Verdi på brukt kar

Inaktiv bruker
hei
lurer på om noen kan klare og fortelle meg kva eit slikt akvarie som dette er verdt uten skader?
det er en 148 liter jebo, med pumpe i "taket".
det er også med bord, og lys amatur.
betalte alt for mye for dette for eit års tid siden, men lurer på om noen har noen formeining om kva det er mulig å få for dette?
akvariet er alt for stort for meg.. eller det vil si, til min bruk. trenger to mindre avkarier i staden for nemmelig.
kommer derretter til å legge det ut for salg i en annonse her

-marte-
Inaktiv bruker
har jebo foresten noen heimeside? klarer ikkje å finne den i så fall... send meg gjerne en link
Tok med 4 sek å finne den med google
Her er Jebo sin side på nett

Når det gjelder karet ditt, finner jeg ikke dette igjen noen som helst plasser i norske butikker, selv ikke hos Northvision (markedsleder på Jebo).
Hva er typebetegnelsen på karet? Alle Jebo-modeller har en "kode", som letteregjør sjangsen til å finne ut noe om disse.

Personlig ville jeg neppe kjøpt ett slikt kar, men det er jo mye smak og behag. Desverre er Jebo ett ganske kostbart merke, som ikke har vist seg å være av de letteste å selge videre, uten store tap
Se på toppen av karet
Der vil det f.eks. stå R331 som det står på mitt "kjøkkenbenkkar".
Tittet litt gjennom siden til Jebo; kan det stemme at karet ditt er ett "R375"?

Dette finner jeg ikke for salg noen steder, men "storebror" R390" på 50L mer, koster i Northvisions nettbutikk 6200.-
Vil anta at R375 ville kostet mellom 3800 og 4200 der.

Ville nok selv forsøkt å få 1500.- for dette, men jeg har ikke peiling på hvordan markedet er i dine trakter.
Her jeg bor, ville jeg trolig fått 12-1.300 for dette komplett, selv i meget pen stand. Men så er miljøet for salg av akvarier dårlig her jeg bor.
Jebo er ikke kjent for å være av særlig god kvalitet, dessverre, så jeg tror brukt-prisen for disse er svært lav.... Jeg tror det kan bli mer enn bare litt vanskelig å selge om du priser det for høyt.

Jeg tror du bør satse på noe godt under halv pris når du skal prøve å selge det.
Inaktiv bruker
kommer fram til at det må vere dette R375 750(L)X420(W)X560(H)MM TOP FILTER 18-20W(450L/H) 20WX2 143.3L(40 gal.).

eg betalte over 4000 for dete.. :/ og det var på tilbud.

Akvariene her er kjempe dyre. t.d 390 literen min betalte eg 8000 for, egentlig kostet denne 16 000, men dei fekk ikkje solgt den for den prisen på butikken..

Jebo generelt er overprisa så det holder for alle og enhver, spesielt om en ser på kvaliteten.

16 høvdinger for ett kar på 390L er vel 11 mer enn hva jeg ville betalt

Nei, 16 høvdinger for et 390 Jebo kontra 16 høvdinger for:

Akvastabil 720 = 3 300,-
Akvastabil 720 Top dempbar = 2 700,-
Bord = 3 835,-
Eheim 2028 *2 = 3 000,-
Varmekolber = 320,-
Frakt levert på dør = 1 500,-
Sum DKK = 14 655,-
Sum NOK = 16 121,-

Hvorfor Jebo skal være så dyrt er for meg uforståelig.
Har også feilet og kjøpt JEBO.....
Det akvariet har de par ukene jeg har hatt det, irritert meg ofte!
Liker det ikke rett og slett....
I Trondheim er det det de selger på Dyrenes Verden..
Kan ikke anbefale JEBO.
Mitt:

3200kr PÅ TILBUD
95 liter
Buet front
Fulgte ikke med noe som kan kalles bruksanvisning.
Sølvfarget
Filter i lokket
Svææært vanskelig tilgang til arbeid og utstyr.
Lysene som følger med tror jeg øker tempraturen 3-4 grader til tross for at ene overdelen med filteret er fjernet og innvendig filter er satt inn.
Hjemmesiden deres fra Kina er vanskelig å komme inn på.
Dessuten likte jeg aldri buet front særlig in the first place..

Men bare MÅTTE ha et akvarium der og da, så sånn gikk det!

Helvette til overprising tror jeg det blir lenge til jeg ser igjen..
Innerst inne angrer jeg og har fortsatt et underliggende bad feeling om mitt eget søte akvarium. Men nå er det ca ingen vei tilbake, og da må man bare like det..
Når jeg flytter skal jeg antagelig kjøpe et større juwel akvarium, og beholde det jeg har, siden jeg taper mye penger og få vil ha det.

Dette var bare en liten advarsel til til førstekjøpere...
Altså, det er pent å se på, og virker mer eller mindre ok, men vet du ikke om svakt buet front er din ting, så tenk deg om to- tre ganger!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap