til de som har lyst på Triops Longicaudatus (side 2)

Håvard Støre Andresen
Nå fungerer linken;) http://www.gadgets.no/product_info.php?products_id=352



var gammel link det her hehe,,var så dyrt her 300 kr,,på den nye linken jeg fant var de til 79 kr...
link til 79 kr stedet:billige triops
Håvard Støre Andresen
http://mytriops.com/



ja, det er på denne sida en eller annen forklarer ganske så bra hvordan man kan "fiske" ut egga... men det finnes jo sikkert hundre forskjellige måter å gjøre det på..
hehehe ser ut til det ikke er bare meg som begynner å få triops dilla
jammen i! håh!

kan jeg bare slippe de ut i de vanlige karrene mine og la de leve sine egne liv eller bør jeg kanskje putte de i et kar?
Ha de i eget kar i minst to uker du... og så kan du prøve å ha de i et kar med fisk.. men der er ganske stor sjangs for at den blir mat..
Sturla Snartland
Har lest at triops'ene ikke tåler klor, kan jeg dra til ett ferskvann og ta med vann derfra eller MÅ jeg kjøpe i butikken, tenkte bare at det kanskje blir litt dyrt ;-)

Alle vannlevende organismer, og forøvrig andre, er sensitive for klor. Klor er en meget giftig gass.

Siden klor er en gass, kan den lett fjernes fra vannet, slik alle gasser kan.
La vannet lufte ett døgn før det tappes i karet, helst med sirkulasjon. Da forsvinner kloret

Om dette blir for brysomt, er f.eks aquasafe ett greit produkt å tilsette byttevannet.
Inaktiv bruker
Kloret går sikkert greit å få ut, men hva med metallene da??
Beklager at jeg spør så mye (:

Mvh Sturla.
Er det påvist skadelige mengder (tung)metaller i vannet ditt? Om så, er aquasafe ett greit produkt.
Det er forøvrig ekstremt skjelden at det er farlige mengder (tung)metaller i vannet vårt.
Inaktiv bruker
Har ikke hørt noe om skadelige mengder, men har har lest at man burde kjøpe vannet man skal ha triops'ene i =S
Btw, trenger man pumpe til triops??

Mvh Sturla..
til de som har lyst på Triops cancriformis



Får ikke linken til å virke.
Klipp og kopier
Kjenner ikke til at det er behov for RO (helt rent) vann til disse små krekene. Høres litt lite sannsynlig ut, men skal aldri si aldri.

Jeg ville ikke hatt verken denne eller andre livsformer ut over alger og planter, i kar uten noen form for filtrering.
Er arten så kravstor med hensyn til vannverdier at den krever RO-vann, vil jeg anta at behovet for vann med så lite biologisk forurensing som mulig, er ett ennå større krav
Inaktiv bruker
Takk for alle innspill
Skal bestille en pakke med triopsegg idag tror jeg (:
Noen som vil dele litt erfaring om disse kule dyrene?

Mvh Sturla..(:
Inaktiv bruker
Går triops'ene sammen med maller, isåfall, hvilke??
Ville nok selv ikke hatt disse med fisk, på grunn av faren for levendefôr.
Ser at det kun er en bruker som har registrert arten i sine kar, her er de alene
finnes det ingen norske nettbutikker med triops i de var kule...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap