E
Legger bilde inn i basen hvis det er greit for Erlend?
ok,setter stor pris på all hjelp. dere må se fleipen min på nettakvariet (kaller meg montana gutten)
det er en som skal selge et kar for 4000.-
Håvard Støre Andresen
Legger bilde inn i basen hvis det er greit for Erlend?

Det er greit. Kansje jeg også får "mer en 50 bilder i basen" medaljen snart også da?

E
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap