hvite tråder på gullfisk
Har ett juwel rekord 60 (54 liter) me gullfisk,etter en stund vokser det hvite tråder ut av fiske kroppen,d starter med ett rødt sår.har byttet grus.
hva er dette? det skjer hver gang jeg kjøper nye slørhaler.har nå en redcap oppi. denne har fått samme sykdom,hva må gjøres?har prøvd me salt men det nytter ikke,takknemlig for hjelp.
jacob sigbjørnsen
hva er dette? det skjer hver gang jeg kjøper nye slørhaler.har nå en redcap oppi. denne har fått samme sykdom,hva må gjøres?har prøvd me salt men det nytter ikke,takknemlig for hjelp.
jacob sigbjørnsen
Postet 31.12.06 kl 13:43
Postet 31.12.06 kl 13:48
Høres ut som ankerorm, dette. Denne dør oftest ut av seg selv i akvariet. Dette har helt sikkert noe med temperatur å gjøre.
Hvilken temp har du på vannet til fiskene dine?
Jeg ville selv kun sørget for at fiskene har optimale forhold, med tanke på vannverdier, for, vitaminer og hyppige vannbytter.
PS: 54L er alt for lite til gullfisker på sikt. Dette er fisk som blir digre!
Hvilken temp har du på vannet til fiskene dine?
Jeg ville selv kun sørget for at fiskene har optimale forhold, med tanke på vannverdier, for, vitaminer og hyppige vannbytter.
PS: 54L er alt for lite til gullfisker på sikt. Dette er fisk som blir digre!
Postet 31.12.06 kl 13:50
Postet 31.12.06 kl 16:04
Postet 31.12.06 kl 16:04
Bedret filtrering har selvsgt masse fordeler, men hjelper fint lite mot parasitter.
Du sier enkelt-tråder. Henger disse i klaser, eller litt her og litt der på fisken?
Se gjerne bilder på denne siden, sammenligne med de du ser (ikke vektlegg størrelsen på fiskene kontra trådene).
Ankerormen vil selv dø ut (99% av tilfellene), men anbefaler deg å bytte vann daglig for å forebygge sopp i sårene.
Om du får infeksjon med sopp, behandle da med f.eks eSHa 2000
Du sier enkelt-tråder. Henger disse i klaser, eller litt her og litt der på fisken?
Se gjerne bilder på denne siden, sammenligne med de du ser (ikke vektlegg størrelsen på fiskene kontra trådene).
Ankerormen vil selv dø ut (99% av tilfellene), men anbefaler deg å bytte vann daglig for å forebygge sopp i sårene.
Om du får infeksjon med sopp, behandle da med f.eks eSHa 2000
Postet 01.01.07 kl 18:43
Postet 01.01.07 kl 20:02
Lussi[QUOTE=Jacob Sigbjørnsen]temperaturen ligger på 22-24 grader,kan ett bedre filter hjelpe?
24 grader er 10 grader for mye for en gullfisk som er en kaldtvannsfisk.
At det kan være for mye, er jeg enig i. Men 10 grader for mye er å trekke strikken litt langt Fisken foretrekker 10-20 grader, ut i fra de fleste kilder med info.
Postet 01.01.07 kl 20:18