Hvor mange reker i en 13 liter?

Lurer på hvor mange kirsebærreker det er greit å ha i en 13 liter?
Ville startet med en gruppe på 10 reker. Med startet mener jeg rett å slett at det vil være flere enn 10 i løpet av relativt kort tid
Inaktiv bruker
wimso
Lurer på hvor mange kirsebærreker det er greit å ha i en 13 liter?

Guttungen på 11år har pr i dag sikkert 40 reker oppi 12L sin,6-7 voksne resten yngel

/jan
"Hvor mange reker i en 13 liter?"
Det er det nok ingen som vet
Det er nok ingen "retningslinjer" for akkurat dette med antall reker pr kar. Jeg startet med 10 Kirsebærreker i en 19 liter, og hvor mange de er pr i dag "vet då fåglarna" Det vrimler av dem i javamosen.

De forsøpler jo så lite, de små skapningene, så jeg tror nok man kan ha et temmelig høyt antall før man bør begynne og bekymre seg for om det er for mange.

Du kan jo starte med 8-10 stk, og så bare la dem formere seg selv (og det gjør de). I blant kan man håve opp noen og selge om det ser mye ut etterhvert.

Javamose er fin-fine greier for reker. Mine bor inne i mosen, og spankulerer rundt der og renser den dagen lang. Aldri sett så fin og gullende ren javamose noe sted som den som er i rekenes akvarium
Fikk rådet da jeg spurte tilsvarende om min 60 liter at en 400-500 reker burde kunne bo der. En 60 liter har vel omtrent 50 eller litt mindre liter vann, så om ditt kar har rundt 8-10 liter vann så blir vel svaret ca en 60+ reker (basert på 400 til 50 liter vann og 8 liter i ditt).
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap